دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

احداث و بازسازی ٩5 درصد از واحد های آسیب دیده سرپل ذهاب پس از زلزله / ایستادگی مردم شهرستان در این حادثه مثال زدنی بود
 
احداث و بازسازی ٩5 درصد از واحد های آسیب دیده سرپل ذهاب پس از زلزله / ایستادگی مردم شهرستان در این حادثه مثال زدنی بود
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از احداث، بازسازی و و مقاوم سازی ٩5 درصد از واحد های شهری و روستایی خبر داد و گفت: مقاومت مردم غیور شهرستان در این حادثه مثال زدنی بود.


صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار تابناك كرمانشاه با اشاره به سالگرد زلزله آبان ماه ٩6 در شهرستان سرپل ذهاب اظهار كرد: در این زلزله 6٢١ نفر جان باختند ١٢ هزار و ٢٠٠ نفر مصدوم ٢١ نفر قطع نخاع، ١٢٠ نفر قطع عضو و حدود ٢5 سرپرست خانوار فوت شدند همچنین ١4 كودك همه اعضا خانواده خود را از دست دادند.

وی افزود: زلزله ٧ و ٣ دهم ریشتری منجر به خرابی بسیاری از خانه ها شد حدود ٩٣00 واحد شهریِ تخریبی و ٨ هزار و 4٠٠ واحد روستایی تخریبی كه جمعا حدود ١7 هزار و ٧٠٠ واحد تخریبی شهری و روستایی برجای ماند، حدود ١٢ هزار و 4٠٠ واحد تعمیری شهری و 5 هزار و 6٠٠ واحد تعمیری روستایی كه جمعا حدود ١٨ هزار واحد تعمیری روستایی و شهری بر جای گذاشت.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: ٩5 درصد از این واحد ها احداث، بازسازی و مقاوم سازی شدند، حدود ١٣٣٠ میلیارد تسهیلات به این ها پرداخت شده كه ٢5٠ میلیارد بلاعوض بوده یعنی حدود ٩5 درصد كار انجام شده و 5 درصد از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: ساختمان های اداری، مراكز فرهنگی، هنری، كتابخانه ها، مساجد و آثار تاریخی و باستانی در این زلزله خسارت بسیاری دیدند كه ٩٠ درصد از بازسازی این ها باقی مانده و ١٠ درصد انجام شده است و در حال حاضر به بیش از 5٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان های اداری اعتبار نیاز است.

بابلی تصریح كرد:، زیرساخت های شهری، كوچه، معابر و جداول هم خسارت دیدند كه نیازمند رقم قابل توجهی هستند، با سفر آیت الله رئیسی به كرمانشاه و شهرستان پیشنهاد هایی ارائه شد و استاندار كرمانشاه هم پیگیر است كه اعتباری برای ساختمان های اداری، مراكز فرهنگی، مساجد و آثار تاریخی و باستانی اختصاص دهند تا شاهد ساختمان های مناسب برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم شهر و دیارمان باشیم.

وی با بیان اینكه زلزله حس نوع دوستی و انسان دوستی را برانگیخت و منجر به مهاجرت معكوس از شهر به روستا شد، گفت: ایستادگی و مقاومت مردم شهرستان بسیار حائز اهمیت بود و از همه مهمتر حضور پر خیر و بركت مقام معظم رهبری در این شهر بود كه افتخار و دلگرمی ایجاد كرد.

بابلی در پایان از تمامی خیرین سراسر كشور، یگان های نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، بهداشت و درمان و هوانیروز قدردانی كرد و نقش آنان را در مهار مشكلات پس از زلزله ضروری و اثر بخش دانست.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۰:۵۵ - ۲۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳