دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

5 خودرو بی كیفیت از چرخه تولید خارج شد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان ساده معاون ارزیابی كیفیت سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز در آئین گرامیداشت و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار كرد: در 10 ماهه گذشته در ارزیابی های انجام شده از صنعت تولید خودرو كشور پنج خودرو بی كیفیت و عدم استانداردهای لازم از چرخه تولید خارج شد تا خودروسازان درصدد تولید خودرو جدید و با كیفیت برای مردم عزیز باشند.

وی تصریح كرد: نظام استاندارد كشور در دوره جدید میدیریت به عنوان اولین اصل خود در حوزه حقوق مردم هیچگونه مماشاتی با تولیدكنندگان و غیره نداشته تا این افراد فرایند تولید خود را اصلاح و یا تغییر دهند.

معاون ارزیابی كیفیت سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان كرد: علیرغم اینكه در سال 96 مجوز نشان حلال به سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون اعطا شده اما متاسفانه در سالهای گذشته به این موضوع هیچ اهمیتی داده نشده است.

وی ادامه داد: گواهی نامه حلال به صنعت گران و تولیدگران هدف صادرات به كشورهای همسایه و مسلمان سبب ارزآوری به كشور خواهد شد.استان گلستان ظرفیت خوبی در صدور این مجوزها داشته و می تواند با صدور چنین مجوزهایی باعث ثروت آفرینی و اشتغال در گلستان شود.

ساده گفت: تشكیل ستاد دیپلماسی استاندارد و كیفیت از سیاست جدید سازمان ملی استاندارد بوده زیرا استاندارد زیربنای تجارت بوده و دو موضوع قیمت و ویژگی محصول در تجارت مورد بحث بوده كه ویژگی كیفی محصول در این سیاست مورد ارزیابی و انطباق قرار می گیرد.

وی استاندارد سازی خدمات را از دیگر سیاست های جدید سازمان ملی استاندارد ایران برشمرد و بیان كرد: سازمان ملی استاندارد می تواند بر كیفیت خدمات ارائه شده نظارت داشته و از این حق مردم در ارائه خدمات با كیفیت دفاع نماید.در این بخش، حوزه هایی مانند اموزش و پرورش، بیمه ای، توان بخشی و هر آنچه در حوزه خدمات است مورد ارزیابی و نظارت واقع خواهد شد.

معاون ارزیابی كیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ابراز كرد: پنج حوزه خدمات در 21 استان كشور در سال 1401برای استاندارد سازی خدمات ابلاغ شده كه شامل آموزش مدارس ابتدایی، صنایع گردشگری، خدمات توانبخشی و خدمات پستی بوده و این اغاز استاندارد سازی در حوزه خدمات بوده كه در سال های آینده گسترش پیدا می كند.

انتهای پیام/83021
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۵:۲۰ - ۲۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸