دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

44 مقاله مرتبط با حوزه "سلامت در حوادث و بلایا"، فردا در همایش دانشجویی این حوزه منتشر می شود
 
دبیر علمی اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت " اعلام كرد؛

44 مقاله مرتبط با حوزه "سلامت در حوادث و بلایا"، فردا در همایش دانشجویی این حوزه منتشر می شود

دبیر علمی اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت " اعلام كرد كه 44 مقاله مرتبط با حوزه " سلامت در حوادث و بلایا "، فردا (چهارشنبه) در این همایش ملی دانشجویی، منتشر می شود.

دكتر شكوفه احمدی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: این همایش كه اولین رویداد ملی دانشجویی حوزه " سلامت در حوادث و بلایا " كشور می باشد، به مناسبت روز جهانی كاهش خطر حوادث و بلایا (13 اكتبر) توسط مركز تحقیقات و گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایا برگزار می شود.

دبیر علمی اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر در حوادث و بلایا در نظام سلامت " افزود: از تعداد 68 مقاله كه با كیفیت خوب و گسترده از دانشگاه های مختلف كشور به دبیرخانه این همایش رسید، 44 مقاله توسط هیات داوران پذیرفته شد كه شش مقاله به صورت سخنرانی و 38 مقاله به شكل پوستر به شركت كنندگان همایش ارائه می شود، ضمن آنكه مقرر شده است، مقالات برتر در فصلنامه " سلامت در حوادث و بلایا "، چاپ و منتشر شوند.

وی همچنین اظهار داشت كه در این همایش، سه پنل تخصصی با عناوین " كاهش خطر در نظام سلامت " ، " توسعه پایدار بر اساس مدیریت خطر " و " تاب آوری در نظام سلامت " و با حضور متخصصان، صاحب نظران و دانشجویان مقطع دكتری سلامت در حوادث و بلایا برگزار می شود.

بگفته دكتر احمدی، « نشست صمیمی اعضای بورد (هیات ممتحنه و ارزشیابی) با دانشجویان دكتری و فارغ التحصیلان حوزه سلامت در حوادث و بلایا و پاسخگویی به پرسش های آنان » و « تقدیر از افراد فاخر و پیشكسوتان این حوزه در كشور »، بخش های پایانی این همایش ملی و دانشجویی را تشكیل می دهند.

وی با اشاره به اینكه اطلاعات برگزاری همایش در وب سایت كاهش خطر بلایای سازمان ملل (UNDRR) ثبت شده است، گفت: بنابر توصیه سازمان های جهانی و آخرین توصیه كه به مناسبت روز جهانی كاهش خطر حوادث و بلایا اعلام شده است، باید شواهد و تجارب علمی این حوزه در نشست های تخصصی به اشتراك گذاشته شود و از این منظر، همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر در حوادث و بلایا در نظام سلامت " فرصت مغتنمی برای آگاهی از تحقیقات انجام شده دانشجویان و محققان این حوزه و تبادل نظر در خصوص آنها می باشد.

وی، « فناوری های نوین در حوزه مدیریت خطر، مدیریت خطر و ارتقای تاب آوری نظام سلامت، تجارب و درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت خطر، توسعه پایدار مبتنی بر مدیریت خطر، ارتباطات خطر، مدیریت رسانه ها و فضای مجازی و مشاركت جامعه در حاكمیت خطر و حوادث ترافیكی » را به عنوان محورهای اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت " ذكر كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۹:۰۴ - ۱۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۵