دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

برای ثبت نام یارانه به این سایت مراجعه كنید / سامانه اعتراض به دهك بندی ها اعلام شد
 
در اردیبهشت ماه امسال با حذف ارز 4200 تومانی یارانه 45 هزار و 500 تومانی و یارانه معیشتی حذف شد و یارانه 300 و 400 هزار تومانی به 9 دهك درآمدی جامعه پرداخت شد.
در اردیبهشت ماه امسال با حذف ارز 4200 تومانی یارانه 45 هزار و 500 تومانی و یارانه معیشتی حذف شد و یارانه 300 و 400 هزار تومانی به 9 دهك درآمدی جامعه پرداخت شد.

برای ثبت نام یارانه به این سایت مراجعه كنید / سامانه اعتراض به دهك بندی ها اعلام شد
به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: به دنبال اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، 9 دهك از 10 دهك دریافت كننده یارانه 45هزار و500تومانی وارد فهرست دریافت یارانه نقدی 300 و 400هزار تومانی شدند، اما امكان ثبت اعتراض و ثبت نام معترضان و متقاضیان جدید هم حفظ شد.

متقاضیان جدید یارانه چگونه ثبت نام كنند؟ براساس اطلاعیه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی كه تاكنون چندین بار منتشر شده، ثبت نام از افرادی كه تاكنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، همچنان ادامه دارد و این افراد می توانند با مراجعه به سایت پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام كنند.

البته برای ثبت نام در این سامانه، داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، كد ملی، كد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانكی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه ضروری است. همچنین همه اشخاص می توانند برای كسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار خود، كد دستوری #كد ملی438574 (ستاره 4ستاره 43857ستاره كد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به نام خود شماره گیری كنند.

واریز یارانه جدید سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام كرد: یارانه كمك معیشتی مرحله 141 براساس دهك بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز پنجشنبه 19آبان ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، درصورتی كه سرپرستان خانوار جزو دهك های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر و درصورتی كه جزو دهك های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300هزار تومان به ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. درصورتی كه این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه یك میلیون تومانی كرونا اقدام كرده اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان كسر خواهد شد.

آخرین وضعیت سامانه اعتراض به دهك بندی ها در این مرحله، سرپرستان خانواری كه اقدام به ثبت نام كرده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهك های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهك بندی اعلام شده دریافت خواهند كرد. همچنین سرپرستان خانواری كه یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ثبت كرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهك های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهك بندی اعلام شده دریافت خواهند كرد.

متقاضیان بازبینی دهك بندی اعلام شده، می توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه كرده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل كنند.

از تیرماه تاكنون، یارانه 3میلیون نفر از 5میلیون نفری كه یارانه آنها در اردیبهشت ماه به دلیل قرار گرفتن در دهك دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهك خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و برگزاری آزمون وسع خانوار، به تدریج برقرار شده است.

نكته قابل توجه این است كه دهك بندی خانوارها براساس رفتار اقتصادی آنها قابل تغییر است و بر همین اساس، همانطور كه امكان برقراری یارانه خانوارهای معترض و جدید وجود دارد، قطع یارانه خانوارهای حاضر در فهرست یارانه بگیران نیز امكان پذیر است؛ به عنوان نمونه، هفته پیش درباره كسانی كه سهمیه 2هزار دلاری خریداری می كنند یا با اجاره دادن كارت ملی خود به دیگران این سهمیه به نام آنها ثبت می شود، اعلام شد كه اطلاعات خریداران ارز به عنوان فعالیت اقتصادی یك خانوار، هم برای سازمان هدفمندسازی یارانه ها و هم برای وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و در دهك بندی آنها مؤثر خواهد بود؛ مثلا خانواری كه چهار نفر از اعضای آن با اجاره دادن كارت ملی خود، سهمیه ارز دریافت كرده باشند، این كار قطعا به عنوان یك فعالیت اقتصادی در خانوار ثبت می شود كه در آزمون وسع خانوار لحاظ خواهد شد و در سازمان هدفمندسازی یارانه ها هم این فعالیت به عنوان اطلاعات اقتصادی خانوار گنجانده می شود.
منبع خبر:
سلام نو
   تاریخ: ۱۰:۵۷ - ۲۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰