دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بیكاری؛ مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر
 
نماینده ولی فقیه در لرستان بیكاری را مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر برشمرد و گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی تمام ظرفیت ها به كار گرفته شود.
بیكاری؛ مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با اصلانی، معاون دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور كه امروز پنجم اسفندماه، در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، با بیان اینكه لرستان از دیرباز مهد برجستگان و فرهیختگان بوده است، اظهار كرد: مردم لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی از همان صبحدم پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر حفظ آرامش و امنیت خود در ایجاد آرامش در استان هایی كه ضد انقلاب نفوذ كرده بود، نقش موثری داشتند.

وی به رشادت ها و دلاوری های مردم لرستان در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: مردم لرستان در جنگ تحمیلی با داشتن یك میلیون جمعیت، 6 هزار و 300 شهید در راستای تداوم انقلاب اسلامی تقدیم و وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت كردند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینكه با توجه به اینكه استان همواره پادگان و لنگرگاهی برای نظام جمهوری اسلامی بوده، نیازمند توجه بیشتری است، اضافه كرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزنده و غیر قابل انكار است، اما متأسفانه بنابر دلایلی، این استان از قافله عمران و آبادی عقب مانده و نرخ بالای بیكاری و تورم، عدم رونق مطلوب كسب و كار آثار زیانباری از جمله افزایش معتادان، خرید و فروش مواد مخدر، آسیب های اجتماعی، طلاق، خرید و فروش سلاح در استان به جای گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینكه در راستای كاهش آسیب های اجتماعی باید كلیه ظرفیت ها به كار گرفته شود، ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های كشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی و ... است، كما اینكه در استان صنایع خوبی وجود دارد كه تعطیل یا نیمه تعطیل رها شده اند.

وی با اشاره به اینكه لرستان در یك سال، دو بار دچار سیل شد، این در حالی است كه این استان 28 دشت وسیع در كنار رودخانه ها دارد، تصریح كرد: صحبت از انتقال آب دریای خزر به فلان منطقه می شود، اما در استان لرستان زمین های زیر سدها شبكه آبیاری ندارند، مجموعه این چنین مشكلاتی سبب بیكاری جوانان می شود وقتی جوانی مشغول كار باشد، فرصتی برای دچار شدن آسیب های اجتماعی ندارد.

شاهرخی با یادآوری این مطلب كه لرستان مناطق متعدد حاشیه نشین و آسیب پذیر با جمعیت قابل توجهی وجود دارد كه محلی برای توزیع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی است، تصریح كرد: در استان لرستان تقریبا 1500 معتاد متجاهر وجود دارد، این در حالی است كه ظرفیت مراكز ماده 16 استان حدود 200 نفر است، بر همین اساس جهت نگهداری معتادان با كمبود مراكز بازپروری مجاز روبرو هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عدم اشتغال معتادان بازپروری شده، كمبود مكان های ورزشی در مناطق آسیب پذیر را از جمله مشكلات مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر استان برشمرد و گفت: در استان لرستان گروه های جهادی و جوانان انقلابی بسیار فعالی داریم و علی رغم اینكه بسیاری از آن ها از جهت اشتغال مشكل دارند و شغلی ندارند، اما به دلیل اینكه دلداده نظام و مقام معظم رهبری هستند، در محرومیت زدایی و مقابله با كرونا همواره قبل از مسئولان در صحنه حضور پیدا می كنند.

وی با بیان اینكه گروه های جهادی و جوانان انقلابی در كلیه زمینه هایی كه ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام نیاز كند، پای كار هستند، اضافه كرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان، نیروهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی با جان و دل تلاش می كنند، هر چند این زمینه موانعی نیز سر راه دارند كه اگر برطرف شود، در پیشگیری از توزیع و تولید مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی انجام می شود.

شاهرخی گفت: احداث مكان های نگهداری معتادان متجاهر، اتخاذ تدابیر جلوگیری از توزیع مواد مخدر، اجرای برنامه های معرفتی، مذهبی و فرهنگی برای جوانان در مناطق حاشیه نشین مهم ترین انتظارات ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۱:۰۲ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶