دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

12 درصد معلولان خوزستان نابینا و كم بینا هستند
 
مدیر كل بهزیستی خوزستان گفت: براساس آمار ها موجود، حدود 12 درصد معلولان استان را افراد نابینا و كم بینا تشكیل می دهند.
12 درصد معلولان خوزستان نابینا و كم بینا هستند
مدیر كل بهزیستی خوزستان گفت: براساس آمار ها موجود، حدود 12 درصد معلولان استان را افراد نابینا و كم بینا تشكیل می دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مركز خوزستان، مهران كریمیان با بیان اینكه حدود 12 درصد معلولان خوزستان افراد نابینا و كم بینا هستند، گفت: توانمندسازی این افراد هدف اصلی بهزیستی است.12 درصد معلولان خوزستان نابینا و كم بینا هستند

وی به قابلیت ها و استعداد های خاص روشندلان اشاره كرد و افزود: بهزیستی می تواند به شكوفایی این استعداد ها و توانمندی ها كمك كند.

كریمیان اشتغال نابینایان را دشوار توصیف كرد و ادامه داد: باید برای اشتغال آن ها برنامه ریزی، طرح و برنامه داشت و بهترین راهكار برای طرح های قابل اجرا، تشكیل تعاونی و تشكل های مردمی روشندلان است و بهزیستی با همه توان در این راه آن ها را همراهی خواهد كرد.

مدیر كل بهزیستی خوزستان می گوید: با تشكیل ان. جی. او ها و موسسه ها از سوی روشندلان، حقوق این قشر از معلولان بهتر پیگیری می شود و بهزیستی نیز حمایت می كند و هرچه تعداد این موسسه ها و ان. جی. او ها بیشتر باشد، مطالبه های آن ها بهتر پیگیری خواهد شد.

كریمیان قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را كامل دانست و گفت: برای اجرای كامل این قانون نیاز به عزم ملی و همراهی همه مردم و دستگاه ها و خود نابینایان داریم اگر این امر محقق شود بسیاری از مشكلات معلولان مرتفع می شود.

به گفته این مقام مسئول؛ بهزیستی ضمن پرداخت شهریه دانشجویی و دانش آموزی و تامین وسایل كمك توانبخشی معلولان زیر پوشش، به منظور پیشگیری از معلولیت ها طرح غربالگری شنوایی و بینایی، مشاوره رایگان ژنتیك، آزمایش های ژنتیك و كاشت حلزون شنوایی را انجام می دهد.
   تاریخ: ۲۰:۳۴ - ۲۷/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶