دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

رفع آسیب های موجود در جامعه با كمك سازمان های مردم نهاد
 
مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان های مردم نهاد و اعضای آن متشكل از افراد دلسوز جامعه كه دل در گرو كشور و نظام داشته، هستند كه برای رفع مشكلات و آسیب های موجود در جامعه دور هم جمع و بدون چشم داشت فعالیت می كنند.
رفع آسیب های موجود در جامعه با كمك سازمان های مردم نهاد شهرام خواجوی پنجم آبان ماه در دوره آموزشی آشنایی با سامانه ثبت شركت ها برای سازمان های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینكه نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه قابل كتمان نیست، اظهار كرد: باور دولت بر این است كه می توان با همكاری این سازمان ها، تشكل های مردمی و گروه های جهادی كارهای دشوار را انجام داد كه خوشبختانه این سمن ها در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و توسعه اجتماعی گام برمی دارند.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: سازمان های مردم نهاد و اعضای آن متشكل از افراد دلسوز جامعه كه دل در گرو كشور و نظام داشته، هستند كه برای رفع مشكلات و آسیب های موجود در جامعه دور هم جمع و بدون چشم داشت فعالیت می كنند.

خواجوی غیر دولتی و غیرسیاسی بودن را از ویژگی های سازمان های مردم نهاد عنوان كرد و گفت: این سازمان ها ظرفیت بسیار خوبی در جامعه هستند كه امید است دولت از آن ها حمایت كند، از طرفی توانمندسازی یكی از مباحث حمایتی استانداری بوده كه چهارمین دوره آموزشی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد كه زیرمجموعه استانداری و فرمانداری سراسر استان هستند برگزار شد.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری شناخت صحیح نسبت به جامعه هدف، مطالبه گری از مدیران دستگاه های اجرایی به منظور تحرك ، نشاط و شادابی دستگاه ها، استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه و فعالان فرهنگی و اجتماعی برای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد ضروری دانست و یادآور شد: باید این سازمان ها در این راستا گام بردارند.

خواجوی اضافه كرد: این دوره برای بیش از 100 سازمان مردم نهاد برگزار شد، یكی از مشكلات آن ها در بحث ثبت سازمان های مردم نهاد در اداره كل ثبت اسناد و املاك است، به طوری كه باید از طریق ورود به سامانه ثبت شركت ها اطلاعات موردنیاز را بارگزاری كنند، در آسیب شناسی های صورت گرفته برخی از آن ها در این فضا مشكل و نیاز به آموزش داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در برخی موارد متحمل هزینه هایی می شوند كه برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی برای توانمندی نیازمند آموزش بودند، تعدادی از افراد شركت كننده در این دوره در حال ثبت سمن به منظور انجام درخواست و كارهای نهایی و تعدادی در مرحله تمدید قرار داشته كه برگزاری این دوره به انجام فرآیند سریع ثبت سمن ها و كسب مجوز قانونی كمك می كند.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص سازمان های مردم نهاد در كاهش آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، تصریح كرد: این سازمان ها در میان مردم بوده و می توانند آسیب های اجتماعی، نواقص و مشكلاتی كه در جامعه وجود دارد را بهتر از دیگران شناسایی كنند، از طرفی انگیزه ها و تخصص هایی كه در زمینه های مختلف داشته به آن ها كمك می كند تا بتوانند آسیب های جامعه را شناسایی كنند.

خواجوی با اشاره به اینكه درآمد این سازمان ها از كمك های خیرین و ... اداره می شود، خاطرنشان كرد: در سال های اخیر اعتبارات ما در این زمینه محدود بوده، بنابراین اگر در حوزه كاهش آسیب های اجتماعی اعتباراتی ابلاغ شود تا بتوان از مشاركت این سازمان ها در اجرای برنامه ها به منظور شناخت مناسب از فضای عمومی جامعه استفاده شود، قطعا می توان برنامه بهتری ارائه داد كه امید است بتوانیم در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۲۹ - ۰۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۷