دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات 2 میلیارد ریالی اشتغال به روشندلان
 
افراد نابینا و كم بینای در صورت داشتن مدارك لازم می توانند از تسهیلات اشتغال تا سقف 2 میلیارد ریال استفاده كنند.
خبر خوش بهزیستی به نابینایان و كم بینایان
پرداخت تسهیلات 2 میلیارد ریالی اشتغال به روشندلان
افراد نابینا و كم بینای در صورت داشتن مدارك لازم می توانند از تسهیلات اشتغال تا سقف 2 میلیارد ریال استفاده كنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز اصفهان؛ سرپرست معاونت توانبخشی اداره كل بهزیستی استان افزود: افراد نابینا و كم بینای دارای گواهی فنی و حرفه ای یا جواز كسب می توانند از تسهیلات اشتغال تا سقف 2 میلیارد ریال استفاده كنند.
سید كمال صدیقی با اشاره به اینكه بهزیستی استان 10 هزار نابینا و كم بینا زیرپوشش دارد گفت: از این تعداد چهار هزار نفر مستمری بگیر،153 نفر دانشجوی كاردانی و دكتری و 500 نفر دانش آموز هستند.
وی افزود: به نابینایان و كم بینایان زیرپوشش خدماتی همچون آموزش پیشگیری، غربالگری، حمایتی و توانبخشی بویژه در مناطق محروم ارائه می شود.
سرپرست معاونت توانبخشی اداره كل بهزیستی استان با بیان اینكه در مراكز توانبخشی اصفهان و نجف آباد به افراد كمتر از 14 سال به ویژه روشندلان مهارت های مختلف اجتماعی با روش های علمی و درمانی ارائه می شود افزود: دو مركز حرفه آموزی و كارگاه های تولیدی هم برای افراد بیش از 14 سال دركلانشهر اصفهان برای فراهم شدن زمینه اشتغال افراد كم بینا و نابینا فعال درنظرگرفته شده است.
سید محمد نیكزاد مدیرعامل جامعه اسلامی نابینایان استان هم با اشاره به عضویت دو هزار نفر در این مركز، از مناسب سازی نشدن معابر، آگاهی نبودن مردم در برخورد با افراد نابینا و كم بینا و همچنین بی توجهی به اشتغال معلولان انتقاد كرد.
بیش از چهار و نیم درصد نابینایان و كم بینایان زیر پوشش سازمان بهزیستی، در استان اصفهان ساكن هستند.
با وجود تلاش صورت گرفته در سال های گذشته برای تحول خدمات رسانی فرهنگی و آموزشی، مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری، آموزشی و تجاری و سیستم حمل و نقل شهری در استان، همچنان مشكلات در حوزه اشتغالزایی و اجرای قانون اختصاص سه درصد سهمیه اشتغال سازمان ها و نهاد های دولتی به معلولان همچنان دارای مشكل است.
15 اكتبر (23 مهر) به عنوان روز جهانی نابینایان (عصای سفید) نامگذاری شده است.

{$sepehr_media_8643023_400_300}
   تاریخ: ۲۰:۴۲ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲