دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

تغییرات جدید حمایت تحصیلی از دانش آموزان با نیازهای ویژه
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح حمایت تحصیلی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از امسال ارائه خدمات توانبخشی خارج از مدرسه ای و خدمات حمایتی، درمانی و پزشكی براساس استحقاق سنجی انجام می شود.
تغییرات جدید حمایت تحصیلی از دانش آموزان با نیازهای ویژه حمید طریفی حسینی در گفت وگو با ایسنا، یكی از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را اجرای طرح حمایت تحصیلی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار كرد: طرح حمایت تحصیلی در سال های گذشته انجام می شد، اما امسال با تغییرات جدیدی به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: آیین نامه طرح مذكور در دست تهیه است و پس از ابلاغ، دانش آموزان می توانند در صورت مراجعه به كلینیك های بیرون و همچنین نیاز به سمعك و عینك از مزایای طرح استفاده كنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینكه براین اساس، ارائه خدمات توانبخشی خارج از مدرسه ای و خدمات حمایتی، درمانی و پزشكی براساس استحقاق سنجی انجام می شود گفت: این استحقاق سنجی برحسب نوع و شدت، سن و دوره، مقطع تحصیلی، وضعیت اقتصادی خانواده ها و نظیر آن انجام می شود.

طریفی حسینی ادامه داد: این كار باعث می شود جمع بیشتری از دانش آموزان بتوانند از این منابع استفاده كنند. در گذشته بعضا برخی بیشتر و برخی به خصوص در مناطق محروم نمی توانستند از این خدمات حمایتی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: استحقاق سنجی بر دامنه و شمولیت اجرای طرح می افزاید. طرح حمایت خدمات درمانی در سنوات قبل اجرا می شده و خدمات قابل ارائه، همانند گذشته است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۵:۱۱ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹