دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه های علوم پزشكی برای اجرای برنامه پزشك خانواده آماده باشند
 
دانشگاه های علوم پزشكی برای اجرای برنامه پزشك خانواده آماده باشند

معاون درمان وزارت بهداشت، از روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور خواست برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، آماده باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید كریمی، در اجلاس رؤسای دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی كشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، علاوه بر پوشش این بیماران برای پوشش بیمارانی كه دچار هزینه های كمرشكن درمانی می شوند تا سقف 50 میلیون تومان نیز تسهیلاتی قائل می شود، به شرطی كه شورای استانی در هر استان این هزینه ها را تأیید كند، بنابراین رؤسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور باید نسبت به راه اندازی شورای استانی اقدام كنند.

وی افزود: بحث سقف و پلكان دریافتی ها اصلاح و طی نامه ای به دانشگاه ها ابلاغ شده است. زمان اجرا از فروردین 1401 خواهد بود و مطالبات پزشكان بر اساس آن باید پرداخت می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینكه در سال گذشته 10 هزار و 800 تخت بیمارستانی تجهیز شده است، ادامه داد: طبق دستورالعمل، تمامی دانشگاه های علوم پزشكی حداقل باید یك مركز ناباروری سطح 2 راه اندازی كنند و دستورالعمل آن نیز ارسال شده است.

وی از توزیع پزشكان ضریب K تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: به تهیه اسكان و معیشت این پزشكان توجه ویژه داشته باشید. اگر می توانید پس از پایان طرح نیز آنان را در منطقه نگه دارید، زیرا به توسعه درمان دانشگاه كمك می كند.

كریمی به تاكید دولت و مجلس برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع اشاره كرد و از دانشگاه های علوم پزشكی كشور خواست تا برای این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.
   تاریخ: ۱۸:۰۵ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲