دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

پیام رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت هفته بهداشت روان (18 الی 24 مهرماه)
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گرامی داشت هفته بهداشت روان (18 الی 24 مهرماه)

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه در اولین روز از هفته گرامی داشت سلامت روان (18 الی 24 مهرماه)، با انتشار پیام، فرارسیدن این مناسبت را به همه متخصصان و دانشجویان حوزه های روانپزشكی و روانشناسی تبریك گفت.

به گزارش وبدای دانشگاه، متن كامل پیام دكتر حمیدرضا خانكه به این شرح است:

« به نام خداوند جان و خرد »

با ورود به هفته بهداشت روان، حوزه ای از سلامتی مورد توجه قرار می گیرد كه شاید اگر همه ایام سال را به آن اختصاص بدهیم، كم باشد، چرا كه زندگی ماشینی، افزایش جمعیت، مناسبات پیچیده انسان ها، پیشرفت تكنولوژی های ارتباطی، ... و هر آنچه كه سلامت اجتماعی را مورد تهدید قرار می دهد، به تدریج بر روان انسان ها در گروه های مختلف سنی، تاثیر گذاشته و همه را به نوعی و با درجاتی از اختلالات اعصاب و روان روبه رو می كند.

اختلالات روانی، بگونه ای سلامتی انسان ها را هدف قرار می دهند كه علت مشخص و تك عاملی نمی توان برای آن متصور شد تا سریعا به رفع آن اقدام كرد، لذا وسعت فعالیت اعضای هیات علمی و متخصصان روانپزشكی و روانشناسی، به طول دوره زندگی بیمارانی برمی گردد كه درد و رنج آنان، همه زندگی خود و اطرافیان را تحت الشعاع قرار می دهد.

یكی از حوزه های گسترده و تاثیرگذار فعالیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز حوزه سلامت روان است كه بزرگترین و قدیمی ترین مجموعه آموزشی و درمانی روانپزشكی كشور و منطقه خاورمیانه را نیز تحت نظارت و مدیریت خود دارد و به بیمارانی در این مركز خدمات ارائه می دهند كه درخت ناامیدی را در دل كاشتند و پیوند آن با نهال به بار نشسته امیدواری، و برگشت دوباره آنان به زندگی، نیازمند صبوری و تلاشی دو چندان از سوی متخصصان و همكاران پزشك است.

افتخار داریم، در خدمت همكاران بنام و برجسته این حوزه هستیم كه ضمن التیام درد ناامیدی بیماران، به تربیت نیروهای زبده و ماهر در این رشته همت می كنند و نقش ارزشمندی در تامین سلامتی جامعه بزرگ خود دارند.

ضمن گرامی داشت این ایام كه یادآور تلاشی مسئولانه از سوی متخصصان و دانشجویان حوزه سلامت روان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می باشد، این مناسبت را به تك تك این عزیزان تبریك و تهنیت عرض كرده و برایشان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

دكتر حمیدرضا خانكه

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
   تاریخ: ۰۵:۲۹ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵