دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دانشجویان پزشكی شعار «نه به آزمون های مرگ» سر دادند / جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نكنید
 
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون های پیش كارورزی، علوم پایه پزشكی، دندانپزشكی و آزمون جامع دوره دكتری عمومی داروسازی «180» واحدی، هر ساله در دو نوبت شهریور و اسفندماه برگزار می شود. شیوع ویروس كرونا از اسفند سال 98 علاوه بر تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، امتحانات دانشجویان را نیز ...


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون های پیش كارورزی، علوم پایه پزشكی، دندانپزشكی و آزمون جامع دوره دكتری عمومی داروسازی «180» واحدی، هر ساله در دو نوبت شهریور و اسفندماه برگزار می شود. شیوع ویروس كرونا از اسفند سال 98 علاوه بر تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، امتحانات دانشجویان را نیز تحت تاثیر قرار داد به طوری كه امتحانات دانشجویان علوم پزشكی و غیر علوم پزشكی یكی پس از دیگری لغو شد.

بر این اساس آزمون های پیش كارورزی، علوم پایه پزشكی، دندانپزشكی و جامع داروسازی نیز از اسفند ماه به خرداد ماه موكول شد. اكنون پس از برگزاری اولین دوره این آزمون ها در 20 و 21 شهریور ماه 99، زمان برگزاری دومین دوره برگزاری آن در 14 و 15 اسفند ماه 99 رسیده است.

آزمون های پیش كارورزی، در قطب های 10 گانه كشور شامل «منطقه 1: دانشگاه های علوم پزشكی گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان و شاهرود؛ منطقه 2: شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، اردبیل همچنین دانشگاه های كه در منطقه هستند؛ منطقه 3: دانشگاه های كردستان، كرمانشاه، ایلام و همدان؛ منطقه 4: دانشگاه های اهواز، لرستان، دزفول و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 5: شیراز، جیرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 6: زنجان، اراك، قزوین، قم، البرز و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 7: اصفهان، یزد، كاشان و شهركرد؛ منطقه 8: كرمان، زاهدان، رفسنجان، بم، زابل، جیرفت و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 9: مشهد، بیرجند، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و دانشگاه های مستقر در منطقه؛ منطقه 10: تهران، شهید بهشتی، ایران، بقیه الله، شاهد، ارتش، بهزیستی و توان بخشی برگزار می شود.

شیوع ویروس كرونا و قرمز شدن وضعیت 11 شهرستان در كشور و همچنین تصمیم وزارت بهداشت در خصوص لغو برخی از آزمون های علوم پزشكی در كشور موجب شد تا داوطلبان 4 آزمون فوق نیز درخواست خود را مبنی بر تعویق این آزمون ها اعلام كنند به طوری كه طی روز های گذشته هشتگ های «لغو- آزمون- غیرضروری»، «لغو- آزمون-های- مرگ» و «لغو- آزمون- علوم- پایه- پیش- كارورزی» به هشتگ های داغ توئیتر تبدیل شده است.

آزمون های گروه پزشكی
برخی از داوطلبان با بیان اینكه كرونای انگلیسی شوخی نیست و با برگزاری این آزمون ها وزارت بهداشت با جان داوطلبان بازی می كند، اعلام كرده اند كه وزارت بهداشت جوانان را بازیچه سیاست های غلط خود نكند.

آزمون های گروه پزشكی

برخی دیگر از داوطلبان نیز در توئیت هایی از میزان استرسی كه طی ماه های گذشته برای خواندن درس و ترس از ابتلا به ویروس كرونا داشته اند، گفتند و اذعان داشتند كه پس از مدت ها قرنطینه در خانه حال با ورود به این مكان ها قطعا به كرونا مبتلا خواهند شد.

آزمون های گروه پزشكی

برخی دیگر از كاربران نیز با بیان اینكه لغو این آزمون ها هیچ خللی در بحث آموزشی و آینده داوطلبان ایجاد نمی كند و چرا باید در پیك چهارم كرونا و شیوع ویروس كرونای انگلیسی برگزار شود، خواستار لغو این آزمون شدند و از نگرانی خود در جهت ابتلای خانواده های خود به این ویروس منحوس گفتند.

آزمون های گروه پزشكی

آزمون های گروه پزشكی

افزایش درخواست داوطلبان مبنی بر تعویق آزمون های پیش كارورزی، علوم پایه پزشكی، دندانپزشكی و آزمون جامع دوره دكتری عمومی داروسازی «180» واحدی، با توجه به عدم وجود خوابگاه های مناسب و تراكم جمعیت، افزایش تردد بین شهری و استفاده از وسایل نقلیه و تجمع دانشجویان جهت شركت در آزمون ها موجب شد تا برخی از دانشجویان در شهرهای مختلف همچون مشهد با حضور در مقابل دانشگاه خود به اعتراض بپردازند و با شعارهایی همچون «نه به برگزاری آزمون»، «نه به تحمیل سفر غیرضرور» و «نه به قربانی كردن مدافعان سلامت» درخواست خود مبنی بر لغو این آزمون ها را اعلام كردند. در این میان شورا های صنفی دانشگاه ها نیز با ارسال نامه ‍ای به روئسای دانشگاه خاستار لغو آزمون های گروه علوم پزشكی در اسفند ماه 99 شدند.

آزمون های گروه پزشكی
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۸:۳۷ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷