دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت كاربردی می شود
 
ارسال طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت تا 27 آبان سال 1401 تمدید شد.
ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت كاربردی می شود
ارسال طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه سلامت تا 27 آبان سال 1401 تمدید شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، كارگروه نوآوری های اجتماعی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با انتشار این فراخوان به دنبال «ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه اجتماعی با نگاه ویژه به مناطق كمتربرخوردار، اقشار آسیب پذیر، توانخواهان و سالمندان، است» تا از ایده های خلاق در این زمینه حمایت های مادی و معنوی كند.
«كاهش نابرابری در حوزه سلامت از طریق توسعه خدمات نوآورانه الكترونیك برای تسهیل دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی»، «ارتقای سطح سلامت جسمانی جامعه؛ توسعه و تسهیلگری طرح های نوآورانه و خلاق ورزش همگانی»، «توسعه تجهیزات و ابزار های نوآورانه و فناورانه حوزه سلامت» و «بهبود و ارتقای خدمات و ابزار های حوزه سلامت؛ ارتقای كمی و كیفی پلت فرم ها، سامانه ها و اپلیكیشن های «آزمایشگاهی»، «پزشكی و روانپزشكی»، «مشاوره روانشناسی» و «پایش سلامت و خودمراقبتی» به منظور پایش و كنترل سلامت افراد» ازجمله اهداف این فراخوان منتشر شده است.
همچنین از دیگر اهداف مدنظر در این فراخوان می توان به «بهبود كمی و كیفی خدمات نوآورانه و خلاق مورد نیاز «توان خواهان» و «سالمندان» در حوزه «پیشگیری»، «توانبخشی تكمیلی»، «توانبخشی شناختی» و «توانبخشی از راه دور» و «افزایش مشاركت بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در ارائه طرح های نوآورانه و خلاق در راستای كاهش چالش های اجتماعی حوزه سلامت» اشاره كرد.
برای بررسی ایده ها و طرح های ارسالی لازم است كه تیم اجرایی و همكاران طرح با تاكید بر تخصص و سابقه فعالیت معرفی شوند. همچنین ضرورت و دلایل توجیه پذیری طرح، ظرفیت های طرح از منظر نوآوری، فناوری و بازار، تبیین زیرساخت ها، امكانات و پشتیبانی های مورد نیاز طرح برای اجرایی سازی، ارائه مجوز های اخذ شده یا نمونه محصولات تولیدی، سرمایه مورد نیاز برای توسعه ایده در مراحل بذری و استیج بازار، بیان عنصر برتری مطلق طرح و مقیاس پذیری طرح و ایده به صورت شفاف ارائه شود.
معاونت علمی، فناوری. اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم برای حمایت از ایده های منتخب ، این طرح ها را  به شركت ها و خانه های خلاق و نوآوری، ارائه مشاوره و خدمات تجاری سازی، معرفی به سرمایه گذار، تسهیل فرآیند های دریافت مجوز و ارائه تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان متناسب با ظرفیت طرح معرفی می كند.
مخاطبان این فراخوان كه استارتاپ ها، مراكز نوآوری، شتاب دهنده ها، شركت های خلاق، خانه های خلاق و شركت های دانش بنیان هستند تا 27 آبان سال 1401 برای ارسال آثار خود فرصت دارند به این آدرس مراجعه كنند.
   تاریخ: ۱۴:۱۳ - ۱۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸