دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اولین « كوریكولوم بین المللی پودمانی دكترای فیزیوتراپی » طراحی شد
 
گروه آموزشی فیزیوتراپی با همكاری معاونت اموربین الملل و معاونت آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

اولین « كوریكولوم بین المللی پودمانی دكترای فیزیوتراپی » طراحی شد

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام كرد: كوریكولوم پودمانی (Modular) دكتری فیزیوتراپی ویژه دانشجویان بین الملل، برای اولین بار توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی و تنظیم شد .

دكتر محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشجویان غیر ایرانی در مقاطع كارشناسی تا دكتری دروس خود را مطابق با كوریكولوم ملی دانشجویان ایرانی می گذرانند. این امر در مقاطع تحصیلات تكمیلی و دكتری با توجه به دغدغه های گوناگون نظیر تاهل، دوری از خانواده و فرزندان، اشتغال به كار، زمانبر بودن ، هزینه های اقامت در تهران و ...، تحصیل در دانشگاه را با چالشهای متعددی همراه می سازد.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: كوریكولوم پودمانی دكتری فیزیوتراپی توسط كمیته تطبیق برنامه های بین المللی وزارت بهداشت، بصورت آزمایشی تا دو دوره مورد تصویب قرار گرفته است و این دانشگاه به محض پذیرش دانشجویان بین المللی، اجرای آن را آغاز می كند.

وی افزود : دانشگاه در صدد است این مدل از كوریكولوم را در رشته های دیگر نیز گسترش داده و به تصویب وزارت متبوع برساند تا شاهد تسهیل حضور بیشتر دانشجویان بین المللی در دانشگاه باشیم .

دكتر فروزان شكوه مدیر امور بین المللی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره كوریكولوم پودمانی دكتری فیزیوتراپی توضیح داد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با توجه به ظرفیت های فراهم شده در وزارت متبوع برای ارائه كوریكولوم های مناسب سازی شده برای دانشجویان غیر ایرانی و به همت دكتر محسنی بند پی معاون امور بین الملل كه خود نیز از اساتید گروه فیزیوتراپی است و همچنین همكاری گروه آموزشی فیزیوتراپی به منظور تسهیل در جذب این دانشجویان، كوریكولوم پودمانی دكترای بین المللی فیزیوتراپی برای اولین بار در كشورطراحی شد.

وی افزود: كوریكولوم جدید كه از نظر محتوایی مشابه كوریكولوم ملی است، با تغییراتی در راهبردهای ارائه و اجرا، همراه است. در كوریكولوم بین المللی دكتری فیزیوتراپی، دروس دوره آموزشی20 تا 22 واحد است كه در قالب چهار پودمان در طول یك تا دو سال اول تحصیل آموزش داده می شود و دانشجویان پس از گذراندن آزمون جامع می توانند دوره پژوهشی یا پایان نامه را بگذرانند.

دكتر شكوه همچنین اظهارداشت: هر پودمان مشتمل بر یك بخش حضوری و یك بخش غیرحضوری است. بخش حضوری هر پودمان سه تا چهار هفته بطول می انجامد و دانشجو موظف است در این زمان در دانشگاه حضور فیزیكی داشته باشد. در بخش غیر حضوری، دانشجویان با استفاده از سیستم یادگیری الكترونیكی بصورت آنلاین و آفلاین از راه دور با محتواهای درسی و فعالیت های مختلف توسط اساتید آشنا شده و همچنین در ارتباط با سئوالات و مشكلات خود راهنمایی و مشاوره دریافت كنند تا آمادگی لازم جهت حضور در دانشگاه و طی پودمان مربوطه را كسب نمایند.

وی تصریح كرد: دانشجویان دردوره پژوهشی پایان نامه علاوه براساتید راهنمای دانشگاه با استاد راهنمای دیگری از كشور خودشان نیز مرتبط خواهند بود كه امر نظارت و راهنمایی امور پایان نامه دانشجو را بعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۱۱:۰۰ - ۱۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰