دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

فارس من| تجهیز تمام مراكز روزانه توانبخشی مازندران به اتاق هنر
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه ای « انجام فعالیت های هنری مددجویان مركز توانبخشی بیماران اعصاب و روان طاهره رامسر » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ این مركز جهت ارائه خدمات به افرادی كه دچار بحران روحی و جسمی شده اند، ایجاد و نسبت به مقوله سلامت و روح و روان در جامعه توجه زیادی شده است.

همچنین در این مركز خدمات پزشكی روان شناسی مددكاری حرفه آموزی و ورزشی نیز انجام می شود.

عبدالرضا قلندری معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار كرد: انجام فعالیت های هنری و ورزشی جز فعالیت هایی است كه در تمام مراكز روزانه بهزیستی درحال انجام است.

وی با اشاره به تجهیز همه مراكز توانبخشی به اتاق هنر، افزود: در این زمینه اعتبار لازم اختصاص پیدا كرد.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی مازندران با بیان اینكه هنر و ورزش از ابزارهای توانمندسازی افراد محسوب می شود، تصریح كرد: استفاده از ابزار كمك می كند فرد از توانمندی برخوردار شود .

قلندری اظهار كرد: تمام 66 مركز روزانه توانبخشی درحال انجام فعالیت های هنری هستند كه اثربخشی خوبی نیز به همراه داشت.

وی هشدار داد: اگر افراد معلول تحت حمایت های آموزشی و توانمندی قرار نگیرد، معلولیت تشدید می شود؛ به عنوان فردی كه تا دیروز نقاشی نمی كشید اگر امروز توانسته  آنچه كه در ذهنش این را ترسیم كند نشان از خلاقیت و توانمندی است.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی مازندران گفت: خیلی از معلولان خلاقیت هایی دارند كه  زمینه بروز آن فراهم نشده ولی با این امكان در مراكز توانبخشی معلولان قادر به انجام كارهایی هستند كه در نوع خود كم نظیر است.

انتهای پیام/86034/ع
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۷:۴۲ - ۲۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۸