دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سقفی برای خانواده های دارای معلول
 
10هزار خانواده دارای 2 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور در صف انتظار مسكن قرار دارند و لازم است دولت با امضای تفاهمنامه هایی دغدغه مسكن را از پیش روی این خانواده ها بردارد.
10هزار خانواده دارای 2 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور در صف انتظار مسكن قرار دارند و لازم است دولت با امضای تفاهمنامه هایی دغدغه مسكن را از پیش روی این خانواده ها بردارد.

سقفی برای خانواده های دارای معلول
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، به دنبال این صحبت ها بهمن ماه سال گذشته تفاهمنامه ای فی ما بین وزارت كار و بنیاد مستضعفان به منظور ساخت مسكن برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر به امضا رسید و مقرر شد تا با تامین اعتبار 550میلیارد تومانی از سوی بنیاد 4هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی دارای 2 معلول و بیشتر خانه دار شوند.

3هزار خانوار در مناطق شهری و یك هزار خانوار در مناطق روستایی. همچنین براساس این تفاهمنامه مقرر شده بود بنیاد مستضعفان برای خرید خانه در شهرها 150میلیون تومان و برای خرید خانه در مناطق روستایی 100میلیون تومان به صورت بلاعوض اختصاص دهد.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان درباره ساخت مسكن برای خانواده های 2 معلول و بالاتر می گوید: در سراسر كشور 4هزار واحد مسكونی توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است كه خوشبختانه این پروژه ها از پیشرفت فیزیكی خوبی برخوردار هستند.

البته او این نكته را هم یادآور می شود كه علاوه بر این 4هزار واحد مسكونی، بنیاد مستضعفان در تفاهمنامه دیگری با كمیته امداد ساخت 800واحد مسكونی برای مددجویان این نهاد را در مناطق صعب العبور و دورافتاده دنبال می كند كه به محض اتمام این پروژه ها تفاهمنامه مذكور هم تكرار خواهد شد. توجه به بخش مسكن و حل مشكلات پیش روی مددجویان بهزیستی در این رابطه به خصوص خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر، یكی از اولویت های سازمان بهزیستی است چرا كه طبق اعلام كارشناسان اقتصادی، مسكن، بین 40تا 60درصد هزینه های هر خانواده را می بلعد كه تحمیل این هزینه ها بر خانواده های دارای معلول در كنار سایر هزینه های تحمیلی به واسطه پرستاری از معلولان، چالش های جدی و اساسی را پیش روی آنها قرار می دهد.

از انجا كه طبق اصل 31قانون اساسی جمهوری اسلامی، مسكن، حق هر فرد و خانواده ایرانی است در رتبه بندی این نیاز، محرومان و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاكمیت وظیفه دارد از بیت المال برای كسانی كه مسكن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه كند؛ لذا برنامه تامین مسكن برای نیازمندان براساس اولویت ها در دستور كار بهزیستی و كمیته امداد قرار گرفته است.

اختصاص امتیازهای ویژه به معلولان ضروریست
نشست علمی ـ تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی كشور بهانه خوبی بود تا خبرنگاران از وزیر كار و رفاه اجتماعی در این باره سؤال كنند. سیدصولت مرتضوی هم در پاسخ به این سؤال به شرط اینكه تعداد خانوارهای فاقد مسكن دارای چند معلولیت تحت پوشش بهزیستی افزایش نیابند قول داد ظرف یكی،2 سال آینده، این خانواده ها صاحب مسكن شوند؛ او همچنین گفت: ما معتقد به ضرورت اختصاص امتیازهای ویژه به معلولان هستیم و به این منظور پیگیری های خوبی را برای بهره مندی این قشر صورت داده ایم.

او با بیان اینكه طبق توافقات صورت گرفته با نهادهای حمایتی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام، احداث مسكن خانواده های دارای چند معلول، تضمین شده است، تأكید كرد:« تعداد قابل توجهی واحد مسكونی، احداث و به خانواده ها تقدیم شده و مابقی آن هر تعدادی كه باشد به صورت چندجانبه با سازمان بهزیستی و این نهادهای حمایتی تامین می شود؛ همچنین زمین واحدهای مسكونی با منابعی، تامین، تجهیز و تكمیل خواهد شدكه بازه زمانی آن خیلی زمان بر نیست.»

وزیر كار البته این را هم متذكر می شود كه تمركز بر ساخت مسكن ویژه خانوارهای دارای 2 معلول به معنای تعطیلی كار تامین مسكن برای سایر معلولان نیست و تأكید كرد:« واحدهای مسكونی همزمان برای همه احداث می شود، مسكن مورد نیاز مددجویان تحت پوشش بهزیستی به صورت سنواتی و با اولویت ساخته می شود. به نظر اگر تعداد افزایش نیابد، ظرف یك تا 2 سال، منازل مسكونی خانواده های دارای چند معلول، تامین خواهد شد.»

او در حاشیه این نشست، برای افراد دارای معلولیت خبرهای خوب دیگری هم داشت و گفت:« برای سایر معلولان نیز، هم سازمان بهزیستی و هم حوزه معاونت تعاون وزارت كار پیگیر هستند تا تعاونی های مختلف، تسهیلات مناسبی را پرداخت كنند و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.»

مسكن گران ترین خدمت سازمان های حمایتی
سازمان بهزیستی می گوید مسكن گران ترین خدمت این سازمان به مددجویانش است. در همین رابطه سازمان بهزیستی می كوشد با پرداخت كمك هزینه احداث و خرید مسكن به مددجویان دارای پروانه ساختمانی و یا سند مالكیت، كمك به تامین مسكن معلولان سرپرست خانوار دارای شدت معلولیت خیلی شدید و شدید و زنان سرپرست خانوار جزو 3 دهك آخر درآمدی با مشاركت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، كمك به تامین مسكن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول با مشاركت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسكن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان ملی زمین و مسكن، كمك به تامین مسكن خانوارهای روستایی تحت پوشش با مشاركت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و كمك به تامین مسكن خانوار دارای ایتام با مشاركت بنیاد مسكن، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه بخشی از چالش های فراروی مددجویان خود را در این بخش رفع كند.

به گفته علی محمد قادری در جمع خبرنگاران، سازمان بهزیستی تفاهمنامه همكاری ساخت مسكن مددجویان بهزیستی را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به امضا رسانده چرا كه معتقد است سازمان بهزیستی موضوع توانمندسازی را با جدیت پیگیری می كند و یكی از اركان توانمندسازی، ساخت مسكن است. او با بیان اینكه گر چه ما مسكن ساز نیستیم و وزارت راه و شهرسازی تسهیلگری در حوزه ساخت وساز مسكن را دارد، اما ما اداره و دبیرخانه ای را داریم كه این كار را چندین سال است انجام می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی كشور معتقد است بهزیستی در حوزه تامین مسكن و كمك به تأمین مسكن افرادی كه معلولیت دارند، سازمانی پیشرو است؛ اگرچه پلتفرم مسكن ملی سر جای خود بوده و افرادی كه جامعه هدف سازمان بهزیستی و كمیته امداد هستند با ظرفیتی كه در این دولت ایجاد شد آورده اولیه را (40 میلیون تومانی كه برای ثبت نام باید پرداخت می كردند) اكنون پرداخت نمی كنند و همچنین براساس مصوبه شورای عالی مسكن، كارمزد از 18 به 5 درصد تقلیل می یابد.

برچسب ها
- معلولان

اخبار مرتبط چالش ویلچر!
حمایت روی كاغذ، غفلت در واقعیت
خانه نشینی معلولان به علت گرانی تجهیزات توانبخشی
ساخت كهریزك
پوشش 70 درصدی هزینه های توانبخشی معلولان در بخش خصوصی/افزایش خدمات ستاره دار به 59 خدمت

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 6 + 10 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار دستور العمل تغذیه ای برای بیمارانی كه به كُما می روند
نقش موثر كروم در لاغری
اقدامات لازم هنگام تماس چشم با مواد شیمیایی
اختلافات زن و شوهری بر سر رفت و آمدهای خانوادگی
جدول/ جزئیات هزینه یك شب بستری در بیمارستان دولتی و خصوصی
بهترین رژیم برای رفع التهاب معده
چگونه از ارتودنسی ثابت و متحرك مراقبت كنیم؟
دارو در آستانه وضعیت قرمز / كمبود 700قلم دارو در ایران
خواص لبو برای مردان
اثرات مخرب فیلم های پورن بر رابطه جنسی و زندگی افراد
18 راه علمی رسیدن به آرامش در سریعترین زمان
تهرانی ها منتظر وزش باد باشند
تداوم بارش ها در جنوب كشور/ ورود سامانه بارشی جدید در روزهای آینده
نابودی یك چهارم جنگل های زاگرس
31 فوتی آنفلوآنزا؛ تاكنون
رییس سازمان غذا و دارو باز هم تغییر كرد
دعوای رانت
8 نوشیدنی طبیعی در نبرد با سرماخوردگی و آنفلوانزا
میوه های مفید برای كراتین بالا
ردپای روسیه در كمبود دارو / چرا دارو كمیاب شد؟

پیشنهاد سردبیر آیا نوشیدن قهوه با معده خالی مضر است؟ آیا نوشیدن قهوه با معده خالی مضر است؟ بسیاری از مردم صبح قبل از خوردن صبحانه از نوشیدن قهوه لذت می برند. با وجود افسانه های پایدار شواهد علمی اندكی نشان می دهد نوشیدن آن با معده خالی مضر باشد.

علت «زخم معده» چیست؟ علت «زخم معده» چیست؟ اگر مخاط معده عملكرد طبیعی خود را از دست بدهد، اسید معده به بافت معده آسیب می رساند و منجر به زخم معده خواهد شد.

چگونه از ارتودنسی ثابت و متحرك مراقبت كنیم؟ چگونه از ارتودنسی ثابت و متحرك مراقبت كنیم؟ هنگامی كه اورتودنسی های شما نصب شد، متخصص ارتودنسی به شما توصیه هایی در مورد نحوه مراقبت از آنها در طول درمان می دهد. كه شامل آنچه می توانید بخورید و بنوشید، و نحوه تمیز كردن دندان ها و اورتودنسی ها  می شود.

بهترین رژیم غذایی برای افزایش سریع قد بهترین رژیم غذایی برای افزایش سریع قد ژنتیك 80 درصد قد یك فرد را تعیین می كند. با این حال، طبق مطالعات، عوامل محیطی (مانند تغذیه و سبك زندگی) نیز ممكن است بر قد یك فرد در سال های رشد تأثیر بگذارد. مصرف غذاهایی كه به رشد قد كودكان كمك می كند ممكن است باعث تقویت بدن او شده و بر قد او بیافزاید.

میوه های مفید برای كراتین بالا میوه های مفید برای كراتین بالا خوردن یك رژیم غذایی غنی از آنتی اكسیدان ها، ویتامین ها و سایر مواد مغذی می تواند به سلامت كلیه ها كمك كند .

آیا مصرف راكوتان بینی شما را كوچك می كند؟ آیا مصرف راكوتان بینی شما را كوچك می كند؟ راكوتان به عنوان یك داروی معجزه آسا برای افراد مبتلا به آكنه شدید مورد استقبال قرار گرفته است . اما تعداد فزاینده ای از افراد به تازگی  ادعا می كنند كه با استفاده از این دارو در كوچك كردن بینی نیز موثر است.

چگونه مسواك خود را تمیز كنیم؟ چگونه مسواك خود را تمیز كنیم؟ دهان شما محل نگهداری انواع مختلف میكروب ها و باكتری ها است. هنگامی كه دندان ها و زبان خود را مسواك می زنید، باكتری ها، بزاق، خمیر دندان، بقایای غذا و خون روی مسواك شما باقی می مانند. مطالعات نشان داده است كه حتی پس از شستشوی مسواك با آب، همچنان می تواند به میكروارگانیسم ها آلوده شود.

دستور العمل تغذیه ای برای بیمارانی كه به كُما می روند دستور العمل تغذیه ای برای بیمارانی كه به كُما می روند كما وضعیتی است كه در آن بیمار به محرك های گفتاری و یا تحریك های دردناك پاسخی نمی دهد. این وضعیت اغلب به دنبال حوادثی كه به سر آسیب می رسانند، ایجاد می شود، اما ممكن است به دلایل دیگری مثل سكته، مننژیت، اختلالات گلوكز و... نیز رخ دهد. كما ممكن است از چند ساعت تا چندین ماه به طول انجامد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار درد و تورم استخوان نشانه سرطان است؟
میكرودرم ابریژن چیست و چه زمانی از میكرودرم ابریژن استفاده كنیم؟
از چه سنی باید كودك را تربیت كنیم؟/نقش مادر در تربیت كودك بیشتر است یا پدر؟
تسكین علائم عادت ماهیانه به كمك رابطه جنسی
متهم ردیف اولِ بدتر شدن وضعیت سلامت روانی مردم
معمای شكنجه های مرگبار یك خواهر و برادر خردسال
تداوم كیفیت قابل قبول هوای پایتخت
6 اقدامی كه دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا باید انجام دهند

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۶:۲۷ - ۱۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱