دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

زنجان با بیش از یك میلیون نفر جمعیت 100 هزار سالمند دارد
 
زنجان - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه زنجان جزو 10 استان در رشد جمعیت سالمندی است گفت: بیش از 100 هزار نفر از جمعیت یك میلیون و 150 هزار نفری استان را سالمندان تشكیل می دهند بر همین اساس برنامه های خاصی برای این قشر باید مدنظر قرار گیرد تا دوران سالمندی را به خوبی ...
زنجان با بیش از یك میلیون نفر جمعیت 100 هزار سالمند دارد زنجان - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه زنجان جزو 10 استان در رشد جمعیت سالمندی است گفت: بیش از 100 هزار نفر از جمعیت یك میلیون و 150 هزار نفری استان را سالمندان تشكیل می دهند بر همین اساس برنامه های خاصی برای این قشر باید مدنظر قرار گیرد تا دوران سالمندی را به خوبی سپری كنند.

گل نساء آقا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه در زمان حاضر 2 مركز روزانه سالمندان و سه مركز نگهداری شبانه روزی ویژه سالمندان در سطح استان فعال است، افزود: حدود 300 زن و مرد سالمند تحت مراقبت های آموزشی، توانبخشی این مراكز قرار دارند.
وی، در خصوص شرایط پذیرش مراكز روزانه ویژه سالمندان اضافه كرد: حداقل سن پذیرش در این مراكز 60 سال است و سالمندان با حداقل وابستگی و یا سالمندان با وابستگی نسبی مجاز به پذیرش در مركز روزانه هستند و همچنین سالمندان دارای بیماری عفونی و مسری، پس از طی دوره سرایت بخشی با نظر پزشك مركز، پذیرش خواهند شد.
این مسوول، آموزش شیوه زندگی سالم، آموزش مهارت های زندگی، كلاس های آموزشی مانند صنایع دستی، بافندگی، قرآن، سوادآموزی و غیره، آموزش بهداشت و مراقبت فردی خدمات توانبخشی را از جمله خدمات مراكز روزانه ویژه سالمندان ذكر كرد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: مراكز روزانه سالمندان با ایجاد محیطی شاد و ایمن برای سالمندان، فرصت مناسبی را برای پرورش دوستی با دیگر همسالان و گسترش ارتباطات اجتماعی و نیز تامین و تشدید ارائه خدمات و مراقبت های پزشكی به سالمندان فراهم آورده و موجب افزایش سطح سلامت جسمی و روانی سالمند و حفظ وارتقاء سطح استقلال فردی می شوند.
آقامحمدی با اشاره به اینكه تمام خدماتی كه بهزیستی به افراد دارای معلولیت و سالمندان ارائه می دهد، بر اساس تشخیص كمیسیون آی سی اف انجام می گیرد، افزود: در كمیسیون پزشكی نوع و شدت معلولیت مورد ارزیابی قرار گرفته و فرد طبق ضوابط و دستورالعمل های مصوب سازمان بهزیستی كشور واجد شرایط حمایت محسوب شده و كد مددجویی دریافت می كند.
این مسوول خاطرنشان كرد: متقاضی می تواند درخواست تشكیل پرونده را به بهزیستی شهرستان محل خود تحویل داده و طی ارجاع درخواست به ستاد پذیرش شهرستان و ارائه مدارك لازم وضعیت متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید شرایط پذیرش پرونده تشكیل ومددجو می تواند از حمایت های توانبخشی و اجتماعی سازمان طبق دستورالعمل بهره مند شود.

برچسب ها
- سالمندان
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۴ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸