دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مستندی كه به «انتهای شهر» می رسد/ روایتی از مبارزه با اعتیاد
 
تدوین مجموعه مستند «انتهای شهر» در مورد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به تهیه كنندگی و كارگردانی سلمان حمزه پور به پایان رسید.
مستندی كه به «انتهای شهر» می رسد/ روایتی از مبارزه با اعتیاد تدوین مجموعه مستند «انتهای شهر» در مورد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به تهیه كنندگی و كارگردانی سلمان حمزه پور به پایان رسید.

سلمان حمزه پور تهیه كننده و كارگردان مجموعه مستند 6 قسمتی «انتهای شهر» با اشاره به موضوع و فضای این مستند به خبرنگار مهر گفت: عوامل متعددی از قبیل مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در كاهش یا افزایش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد موثر هستند كه در این مجموعه مستند با ساختاری روایت گونه سعی كردیم به بخشی از آنها اشاره كنیم.

عضو انجمن صنفی كارگردانان سینمای مستند درباره ساخت این مستند در شرایط كرونایی بیان كرد: شرایط خاص كرونایی، تولید این مجموعه را سخت تر كرده بود، به طوری كه دو نفر از تیم تولید در زمان ساخت برنامه به كرونا مبتلا شدند.



وی با اشاره به لوكیشن هایی كه برای ساخت این مستند به آن مكان ها رفته است، ادامه داد: برای ساخت این مجموعه 6 قسمتی مستند، به بسیاری از پاتوق های معتادین در تهران رفتیم مانند خلازیر، دره فرحزاد، تپه های الله اكبر، حریم راه آهن، دروازه غار، میدان شوش، برخی از گرمخانه ها، مراكز نگهداری ویژه بانوان، مراكز كاهش آسیب و با برخی از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس نیز مصاحبه داشتیم.

این كارگردان مستند همچنین بیان كرد: تدوین و گرافیك این مستند پیچیدگی های خاص خود را داشت كه خانم ایلا سلامیان از اعضای انجمن گرافیك، طراحی پوستر و تدوین این مستند را به عهده گرفت.



كارگردان مستند «انتهای شهر» در پایان درباره دیگر جزئیات مستند توضیح داد: برای هر كدام از این 6 قسمت 30 دقیقه ای، اسمی جداگانه انتخاب شده است كه عبارتند از «مریم امریكایی» در مورد زنان معتاد، «محله هرندی» در مورد محله هایی كه مستقیماً آسیب خیز هستند، «زمین بازی» درباره دلایل چرخه بازگشت به اعتیاد، «دره فرحزاد» درباره مشكلات ایجاد شده مناطق اینچنینی و «پاتوق دار» و «معتاد متجاهر» دیگر قسمت ها را تشكیل می دهند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۳۱ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۴