دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

توانمندسازی معلمان آغاز تحول در آموزش و پروش
 
رییس آموزش و پرورش استثنایی كردستان گفت: ارتقای توانمندی، بهسازی آموزش و مهارت افزایی معلمان آغاز تحول در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز های ویژه است.
طالب محمدی در بازدید از دوره تخصصی دو روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی كه دراردوگاه شهید سلیمان خاطرسنندج برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان، طراحی آموزش اثر بخش و تقویت زیرساخت های آموزشی از اساسی ترین اولویت های آموزش وپرورش استثنایی است. 

وی گفت: 260 كلاس درس در 74 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به بیش از هزار و400 دانش آموز با نیاز های ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می كنند.

او با بیان اینكه دوره های تخصصی در راستای بهبود كیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملكرد معلمان برگزار می شود، تصریح كرد: 33 نفر ازآموزگاران شهرستان های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، سنندج، دلبران (قروه)، كامیاران و مریوان در این دوره شركت كردند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای توانمندی، به روز آوری دانش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، كیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت های برابر وافزایش مهارت های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح كیفیت آموزش به دانش آموزان با نیاز های ویژه را از اهداف برگزاری این دوره 24 ساعته عنوان كرد. 

محمدی افزود: معلمان درمقاطع وشرایطی خاص از فعالیت كاری خود به كمك مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند كه این كمك برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره های آموزشی و درچارچوب نیاز ها طراحی ودر اختیار آنان قرار می گیرد.

او با اشاره به رشد سریع تكنولوژی و تأثیرات عمیقی كه در مسائل آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش هایی كه هماهنگ كننده برنامه های آموزشی با توسعه تكنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای كیفیت خدمات ونوآوری است.

محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراكه توسعه در جوامع مختلف به واسطه ی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شكل می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان در پایان گفت: تربیت معلم را می توان از جمله حساسترین و مهم ترین مؤلفه های نظام های تعلیم و تربیت دانست؛ چرا كه موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است كه مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وكار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.
   تاریخ: ۱۸:۲۲ - ۱۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴