دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بررسی نحوه استفاده از منابع مالی صندوق بیماری های خاص در كمیسیون بهداشت
 
تهران- ایرنا- سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از گزارش مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نحوه استفاده از منابع درنظر گرفته شده برای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد.
بررسی نحوه استفاده از منابع مالی صندوق بیماری های خاص در كمیسیون بهداشت تهران- ایرنا- سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از گزارش مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نحوه استفاده از منابع درنظر گرفته شده برای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، زهرا شیخی در توضیح نشست روز یكشنبه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: دراین نشست مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گزارشی از تشكیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج ارائه كرد. البته مجلس پیش از این بر اساس قانون بودجه 1401 مبلغ 50 هزار میلیارد ریال به صورت 100 درصدی و 20 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت به بیماران خاص و صعب العلاج پیش بینی كرده بود.

سخنگوی كمیسیون بهداشت مجلس یازدهم افزود: براساس گزارش ارائه شده در نشست امروز، فهرست بیماری های خاص و صعب العلاج شامل 27 بیماری یعنی تالاسمی، هموفیلی، ام اس، همودیالیز، دیالیز صفاقی، سیستیك فیبروزیس، پال پروانه ای، ام اس تیپ 1، 2 و 3، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سكته مغزی، مزمن روانی، پیوند سلول های بنیاد خون ساز، پیوند كلیه، قلب، كبد، ریه، روده و پانكراس، صرع مقاوم به درمان، كاشت حلزون، پاركینسون و رتینوپاتی دیابت است.

شیخی تصریح كرد: بسیاری از این بیماران با مشكلات زیادی در پرداخت هزینه ها مواجه هستند و اقدامات اجرایی این موضوع تبیین و به كمیسیون ارائه شد؛ با توجه به اینكه برخی بیماران نیازمند درمان های ویژه دارویی و كمكی از قبیل فیزیوتراپی، طب تسكینی یا توانبخشی هستند، امیدواریم با استفاده از منابعی كه در قانون بودجه 1401 و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج دیده شده بتوان پوشش بیمه ای خوبی به بیماران ارائه كرد.

وی ادامه داد: نمایندگان تاكید كردند كه بودجه بیماران خاص و صعب العلاج باید نشان دار شده و به صورت كامل برای این بیماران هزینه شود و هدررفت منابع به هیچ وجه جایز نیست.

شیخی خاطرنشان كرد: دیوان محاسبات و هیات امنای ارزی در ادامه این نشست گزارشی در مورد عملكرد هیات امنا در معالجه بیماران ارائه كردند كه اعضای كمیسیون معتقد بودند گزارش ها جامع و دقیق نیست و باید گزارش های كامل تری ارائه شود.

برچسب ها
- كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی
- مجلس یازدهم
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۰۵ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۹