دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سهم 3 درصدی استخدام نابینایان مغفول ماند
 
عبدالله فلاح نژاد گفت: قانون به صراحت استخدام نابینایان را در حیطه اختیارات سازمان امور استخدامی قرار داده است اما متاسفانه دنبال نمی شود.
سهم 3 درصدی استخدام نابینایان مغفول ماند عبدالله فلاح نژاد گفت: قانون به صراحت استخدام نابینایان را در حیطه اختیارات سازمان امور استخدامی قرار داده است اما متاسفانه دنبال نمی شود.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله فلاح نژاد معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریك، گفت: 3 هزار و 277 نابینا و كم بینا شناسایی شده اند.

فلاح نژاد افزود: هزینه های تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، مخارج درمان، كمك معیشت و ایاب و ذهاب نابینا و كم بینا پرداخت می شود.

وی با اشاره به بهره مندی 257 نفر از خدمات روستایی توانبخشی، اظهار داشت: 2 هزار و 38 نابینا و كم بینا از خدمت مستمر بهزیستی برخوردارند.

فلاح نژاد به اشتغال 7 نابینا در بهزیستی اشاره و تصریح كرد: كمك هزینه مسكن، هزینه مناسب سازی محیط زندگی و عصای سفید از دیگر خدمات است.

وی درباره سهم 3 درصدی استخدام نابینایان در ادارات، گفت: نامگذاری 23 مهر به عنوان روز نابینایان برای مطالبه آنها برای حق دسترسی به امكانات است.

فلاح نژاد ادامه داد: ماده 15 به صراحت استخدام نابینایان را در حیطه اختیارات سازمان امور استخدامی قرار داده است اما متاسفانه این قانون دنبال نمی شود.

وی گفت: معابر البرز برای نابیایان رضایت بخش نیست لذا مصوب شد 20 ایستگاه مناسب سازی شده تا پایان سال توسط شهرداری كرج راه اندازی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۲۲:۲۹ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱