دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اعلام رضایت خانواده معظم شهدا و جانبازان از اجرای طرح " پایش سلامتی و توانبخشی "
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اعلام رضایت خانواده معظم شهدا و جانبازان از اجرای طرح " پایش سلامتی و توانبخشی "

حدود 100 تن از مادران، همسران و خواهران شهدا و جانبازان در قالب طرح غربالگری و پایش سلامتی و توانبخشی، كه طی دو روز گذشته توسط اعضای هیات علمی و متخصصان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در درمانگاه مجموعه نشاط ولیعصر (عج) اجرا شد، مورد ارزیابی سلامت جسمی و توانبخشی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این طرح، ضمن تشكیل پرونده سلامتی برای هر یك از مراجعان، میزان فشارخون و قندخون، بیماری های جسمی كه به آن مبتلا هستند، داروهای مورد مصرف، وضعیت تعادل بدن، سلامت بینایی و شنوایی و سلامتی ناحیه ستون فقرات و اندام های حركتی، توسط اساتید و متخصصان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

متخصصان پس از بررسی های لازم، در صورت وجود مشكل پزشكی و توانبخشی، طرح درمان برای هر یك از مراجعان تنظیم كرده و برنامه درمانی از طریق درمانگاه مجموعه نشاط ولیعصر (عج) ارائه شد.

این گزارش حاكیست كه تركیب خدمات پزشكی و توانبخشی و ارزیابی وضعیت جسمی خانواده معظم شاهد و ایثارگر كه در یك محل و توسط متخصصان و اساتید دانشگاه انجام شد، موجب رضایتمندی این بزرگواران كه اكثرا در سنین میانسالی و سالمندی قرار دارند، شد.

زهرا وحدانی همسر شهید دفاع مقدس عباسعلی قدوسی مقدم كه همراه با دخترشان در این طرح شركت كرده بود، به خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: با توجه به مشكلاتی كه در ستون فقرات و زانو دارم، در این طرح شركت كردم و همه مدارك پزشكی كه تاكنون نزد پزشكان مختلف داشتم، با خود آوردم تا هر اطلاعاتی كه لازم است در پرونده سلامتی كه در درمانگاه مركز نشاط تشكیل می شود، ثبت كنند.

وی از برگزاری این طرح و بررسی مشكلات جسمی و حركتی توسط اساتید دانشگاه ابراز خشنودی كرد.

ربابه اكبری همسر شهید اباصلت فتحی جانباز شیمیایی دفاع مقدس كه پس از هفت سال تحمل درد و رنج بیماری، به درجه شهادت نائل آمد، درباره مراجعه خود به درمانگاه مركز نشاط و شركت در طرح پایش سلامت جسمی و توانبخشی، گفت: مدت هاست كه با درد كمر و پاها می سازم، و وقتی كه از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرای این طرح اطلاع رسانی شد، آمادگی خودم برای شركت در این طرح را اعلام كردم تا با ارزیابی جسمی و خدمات فیزیوتراپی كه در این درمانگاه است، بتوانم دردهای كمر و پاهایم را كاهش دهم.

وی، همه كادر درمانی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مسئولان مجموعه نشاط ولیعصر (عج) را مشمول دعای خیر خود گرداند.

خدیجه گلرو همسر شهید علی اصغر تاجیك محمدی كه در كربلای یك و منطقه مهران به شهادت رسیده است، در باره مشاركت خود در طرح پایش سلامتی و توانبخشی گفت: تا الان (زمان انجام این مصاحبه)، به بخش پرستاری و كنترل تعادل بدن توسط استاد فیزیوتراپی مراجعه كردم و در نوبت ارزیابی متخصصان بینایی سنجی، شنوایی شناسی و طب فیزیكی هستم.

وی در پاسخ به این سئوال كه آیا از ارائه اینگونه خدمات راضی هستید، اظهار داشت: ما الان در سنی هستیم كه مراجعه به مطب ها و مراكز درمانی متعدد برای درمان مشكلاتی كه داریم، بسیار سخت است، اما در این برنامه، از چند متخصص كه در یك جا مستقر هستند، استفاده می كنیم و این شرایط، برایمان خیلی مناسب است، و لذا، از دست اندركاران این برنامه بسیار تشكر می كنم.

سكینه شكوری همسر شهید حجت اله خدایاری نیز درباره خدماتی كه در این طرح دریافت كرده، گفت: پس از تشكیل پرونده در بخش پرستاری، به بخش كنترل تعادل بدن و سپس، به دلیل زانو دردی كه مدت ها به آن دچار شده ام، به متخصص طب فیزیكی مراجعه كردم كه دكتر این بخش، چند جلسه فیزیوتراپی برایم تجویز كرد و در برنامه فیزیوتراپی درمانگاه مركز نشاط قرار داد.

وی افزود: به دلیل ضعیفی چشم هایم، به بخش بینایی سنجی هم مراجعه كردم و نمره جدیدی برای عینكم دریافت كردم.

خانم شكوری در پاسخ به سئوالی در مورد میزان رضایتمندی اش نسبت به خدمات دریافتی، گفت: برای من خیلی خوب بود كه در عرض چند ساعت، چند مشكلی كه داشتم توسط متخصصان و اساتید دانشگاه بررسی شد و دیگر نیازی نیست كه از یك مركز به مركز دیگر، در تردد باشم.

وی، همه مسئولان و دست اندركاران اجرای این برنامه را مورد دعای خیر خود قرار داد.

انتهای پیام/10

   تاریخ: ۰۵:۱۵ - ۲۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۷