دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خودكفایی 85 درصدی درتولید قطعات ارتز
 
نامدار از خودكفایی در تولید انبوه 85 درصد از ارتز های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن ها خبرداد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت :از سال 1385 همكاری تنگاتنگی با شركت های تولیدی و دانش بنیان داخلی آغاز كردیم كه حاصلش طراحی، تولید، تست بالینی و تولید انبوه 85 درصد از ارتز های مصرفی و یا لوازم مربوط به آن ها بود.

وی افزود: در سال های گذشته تحریم ها علیه ایران و نابسامانی بازار ارز ، صدمات بزرگی را به جامعه توان خواه و افراد دچار مشكلات جسمی و حركتی زد و عدم پوشش بیمه های پایه برای خدمات ارتز و پروتز نیز، فشار این مشكلات بر مردم را چندین برابر كرد كه در این شرایط اگر امكان اتكا به تولیدات داخل را نداشتیم؛ وضعیت بسیار بحرانی می شد.

او تاكید كرد: اكنون مراكز ارتوپدی فنی جمعیت هلال احمر در حوزه ارتز بخشی از نیاز های خود را از تولید داخلی استفاده می كنند كه این تولیدات حاصل همكاری مادی، معنوی و پژوهشی هلال احمر با بخش خصوصی است.

پیمان نامدار ادامه داد: توفیق در تولید داخلی بعضی از ارتز ها متكی به همكاری واحد تحقیق و توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شركت های تولیدی داخلی اعم از دانش بنیان و عادی بوده است كه البته همه این تلاش ها بر بستر تجربه طولانی و تجهیزات قابل توجه هلال احمر كشورمان در حوزه ارتوپدی فنی به سامان رسید.
   تاریخ: ۱۴:۱۷ - ۲۲/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱