دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سونی اولین سمعك بدون نسخه خود را عرضه كرد
 
بر اساس گزارش ها شركت صوتی و تصویری سونی اولین سمعك بدون نسخه خود را عرضه می كند.
سونی اولین سمعك بدون نسخه خود را عرضه كرد

در اوایل تابستان امسال، FDA آمریكا برای فروش سمعك های بدون نسخه (OTC) چراغ سبز نشان داد و اكنون ما شاهد برخی از آن ها از یكی از بزرگترین شركت های صوتی جهان هستیم. سونی در دسترس بودن اولین سمعك OTC خود، CRE-C10 با قیمت 1000 دلار و CRE-E10 با قیمت 1300 دلار را اعلام كرده است كه با مشاركت WS Audiology ساخته شده است.

این دستگاه ها برای استفاده روزانه برای كسانی كه كم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، ساخته شده اند. آن ها از طریق برنامه «كنترل شنوایی» سونی كنترل می شوند كه كاربران را در راه اندازی راهنمایی می كند و به آن ها اجازه می دهد تنظیماتی مانند كنترل صدا را شخصی كنند. به گفته سونی؛ همچنین این امكان را به «خود تناسب» می دهد كه با پروفایل های شنوایی از پیش تعریف شده مناسب بر اساس هزاران نتیجه واقعی ادیوگرام تنظیم می شود.

مدل CRE-C10، عمر باتری تا 70 ساعت استفاده مداوم را ارائه می دهد. سونی می گوید یكی از كوچك ترین سمعك های OTC در بازار است كه طراحی محتاطانه ای را ارائه می كند كه عملا در هنگام استفاده، غیر قابل رویت و دارای كیفیت صدای استثنایی است.

در همین حال، CRE-E10، دارای طراحی بیشتر شبیه هدفون است كه توسط یك باتری قابل شارژ با حداكثر 26 ساعت عمر بین شارژ تغذیه می شود. سونی می گوید این بلوتوث نیز سازگار است، بنابراین كاربران می توانند به دستگاه ها متصل شوند و به جریان صوتی یا موسیقی گوش دهند، البته فقط در iOS. آن ها با قیمت 1300 دلار در زمستان امسال در وب سایت سونی به فروش خواهند رسید.

سال گذشته، Bose و Lexie از سمعك های OTC خود با سری SoundControl رونمایی كردند و چند روز پیش اولین مدل B1 را با قیمت 900 دلار به بازار عرضه كردند. شركت هایی مانند Jabra نیز وارد عمل شده اند. سال گذشته، Sennheiser تجارت صوتی مصرفی خود را به متخصص سمعك Sonova فروخت. طبق گزارش Consumer Reports، در حالی كه قیمت ها هنوز آن چیزی نیست كه ارزان به نظر برسد، اما بسیار كمتر از سمعك های نسخه ای هستند كه می توانند 1000 تا 4000 دلار برای هر گوش به فروش برسند.

بیشتر بخوانید 

- تشخیص مشكلات شنوایی با گوشی هوشمند منبع:Engadget
   تاریخ: ۲۰:۵۰ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۰