دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

قدردانی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از عوامل اجرایی اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

قدردانی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از عوامل اجرایی اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (سه شنبه) طی نشستی با حضور عوامل اجرایی اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور، با اعطای تقدیرنامه، از تلاش همه همكاران در برگزاری این اجلاس، قدردانی كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور، از روز چهارشنبه گذشته (چهارم آبان ماه) به مدت سه روز با حضور دكتر حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دكترعین اللهی وزیر بهداشت و معاونان ایشان، به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع همكاران خود از بخش های مختلف كه در برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور نقش داشتند، در ابتدا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز، گفت: واقعا كلمه ای برای این همه قساوت را نمی توان پیدا كرد، ادعای انسان دوستی و حقوق بشر فقط برای حیوانات است و بر انسان ها حاكم نیست. افرادی كه رفته بودند زیارت انجام بدهند و متوسل شوند، متاسفانه مورد حمله بسیار بی رحمانه و غیرانسانی قرار می گیرند، ان شاالله كه مجموعه حاكمیت با عاملان این حمله تروریستی برخورد كند و ما شاهد این ناامنی نباشیم.

وی افزود: " امنیت و سلامت " دو چیزی است كه در هر كشوری ضرورت دارد، كشوری كه امنیت دارد، توسعه پیدا می كند و كشوری كه مردمانش احساس امنیت كنند، توصیه پیدا می كند. سلامت نیز حق مردم است و همه باید در كنار یكدیگر، سلامت را تامین كنیم.

دكتر خانكه ادامه داد: وظیفه ما، تامین سلامت است و وظیفه گروه دیگر، تامین امنیت است و هر كسی خدشه ای به این دو عامل وارد بكند، خیانت به انسانیت كرده است و فرقی نمی كند كه در كجای دنیا باشد. در همه جای دنیا، انسان ها آزادند كه اعتقاد به باورهای خودشان را داشته باشند و كسی حق تعرض ندارد، اما می بینیم كه متاسفانه در حرم شاهچراغ این اتفاق افتاد و همه ما را غمگین كرد.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: خداوند را شاكریم كه این فرصت را به ما داد كه یكی از مهمترین اتفاقات نظام سلامت به میزبانی ما انجام شد. مهمترین اتفاق نظام سلامت، اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور است كه معمولا یك بار در هر فصل برگزار می شود و سعی بر این است كه معمولا به دانشگاه های بزرگ و قوی در شهرستان ها سپرده شود و برغم اینكه سیاستی برای میزبانی دانشگاه های مستقر در تهران وجود نداشته، اما از سال گذشته، از هر فرصتی برای اعلام آمادگی و قبول این مسئولیت استفاده كردم و با اینكه قرار بود این اجلاس در قم یا شیراز برگزار شود و هماهنگی های لازم هم برای آن شده بود، اما با مذاكراتی كه انجام شد و با بازدیدهایی كه از دفتر وزارتی و بخش های دیگر وزارت از دانشگاه داشتند، به لطف خداوند، این اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه افزود: اما جالب بود كه فقط سه روز قبل از تاریخ اجلاس، به ما اطلاع دادند كه میزبانی دانشگاه ما برای این اجلاس، قطعی شده است. و هر چند كه زمان كوتاهی را برای نهایی كردن فعالیت ها داشتیم، اما من به همه همكارانم اعتماد داشتم و مطمئن بودم كه دانشگاه ما، یك خانواده است كه تك تك اعضای آن مثل ستون، پشت هم قرار دارند و از همكاران خدمتگزار ما تا مدیران دانشگاه، متحد و منسجم در كنار همدیگر فعالیت می كنند. لذا همكاران را فعال كردیم و دكتر فرخی و تیمشان، آقای دكترمهدی خانكه، اقای انصاری، خانم عزیزیان، خانم براری، برادر ارجمندم دكتر شجاع فرد و خانم مهندس ناظری، همه را درگیر این موضوع كردیم و یك جلسه گذاشتیم و گفتیم كه این میزبانی به ما داده شده است و آبروی ما محسوب می شود.

دكتر خانكه تصریح كرد كه پیش از این، از دانشگاه ما شناخت درستی وجود نداشت و در زمانی كه نام دانشگاه تغییر نكرده بود، این دانشگاه را با سازمان بهزیستی اشتباه می گرفتند و مطالباتی كه می توانستند از بهزیستی داشته باشند، از دانشگاه ما می خواستند و یا جزو دانشگاه های مستقر در تهران محسوب نمی شد و از زمانی كه من رئیس دانشگاه شدم، به دفعات تاكید می كردم كه ما سه دانشگاه در تهران نداریم، بلكه چهار دانشگاه داریم كه یكی از آنها، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است.

وی خاطر نشان كرد كه در دوران كرونا چون اعتقادم بر این بود كه مملكت درگیر بحران كروناست و دانشگاه ما باید در تامین سلامت مردم مشاركت كند، لذا با كمك همكاران در بیمارستان روانپزشكی رازی، بخش تزریق رمدسیویر راه اندازی كردیم و پایگاه واكسیناسیون در بیمارستان رفیده، برپا شد و در اجرای برنامه همگانی واكسیناسیون كرونا مشاركت كردیم و خدا را شكر كه رو سفید شدیم، رصدخانه اجتماعی كووید 19 را راه اندازی كردیم و مطالعات در زمینه كووید انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به جذب اعتبارات برای دانشگاه طی دو سال اخیر گفت: زمانی كه مسئولیت دانشگاه را بعهده گرفتم، چهار ماه به پایان سال مانده بود و بگفته مدیرمالی وقت دانشگاه، 80 میلیارد كم داشتیم تا بتوانیم حقوق پرسنل را تا پایان سال پرداخت كنیم. اما با تلاش و مذاكراتی كه شد، 60 میلیارد تومان افزایش اعتبارات به سال 1400 منتقل شد. یعنی با زحمات همه همكاران در امور مالی، بودجه و مذاكراتی كه شد و لطف خداوند 140 میلیارد تومان در همان سال به بودجه دانشگاه اضافه شد. و بودجه 170 میلیاردی سال 1399، هم اكنون به حدود 700 میلیارد تومان رسیده است و این با تلاش همكاران و مذاكرات متعدد اتفاق افتاد.

دكتر خانكه تاكید كرد كه تیم دانشگاه همت كردند و با همكاری همدیگر، دانشگاه را رشد دادند و هم اكنون دانشگاه ما با دانشگاه دو سه سال پیش متفاوت شده است و نظام سلامت روی این دانشگاه حساب می كند. اتفاقات خوبی افتاد، پروژه های عمرانی دانشگاه فعال شد، كلاس ها بازسازی شد و تحولی در حوزه های مختلف اتفاق افتاد كه توانستیم در وزارت بهداشت مجوز بگیریم كه تخت های توانبخشی را در كشور و از طریق مجتمع های ایثار بنیاد شهید افزایش بدهیم. با مركز نشاط قرارداد همكاری منعقد شد، پروژه های یافت آباد و اخوان در حال پیشرفت است و ساختمان ایثار مركز روانپزشكی رازی از خیر سازنده آن، تحویل گرفته شد و خدا را شكر كه توسعه خوبی در دانشگاه اتفاق افتاد.

وی افزود كه این دانشگاه رو به رشد است و یكی از بهترین دانشگاه های كشور بوده و خواهد بود و در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشورهم ما نشان دادیم كه این توان را داریم، همانطور كه قریب به اتفاق افرادی كه در اجلاس شركت كرده بودند، اعتراف كردند كه این اجلاس، یكی از بهترین اجلاس های وزارت بهداشت بود.

وی اعلام رضایت روسای دانشگاه ها را حاصل تلاش و زحمات همكاران دانشگاه ذكر كرد و افزود: از زحمات همه همكاران تشكر می كنم، همكار نگهبان ما كه با متانت و با احترام به میهمانان خوش آمد می گفت و آنان را با احترام بدرقه كرد، تا همكاران روابط عمومی كه در لحظه، پوستر آماده و نصب می كردند و خانم براری مسئول تغذیه كه تا ساعت 10 شب مراقبت می كرد كه یك نفر ناراضی نباشد، آقای خانكه، آقای انصاری، همكاران خدمات كه با تعصب و غیرت، محیط را پاكیزه نگهداشتند و همكاران بخش IT كه پشتیبانی قوی و خوبی از مسایل فنی و ارتباطی اجلاس داشتند و خوشبختانه مشكل خاصی در محل اجلاس پیش نیامد.

رئیس دانشگاه همچنین اظهارداشت: قصد داشتم كه بلافاصله بعد از اجلاس، همه همكاران را ببینم و از تك تك شما عزیزان تشكر كنم. چه همكارانی كه در دانشگاه زحمت كشیدند و چه افرادی كه در مركز نشاط، مهمانداری و میزبانی كردند، دكتر آزادی، دكتر لایقی، دكتر فرخی، دكتر خرم، دكتر فرزین نیا و همه بزرگانی كه در مركز نشاط و یا دانشگاه همراهی و پشتیبانی كردند.

دكتر خانكه افزود: به این خانواده و اینكه عضوی از این خانواده هستم، افتخار می كنم و مطمئنم كه خانواده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشابه ندارد.

وی ادامه داد: در حد توان دانشگاه، از تلاش همكاران قدردانی شده است، سعی می كنیم كه امكانات رفاهی برای همه همكاران در دانشگاه و مراكز درمانی فراهم كنیم، و اگر منابعی تامین شود حتما در جهت رفاه كاركنان هزینه خواهیم كرد، چرا كه همه نسبت به گرانی و تورم، آگاهی داریم و تلاش می كنیم تا جایی كه امكان داشته باشد، شرایط رفاهی فراهم شود و محیط خوبی برای همه همكاران ایجاد شود.

پیش از سخنان رئیس دانشگاه و در ابتدای این نشست، دكتر مهدی خانكه رئیس ستاد اجرایی اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور، گزارش كوتاهی از چگونگی فعالیت تیم اجرایی خدمت ریاست دانشگاه ارائه داد.

وی خطاب به رئیس دانشگاه گفت كه از حدود 40 روز پیش كه فرمودید، احتمال میزبانی دانشگاه ما برای اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور وجود دارد، جلسات بزرگ و كوچكی را برگزار كردیم، كارگروه هایی به دستور جنابعالی تشكیل شد و با ساختارها و گروه های مختلف جلساتی گذاشته شد و سعی كردیم همه برنامه ها را براساس پروتكل وزارت بهداشت كه هر سال آن را اجرا می كند، مرور كنیم. مشاوره های متعددی از دانشگاه علوم پزشكی مازندران به عنوان میزبان اجلاس قبلی گرفتیم و آنچه را كه بیشتر مورد نظر روسای دانشگاه ها بود، مورد توجه قرار دادیم.

دكتر مهدی خانكه افزود: توصیه اصلی ریاست دانشگاه مبنی بر اینكه همیشه حفظ شان و احترام همه انسان ها در نظر گرفته شود، آویزه گوش ما بود و بویژه اساتید و روسای دانشگاه ها كه هدف ما بودند، ضمن اینكه جمله دیگری در كارگروه های ما تكرار می شد و آنهم این بود كه روسای دانشگاه های علوم پزشكی در سه سال گذشته به دلیل شیوع كرونا، زحمات خیلی زیادی كشیده اند و باید بنوعی در این اجلاس، قدردانی از كادر درمان هم داشته باشیم.

وی به تشكیل كارگروه های مختلف اشاره كرد و گفت: كارگروه های پشتیبانی و اجرایی عملیاتی، روابط عمومی و اطلاع رسانی كه كار خود را از قبل برگزاری اجلاس با ارسال پیامك ها به میهمانان و فضاسازی مركز نشاط برای اینكه نشان دهیم این مجموعه جزئی از دانشگاه ماست، كارگروه امنیت و حراست كه جزو كم نقص ترین بخش های اجرایی اجلاس محسوب می شد، كارگروه فرهنگی با هدایت مدیران فرهنگی و دانشجویی و همكاران نهاد رهبری در دانشگاه كه جلسات متعددی داشتند تا ما بحث های فرهنگی را داشته باشیم، همه آماده خدمت رسانی و پشتیبانی بودند.

رئیس ستاد اجرایی اجلاس افزود: در واقع، همانطور كه پیش بینی شده بود، برنامه ها اجرا شد وهیچ برنامه غیرقابل پیش بینی نداشتیم كه به یكباره اتفاق بیافتد و برنامه ای برای آن نداشته باشیم. و این لطف خداوند بود كه تیم اجرایی ما كه شامل بیش از صد نفر از همكاران دانشگاه و مركز رازی می شد، در برگزاری اجلاس همكاری داشتند و تقریبا شبانه روز مشغول فعالیت بودند و از معدود برنامه هایی بود كه فاصله بین تولید دستور و اجرای كار، كوتاه بود و خدا را شكر با همت همه اعضای كارگروه ها و همكاران، این كار انجام شد و اجلاس با سربلندی دانشگاه به پایان رسید.

در ادامه این نشست، مدیران حراست، امور پشتیبانی و رفاهی و توانبخشی دانشگاه با اشاره به بازخوردهایی كه از میهمانان شركت كننده در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور داشتند، از تلاش ریاست دانشگاه برای ارتقای جایگاه دانشگاه و نشان دادن توانمندی آن قدردانی كرده و از تلاش همكاران در برگزاری هرچه بهتر اجلاس و جلب رضایتمندی همه شركت كنندگان، تشكر كردند.

در پایان این مراسم، رئیس دانشگاه با اعطای تقدیرنامه به تعدادی از عوامل اجرایی اجلاس به نمایندگی از همه اعضای كارگروه ها، از همگی دست اندركاران برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور تشكر و قدردانی كرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۳:۵۰ - ۱۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱