دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

مقابله با مشكلات سالمندی در گرو اهمیت دادن به رشته توانبخشی
 
مشاور رئیس كل سازمان نظام پزشكی در امور توانبخشی، اهمیت دادن به رشته های توانبخشی را به عنوان خط مقدم مقابله با مشكلات سالمندی دانست.
مقابله با مشكلات سالمندی در گرو اهمیت دادن به رشته توانبخشی
مشاور رئیس كل سازمان نظام پزشكی در امور توانبخشی، اهمیت دادن به رشته های توانبخشی را به عنوان خط مقدم مقابله با مشكلات سالمندی دانست.
فرجود شكوهیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «فرجود شكوهی» گفت: به روز رسانی امكانات آموزشی دانشكده های توانبخشی به علم و تجهیزات روز دنیا و كمك به شركت های دانش بنیان و تولید كننده تجهیزات توانبخشی از جمله راهكار های مهم مقابله با مشكلات پدیده سالمندی است.

وی با اشاره به این كه امروزه پدیده سالمندی و نحوه رویارویی و تعامل با آن یكی از موضوعات مهم جهانی است؛ افزود: كشورما دچار رشد جمعیتی منفی شده است و پیش بینی می شود كه اگر وضع به همین منوال پیش برود، در چند دهه آینده ایران هم جز كشور های پیر و سالمند محسوب خواهد شد.

مشاور رئیس كل سازمان نظام پزشكی در امور توانبخشی تاكید كرد: معمولا با افزایش سنِ افراد، قدرت بدنی، توانایی های ذهنی و ارتباطات اجتماعی كم شده و رفته رفته انسان استقلال خود را از دست می دهد، دیگر مثل قبل كارایی ندارد و همه این عوامل باعث می شود كه شخص سالخورده خودش را غیر مفید و وابسته به كمك دیگران بداند كه این خود حقیقتی دردناك است و تاثیر روانی نامناسب بر فرد سالمند دارد.

شكوهی با بیان این كه مسئولان كشور زمان برنامه ریزی برای راهكار های افزایش جمعیت باید به فكر راهكار های مناسب در حوزه سالخوردگی و روبرو شدن با پدیده های سالمندی و عوارض آن نیز باشند، گفت: باید خدمات توانبخشی پزشكی، توانبخشی اجتماعی و توانبخشی آموزشی را به جمعیت سالمند كشور ارائه دهیم كه در این راستا اهمیت دادن هر چه بیشتر به رشته های توانبخشی به عنوان خط مقدم مقابله با مشكلات سالمندی می تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به ضرورت به روز رسانی امكانات آموزشی دانشكده های توانبخشی به علم و تجهیزات روز دنیا و كمك به شركت های دانش بنیان و تولید كننده تجهیزات توانبخشی، افزود: باید از نظر ها و تجربه ها متخصصان مراكز عالی تصمیم گیر در این زمینه استفاده كنیم تا شاهد بهبود كیفیت زندگی، افزایش كارایی و بهبود عملكرد در افراد كم توان و ناتوان برای بازگشت به زندگی مستقل در جامعه باشیم كه این مهم شامل بهبود وضعیت زندگی و كاهش علائم بیماری و درد است.
   تاریخ: ۱۶:۵۸ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۷