دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بیش از 2 هزار نفر در ایلام دارای معلولیت بینایی هستند
 
حسین نورعلیوند مدیر كل بهزیستی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به روز 23 مهر ماه كه روز جهانی نابینایان با شعار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نوید بخش حقوق اجتماعی نابینایان نام گذاری شده است گفت: مناسب سازی مطلوب معابر و محیط های عمومی یكی از مشكلات افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان در این استان است. 

وی افزود: در این زمینه همه دستگاه های اجرایی باید مشاركت كنند تا زمینه تردد آزادانه افراد دارای معلولیت در فضاهای عمومی را به عنوان یكی از حداقل حقوق های این افراد فراهم كنند.

مدیر كل بهزیستی استان ایلام بیان كرد: از مهم ترین طرح های این اداره كل اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR است كه عمده افراد دچار معلولیت نابینایی در قالب این طرح و در مناطق روستایی شناسایی شده اند.

نورعلیوند تصریح كرد: از مجموع 360 دانشجو دارای معلولیت استان حدود 60 نفر نابینا هستند كه از حمایت های مالی این اداره كل استفاده می كنند.

وی از شناسایی حدود 2 هزار و 800 فرد دارای معلولیت نابینایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد یك هزار و 674 نفر مرد و یك هزار و 104 نفر زن بوده كه در شهرستان های مختلف استان سكونت دارند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اقدامات این اداره كل تصریح كرد: علاوه بر پرداخت مستمری و هزینه معیشتی درمانی، حمایت تحصیلی هم از عمده اقدامات برای حمایت از افراد دارای معلولیت نابینایی در این استان است .

نورعلیوند از اقدام های مهم برای پیشگیری از معلولیت نابینایی را اجرای طرح غربالگری بینایی پیشگیری از تنبلی چشم عنوان كرد و افزود: این طرح با هدف سنجش بینایی كودكان سه تا 6 ساله در این استان اجرا و سال گذشته نیز بیش از 20 هزار كودك سه تا شش ساله معاینه شده اند .

وی ادامه داد: از مجموع كل روشندلان 874 نفر دارای معلولیت بینایی خفیف، 999 نفر متوسط، 669 نفر شدید و 236 نفر نیز خیلی شدید است.

مدیر كل بهزیستی استان ایلام در پایان بیان كرد: در صورت رعایت اعمال قانون سه درصد استخدام ها به افراد دارای معلولیت بخشی از مشكلات این افراد رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۹:۰۰ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶