دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

تداوم فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی، ضروری است
 
دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19:

تداوم فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی، ضروری است

دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، امروز در بخش افتتاحیه این كنگره علمی كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است، گفت: تداوم فعالیت رصدخانه اجتماعی با نگاه ویژه به بحران های بیولوژیكی، ضروری است و این مهم، چشم انتظار حمایت مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است .

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر محمد ساعتچی با ارائه گزارش كوتاهی از روند برگزاری این كنگره علمی، افزود: از ماه ها پیش، فعالیت ها و اقدامات علمی و اجرایی مربوط به این كنگره در رصدخانه اجتماعی كووید 19 و با تشكیل كمیته های علمی و اجرایی آغاز شد و از خرداد ماه با راه اندازی سایت كنگره، فراخوان شركت در این كنگره ملی به صورت مجازی، ارسال فیزیكی پوستر و تهیه نامه رسمی و ارسال آن به دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور آغاز شد و دریافت خلاصه مقالات تا 31 شهریور 1401 ادامه داشت.

وی تصریح كرد: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی خوبی كه برای كنگره صورت گرفت، تعداد 160 خلاصه مقاله از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران سراسر كشور به دبیرخانه كنگره رسید و پس از اتمام مهلت ارسال آثار، بلافاصله با همكاری داوران برجسته كه همگی از اساتید مجرب دانشگاه های علوم پزشكی كشور هستند، فرایند داوری خلاصه مقالات آغاز شد و در كوتاهترین زمان ممكن، وضعیت هر یك از مقالات به صورت سخنرانی و یا پوستر مشخص شد و برخی از مقالات نیز كه از كیفیت لازم برخوردار نبودند، رد شدند.

دبیر علمی دومین كنگره اجتماعی كووید 19 افزود: از 160 مقاله رسیده به دبیرخانه دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19، تعداد 12 مقاله از سوی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران سراسر كشور، به صورت سخنرانی و 130 پوستر، به شركت كنندگان ارائه می شود .

دكتر ساعتچی گفت: به همت رصدخانه اجتماعی كووید 19 و مشاركت اساتید، دانشجویان و پژوهشگران كشور در دومین كنگره رصد اجتماعی كووید 19، شاهد مشاركت بین بخشی محققان و متولیان این عرصه خواهیم بود و با این مهم، راهكار اطلاع رسانی صحیح در بحران ها، مشخص می شود، تا از رواج اطلاعات نادرست در جامعه جلوگیری شود و شاهد ارتقای سلامت روانی و اجتماعی جامعه باشیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در تامین سلامت روانی و اجتماعی جامعه، دستاوردهای این كنگره را ارزشمند و كاربردی عنوان كرد.

دبیر علمی دومین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 افزود: خوشبختانه در مقالات رسیده شاهد توزیع جغرافیایی خوب از اكثر دانشگاه های علوم پزشكی كشور بودیم و طی دو روز كنگره میزبان استادان مجرب دانشگاه های علوم پزشكی و به صورت مجازی نیز میزبان دكتر لنكرانی هستیم.

دكتر ساعتچی ابراز امیدواری كرد: با سیر نزولی شیوع كووید 19، رصدخانه اجتماعی مورد توجه بیشتری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار بگیرد و در عرصه اجتماعی با توجه به بحران های بیولوژیك، رصدخانه اجتماعی بیش از پیش مورد توجه متولیان نظام سلامت قرار گیرد تا شاهد جریانات سازنده ای در بحران ها باشیم .

وی افزود: خوشبختانه در مسیر فعالیت رصدخانه اجتماعی، فقط به دنبال چاپ مقاله نبودیم و درصددیم خلاصه های سیاستی را در اختیار سازمان های ذینفع قرار دهیم تا شاهد بهره مندی جامعه از خدمات علمی این مركز باشیم.

وی در پایان سخنانش، ضمن تشكر از حمایت و اعتماد دكتر خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مبنی بر تشكیل و تداوم فعالیت های رصدخانه اجتماعی كووید 19 و واگذاری كار به محققان جوان افزود: اعتماد استادان بزرگ به دانش پژوهان و محققان جوان منجر به شكوفایی و پویایی دانشگاه و رشد و تعالی عرصه های علمی و اجتماعی خواهد شد.

گفتنی است؛ دومین كنگره رصد اجتماعی كووید 19 از امروز به مدت دو روز، به همت رصدخانه اجتماعی كووید 19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است و دارای امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان می باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۶:۲۸ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶