دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سلامت روان منجر به ایجاد هدف در زندگی می شود
 
مدیرگروه روان دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان گفت: سلامت روان در فرد، احساس خوب بودن، خود و دیگران را زنده كرده و به ایجاد هدف در زندگی منجر می شود.
سلامت روان منجر به ایجاد هدف در زندگی می شود زینب قهرمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه شعار امسال هفته سلامت روان «سلامت روان برای همه در اولویت جهانی» است، اظهار كرد: سلامت روان ارزش ذاتی و ابزاری برای كمك به انسان در ارتباطاتی كه دارد، عملكرد، سازگاری و رشد دارد.

وی با بیان اینكه سلامت روان از جنبه رشد، باعث آشكارسازی توانایی های فرد می شود، افزود: سلامت روان در فرد، احساس خوب بودن خود و دیگران را زنده كرده و به ایجاد هدف در زندگی منجر می شود.

این مسئول با بیان اینكه افزایش و كاربرد مهارت های شناختی جنبه عملكردی سلامت روان است، تصریح كرد: افرادی كه سلامت روان دارند به دنبال آموزش و یادگیری مهارت های جدید هستند و همواره انتخاب های سالم تری دارند و حس زنده بودن می كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی استان با بیان اینكه سلامت روان از بُعد روابط، باعث ایجاد روابط مثبت و مشاركت بیشتر فرد در اجتماع شده حس تعلق در انسان را زنده كرده و حس همدلی و همدردی را با سایر افراد افزایش می دهد، خاطرنشان كرد: از بُعد سازگاری، سلامت روان باعث سازگاری با تغییرات و ایده های جدید شده و در شرایط سخت، انتخاب های پیچیده و مدیریت هیجانات عملكرد بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۲ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶