دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ضرورت تداوم فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی
 
دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 ادامه فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی را ضروری توصیف كرد.
ضرورت تداوم فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی
دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 ادامه فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی را ضروری توصیف كرد.
محمد ساعتچیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد ساعتچی» در افتتاحیه دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 با ارائه گزارش كوتاهی از روند برگزاری این كنگره علمی، گفت: از ماه ها پیش، فعالیت ها و اقدامات علمی و اجرایی مربوط به این كنگره در رصدخانه اجتماعی كووید 19 و با تشكیل كمیته های علمی و اجرایی آغاز شد و از خرداد ماه با راه اندازی سایت كنگره، فراخوان شركت در این كنگره ملی به صورت مجازی، ارسال فیزیكی پوستر و تهیه نامه رسمی و ارسال آن به دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور آغاز شد و دریافت خلاصه مقالات تا 31 شهریور 1401 ادامه داشت.

وی افزود: تعداد 160 خلاصه مقاله از استادان، دانشجویان و پژوهشگران سراسر كشور به دبیرخانه كنگره رسید و پس از اتمام مهلت ارسال آثار، بلافاصله با همكاری داوران برجسته، فرایند داوری خلاصه مقالات آغاز شد و در كوتاهترین زمان ممكن، وضع هر یك از مقالات به صورت سخنرانی یا پوستر مشخص شد و برخی از مقالات نیز كه به علت نداشتن كیفیت لازم، رد شدند.

دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 گفت: از 160 مقاله رسیده به دبیرخانه دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، تعداد 12 مقاله را استادان، دانشجویان و پژوهشگران سراسر كشور، به صورت سخنرانی ارائه می كنند و 130 پوستر، به شركت كنندگان ارائه می شود.

ساعتچی با اشاره به نقش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در تامین سلامت روانی و اجتماعی جامعه، دستاورد های این كنگره را ارزشمند و كاربردی عنوان كرد.

وی ابراز امیدواری كرد: با سیر نزولی شیوع كووید 19، رصدخانه اجتماعی مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و در عرصه اجتماعی با توجه به بحران های بیولوژیك، رصدخانه اجتماعی بیش از پیش مورد توجه متولیان نظام سلامت قرار گیرد تا شاهد جریانات سازنده ای در بحران ها باشیم.

دومین كنگره رصد اجتماعی كووید 19 از امروز به مدت دو روز، به همت رصدخانه اجتماعی كووید 19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است و دارای امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان است.
   تاریخ: ۱۹:۰۶ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳