دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

پای مناسب سازی ادارات برای جامعه نابینایان مازندران می لنگد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید مهدی مسلمی جورجاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی برای برگزاری جشن بزرگ جامعه هدف نابینایان استان مازندران در بابلسر خبر داد و اظهار كرد: این جشن صبح شنبه در مجتمع آموزشی و فرهنگی بابلسر با حضور افراد نابینا و كم بینا برگزار می شود.

مدیرعامل انجمن نابینایان و كم بینایان مازندران افزود: در این برنامه نمایشگاهی از دستاوردها و صنایع دستی جامعه هدف برپا شده است كه این محصولات در قالب، گلیم بافی، فرش و تابلوفرش ارائه می شود.

وی یادآور شد: در این مراسم برنامه داریم با همكاری خیران و بهزیستی استان مازندران از افراد نابینا و كم بینا موفق تجلیل كنیم.

مدیرعامل انجمن نابینایان و كم بینایان مازندران به اقدامات انجام شده برای پرداخت تسهیلات به جامعه هدف اشاره كرد و گفت: طی 6 ماهه امسال حدود یك میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با اعلام اینكه حدود 7 هزار و 494 نابینا و كم بینا تحت پوشش این مجموعه هستند، افزود: این افراد دارای اختلال شدید، متوسط و خفیف تقسیم می شوند كه حدود 2 هزار و 163 نفر خفیف، هزار و 346 نفر خیلی شدید و 2 هزار 112 نفر شدید بوده و حدود هزار 865 نفر در لیست نابینایی متوسط قرار دارند.

مسلمی جورجاده اضافه كرد: هر فردی كه تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند تحت پوشش انجمن قرار دارند كه از خدمات مالی برای درمان و یا سایر خدمات ارائه شده در این مجموعه بهره مند می شوند.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای تهیه دستگاه بریل، گفت: این دستگاه در اختیار مجموعه قرار گرفته و در حال حاضر آمادگی داریم كه نیازمندی های جامعه هدف به خط بریل را رفع كنیم.

مدیرعامل انجمن نابینایان و كم بینایان مازندران، اضافه كرد: این آمادگی در مجموعه وجود دارد كه افراد جامعه هدف فایل مورد نیاز برای تبدیل به خط بریل را برای ما ارسال كرده و به صورت خط بریل از طریق پست دریافت كنند.

وی در پاسخ به این سؤوال كه آیا از این دستگاه استقبال شده است، افزود: كاغذ بریل توسط كارخانه چوب و كاغذ مازندران تامین می شود و بهزیستی هم به اندازه توان خودش در این زمینه مشاركت دارد.

مسلمی جورجاده در ارتباط با بحث مناسب سازی، گفت: تنها 47 درصد ادارات استان مازندران مناسب سازی شده است در شهر بابلسر اقدامات مناسبی انجام شده و انتظار داریم كه مدیران شهری در سایر شهرها در این زمینه پای كار باشند.

وی با اعلام اینكه از عملكرد معاون توانبخشی استان رضایت مندی 100 درصدی داریم، افزود: آنچه كه در توان قانونی این مجموعه بوده در اختیار نابینایان قرار داده است.

مدیرعامل جامعه نابینایان و كم بینایان مازندران با اشاره به بالا بودن هزینه های درمانی جامعه هدف،گفت: خیران همكاری مناسبی با مجموعه ما دارند اما انتظار داریم كه این همكاری افزایش داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از صدور قبض به نام انجمن نابینایان و كم بینایان،گفت: شان و شخصیت جامعه ما بیشتر از این حرف ها است كه از این طریق نیازمندی های خودش را تامین كند؛ جامعه نابینایان و كم بینایان استان مازندران برای دریافت كمك هیچگونه قبضی در اختیار واحدهای صنفی قرار نداده است.

مسلمی ادامه داد: هر خیری كه بنا دارد كه به مجموعه ما كمك كند می تواند طی تماس با شماره تلفن 35363738-011 نسبت به پرداخت كمك هزینه ها اقدام كنند.

انتهای پیام/86004/غ
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۲۵ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳