دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی رایگان می شود
 
بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی كاشت حلزون شنوایی در كشور، خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی رایگان می شود.
خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی رایگان می شود بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی كاشت حلزون شنوایی در كشور، خدمات مرتبط با كاشت حلزون شنوایی رایگان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان پناه عصر شنبه در نشست مشترك با نمایندگان سازمان بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: غربالگری و شناسایی نوزادان كم شنوا در استان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی بوشهر و سازمان بهزیستی با همكاری معاونت درمان اجرا می شود.

وی گفت: یكی از الزامات اجرای طرح ملی كاشت حلزون شنوایی هم اندیشی و برنامه ریزی درون سازمانی و بین بخشی است كه فرایندهای این موضوع در نشست های مشترك با سازمان بهزیستی مورد بازبینی قرار گرفت.

ایجاد مراكز توان بخشی شنوایی كودك و خانواده

یزدان پناه با اشاره به اینكه یكی از ملزومات دستیابی به استانداردهای عالی خدمت، توسعه بخش های درمانی و تجهیزات پزشكی به روز است تصریح كرد: بر همین اساس، با همكاری سازمان بهزیستی و معاونت بهداشتی، ایجاد مراكز توان بخشی شنوایی كودك و خانواده و تأمین تجهیزات غربالگری شنوایی استاندارد در دستور كار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص كم شنوایی در بدو تولد عنوان كرد: برای نوزادان متولدشده با مشكل شنوایی تا قبل از 9 ماهگی درمان هایی غیر از كاشت حلزون شنوایی انجام می شود و در صورت عدم پاسخ كودك به این درمان ها كاشت حلزون صورت می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر با تأكید بر انجام صحیح و كامل فرآیند غربالگری تا مراحل تشخیص و درمان خاطرنشان كرد: با تعامل و همكاری بیشتر با معاونت بهداشتی دانشگاه نظارت بر پایگاه های غربالگری شنوایی استان بیشتر و مؤثرتر خواهد شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۰۹ - ۲۱/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱