دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

هشدار نسبت به نبود اورژانس اجتماعی در 130 شهر/ با كمبود نیرو مواجه خواهیم شد
 
سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه در ابتدای اجرای برنامه هفتم قطعا با كسری نیرو مواجه خواهیم شد، گفت: لایحه ای را به كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تبدیل وضعیت نیروها ارسال كردیم كه در كمیسیون تایید شده است و منتظر هستیم در صحن مجلس نیز تصویب شود.
سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه در ابتدای اجرای برنامه هفتم قطعا با كسری نیرو مواجه خواهیم شد، گفت: لایحه ای را به كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تبدیل وضعیت نیروها ارسال كردیم كه در كمیسیون تایید شده است و منتظر هستیم در صحن مجلس نیز تصویب شود.

هشدار نسبت به نبود اورژانس اجتماعی در 130 شهر/ با كمبود نیرو مواجه خواهیم شد
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«محمدرضا حیدرهایی» سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور درباره لایحه اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی از سال 78 راه اندازی شده و شروع به ارائه خدمات در این زمینه كرد. در این سال ها نیز هم نوع و بُعد خدمات و گستردگی ارائه خدمات در اقصی نقاط كشور گسترش فراوانی داشته است و در حال حاضر ضریب نفوذ خط 123 در كل كشور پوشش داده می شود و در هر نقطه كشور كه با خط 123 تماس بگیرید، همكاران من پاسخگو بوده و در صورت لزوم نزدیك ترین مركز اورژانس اجتماعی برای مداخلات اعزام می شود.

وی ادامه داد: اما آنچه كه طی این سال ها لازم به نظر می رسد، این است كه ساختار اورژانس اجتماعی هم از نظر لجستیك كار یعنی مراكز، خط تماس، ماشین ها و همچنین از نظر نیروی انسانی باید تغییر كند. در لایحه ای كه به مجلس در خصوص ساختار و وظایف اورژانس اجتماعی پیشنهاد داده شد، قصد داریم اولا لجستیك اورژانس اجتماعی اصلاح شود و دولت در تقویت لجستیك به ما كمك كند. همچنین به دنبال این هستیم سقف همه دستگاه هایی كه موظف هستند به اورژانس كمك كنند در لایحه مشخص شود.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه تنظیم این لایحه یك الی دو سال زمان برد، تصریح كرد: این لایحه پس از تنظیم، تقدیم كمیسیون اجتماعی دولت شد. یك الی دو بار این لایحه رفت و برگشت و یك سری اصلاحات روی آن انجام شد. در حال حاضر این لایحه در كمیسیون اجتماعی دولت گیر كرده است و یك سری مباحث از سوی اعضای كمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است از جمله اینكه یك سری از وظایف كه در لایحه برای اورژانس اجتماعی دیده شده است می تواند طبق آیین نامه ابلاغ شود و یك سری از وظایف هم باید در صحن مجلس و در آنجا تصمیم گیری شود. درخواست ما از كمیسیون اجتماعی دولت این است كه در تسریع تصویب و ابلاغ لایحه قانونی ساختار و وظایف اورژانس اجتماعی به ما كمك كنند.

حیدرهایی درباره مراكز اورژانس اجتماعی گفت: با توجه به اینكه نوع آسیب های اجتماعی هر روز در حال تغییر و مدل آسیب های اجتماعی در حال گسترش است و باید نوع مداخلات هم تغییر كند، ما با كمبودهایی نیز مواجه هستیم. اورژانس اجتماعی در حال حاضر در كشور از 120 دستگاه خودروی غیردولتی استفاده می كند یعنی این خودروها به صورت استیجاری و خرید خدمت در اختیار اورژانس اجتماعی هستند و قاعدتا از نظر علمی كار درست نیست.

وی ادامه داد: با كمك دولت و همكاری سازمان برنامه تا پایان سال 160 دستگاه خودرو به ناوگان اورژانس اجتماعی اضافه خواهد شد و ما در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبارات هستیم یعنی همه كارها و مصوبات انجام شده است و وزارت اقتصاد و دارایی نیز تایید كرده و در بودجه سنواتی هم دیده شده است و صرفا منتظر ابلاغ اعتبار هستیم ما قصد داریم با ورود این 160 خودروی جدید، دیگر از بخش غیردولتی خرید خدمت نداشته باشیم و همه خودروهای غیردولتی از ناوگان اورژانس اجتماعی خارج شده و صرفا از بخش دولتی خدمت بگیریم.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: البته ما همچنان در لجستیك با ضعف هایی مواجه هستیم و به كمك دولت در این زمینه نیاز داریم. همچنین در حوزه نیروی انسانی نیز با مشكلاتی مواجه هستیم. در حال حاضر مجموع نیروی انسانی كه به صورت خرید خدمات، قراردادی و رسمی و پیمانی در كل كشور استفاده می كنیم، كمتر از 5 هزار نفر است. این در حالی است كه در پیش نویس برنامه هفتم توسعه سازمان بهزیستی مكلف می شود كه در شهرهای با بیش از 30 هزار نفر جمعیت، مركز اورژانس اجتماعی را راه اندازی كند. در برنامه ششم توسعه به ما تكلیف شده بود در شهرهای با بیش از 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی راه اندازی شود، اما همین شهرهای با بیش از 50 هزار نفر هم كه 72 شهر بودند از مراكز اورژانس اجتماعی برخوردار نیستند و ما از نظر اعتبارات برای راه اندازی این مراكز در این شهرها با مشكل مواجه هستیم.

حیدرهایی گفت: در حال حاضر تكلیفی كه برای بهزیستی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است راه اندازی اورژانس در شهرهای بالای 30 هزار نفر است و قطعا تعداد شهرهایی كه فاقد اورژانس اجتماعی هستند بیش از 120 الی 130 شهر می شوند و ما اگر صرفا بخواهیم اورژانس سطح سه هم در این شهرها راه اندازی كنیم حداقل به 8 نیرو احتیاج داریم و این تعداد را اگر در 120 شهر فاقد اورژانس ضرب كرده و محاسبه كنیم مشخص می شود كه به چه تعداد نیروی دیگر برای راه اندازی صرفا اورژانس سطح سه در این شهرها نیاز داریم و با شروع برنامه هفتم ما با كسری نیرو مواجه خواهیم شد.

وی درباره وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی نیز گفت: لایحه ای در كمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است و موضوع تبدیل وضعیت پرسنل خرید خدمت اورژانس اجتماعی از خرید خدمت به انواع استخدام های دولتی یا قراردادی یا پیمانی بررسی شد؛ تعدادی از نیروها را ما با استفاده از لایحه ایثارگری تبدیل وضعیت كردیم البته شرط را برای این افراد مبنی بر این گذاشته ایم كه همچنان در اورژانس اجتماعی فعالیت كنند.

حیدرهایی افزود: همچنین لایحه ای را به كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تبدیل وضعیت ارسال كردیم كه كه در كمیسیون تایید شده است و منتظر هستیم در صحن مجلس نیز تصویب شود. در این لایحه نیز مطرح كرده ایم كه هیچ بار اضافی برای دولت نداریم و همین الان نیز تامین اعتبار برای حقوق این پرسنل صورت می گیرد. امیدواریم با كمك نمایندگان مجلس ثبات استخدامی برای نیروهای اورژانس اتفاق بیفتد و قطعا در چنین شرایطی با روحیه ای بهتری اقدامات و خدمات را ارائه می دهند.

برچسب ها
- اورژانس اجتماعی
- بهزیستی

اخبار مرتبط پوشش 70 درصدی هزینه های توانبخشی معلولان در بخش خصوصی/افزایش خدمات ستاره دار به 59 خدمت
آرزوهای مان برای بچه بر باد رفت
انتقاد انجمن اوتیسم از بهزیستی / درخواست پوشش بیمه ای خدمات بیماران بزرگسال
آزمایشات ژنتیك در دوران بارداری مادران خانواده های دارای معلول انجام می شود
آماده باش برای حمایت روحی از حادثه دیدگان سیل

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 6 + 4 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار تسكین علائم عادت ماهیانه به كمك رابطه جنسی
كبودی های بی دلیل نوزادان را جدی بگیریم
آیا مصرف مكمل كلسیم در دوران بارداری ضروری است؟
فقر ویتامین ب 12 چیست؟
هشدار نسبت به كمبود 200 قلم دارو در كشور/توكلی: عاملین این معضل را تحت تعقیب و برخورد قرار دهید
در دوران یائسگی چه بخوریم؟
فیبرومیلاژیا چیست؟
رابطه مستقیم انگشت كردن در بینی و خطر ابتلا به آلزایمر / كدام عصب باعث زوال عقل می شود؟
كدام غذاها علائم سرماخوردگی را بدتر می كنند؟
همهمه دود/ موتور سیكلت ها در آلوده كردن هوای پایتخت چقدر سهم دارند؟
آیا پریود من طبیعی و منظم است؟
روزانه چقدر لبنیات بخوریم؟
مراقب این 9 علامت پنهان قند خون كنترل نشده باشید!
كدو تنبل همان كدو حلوایی است؟ تفاوت را ببینید!
8 راهكار سریع برای از بین بردن حالت تهوع
خاصیت ضد سرطانی «لبو» را جدی بگیرید
حیوان آزاری به سبك مدرن
6 گام سالم برای كم كردن وزن در خواب
برنج خارجی سر سفره شمالی ها
این 8 خاصیت شگفت انگیز گل كلم را از دست ندهید

پیشنهاد سردبیر آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ اگر شما هم جزو آن دسته از دختران و زنانی هستید كه سئوالات و ابهاماتی درباره عادت ماهانه خود دارید، با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را پیدا كنید.

آیا ویتامین پاستیلی مفید است؟ آیا ویتامین پاستیلی مفید است؟ ویتامین های پاستیلی به عنوان راهی برای كودكان - یا بزرگسالان - برای دریافت مواد مغذی مورد نیازشان به بازار عرضه می شود. اما آیا ویتامین های پاستیلی موثر هستند؟ برای اینكه بفهمید به اندازه قرص های سنتی موثر هستند یا خیر،این مطلب را دنبال كنید.

دو دقیقه ورزش شدید در روز برای افزایش طول عمر كافی است دو دقیقه ورزش شدید در روز برای افزایش طول عمر كافی است به گفته محققان، انجام ورزش شدید روزانه ممكن است كلید افزایش طول عمر باشد.

رابطه مستقیم انگشت كردن در بینی و خطر ابتلا به آلزایمر / كدام عصب باعث زوال عقل می شود؟ رابطه مستقیم انگشت كردن در بینی و خطر ابتلا به آلزایمر / كدام عصب باعث زوال عقل می شود؟ دانشمندان متوجه شده اند كه هنگام انگشت كردن در بینی نوعی باكتری با نام كلامیدیا پنومونیه وارد سیستم عصبی مركزی می شود.

8 راهكار سریع برای از بین بردن حالت تهوع 8 راهكار سریع برای از بین بردن حالت تهوع حالت تهوع علامت شرایطی مانند بارداری اولیه، ضربه مغزی و آنفلوانزای معده است؛ با این حال ممكن است درهم خوری هم مشكل ساز شود.

روزانه چقدر لبنیات بخوریم؟ روزانه چقدر لبنیات بخوریم؟ گروه غذایی شیر و لبنیات از مهمترین منابع تامین كلسیم مورد نیاز بدن است كه باید روزانه این گروه غذایی را مصرف كرد، اما باید پرسید در روز چند واحد از این گروه را باید مصرف كنیم؟.

كدام غذاها علائم سرماخوردگی را بدتر می كنند؟ كدام غذاها علائم سرماخوردگی را بدتر می كنند؟ درد و خارش گلو، سرفه خشك و كوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند كه معمولا هنگام سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی آنها را تجربه می كنیم؛ علائمی كه با گذشت زمان بهبود می یابند البته به شرط درمان به موقع و عدم مصرف خوراكی هایی كه ممكن است شرایط بیماری را تشدید كنند.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار امسال انتخابات نبود، پاداش فرهنگیان قسطی شد
خواص معجزه آسای سنجد
تسكین علائم عادت ماهیانه به كمك رابطه جنسی
آموكسی سیلین با چه داروهایی تداخل دارویی دارد؟
كمبود دارو به استامینوفن رسید!
«آنفلوآنزای پرندگان» هنوز در ایران گزارش نشده است/روند رو به افزایش «آنفلوآنزای فصلی»
چرا «دارویاری» حریف كمبود نشد؟
درمان سل رایگان است

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۲:۵۹ - ۱۰/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴