دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم
 
یاسوج- ایرنا- بهبود كیفیت خدمات رسانی به ایثارگران در اولویت كاری دولت سیزدهم قرار دارد كه در كهگیلویه و بویراحمد افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال و اعتبارات مرمت گلزارهای شهدا، كمك هزینه های درمان، استخدام فرزندان، مسكن و دیگر موارد از حمایت های ملموس دولت از جامعه ایثارگری است.
بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم یاسوج- ایرنا- بهبود كیفیت خدمات رسانی به ایثارگران در اولویت كاری دولت سیزدهم قرار دارد كه در كهگیلویه و بویراحمد افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال و اعتبارات مرمت گلزارهای شهدا، كمك هزینه های درمان، استخدام فرزندان، مسكن و دیگر موارد از حمایت های ملموس دولت از جامعه ایثارگری است.

به گزارش ایرنا، سال هاست كه مشكلاتی از قبیل اشتغال، مسكن، معیشت و موارد مشابه پیش روی جامعه ایثارگران و خانواده شهدا قرار دارد و دغدغه بسیاری از آن هاست.

با توجه به مردمی و جهادی بودن دولت، نگاه به رفع مسایل و مشكلات پیش روی خانواده شهدا و ایثارگران متفاوت است و مسئولان در تلاشند نسخه های شفا بخشی برای دردها و مشكلاتی كه خانواده شهدا و ایثارگران با آن سال ها دست و پنجه نرم كرده اند، بپیچند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری كهگیلویه و بویراحمد می گوید كه اقتدار، عزت، امنیت، آسایش و آرامش كنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و مجاهدت های مثال زدنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و باید خدمات شایسته تری به جامعه ایثارگری و خانواده شهدای كشور و این استان ارائه شود.

سید جواد هاشمی افزود: دغدغه های مهم و اصلی جامعه ایثارگری و خانواده شهدای كهگیلویه و بویراحمد شامل مسكن ، اشتغال و امور درمانی است كه باید در اولویت كاری مدیركل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان باشد.

استان كهگیلویه و بویراحمد در زمان جنگ هشت ساله بیشترین مشاركت را در دفاع مقدس را داشته ، با اینكه استان مرزی نیست و همین باعث شد كه جامعه هدف و آمار شهدای استان، جانبازان و آزادگان به نسبت جمعیت آمار بالایی باشد.

آمار آزادگان استان 315 نفر هستند و شهدای استان حدود یك هزار و 900 نفر هستند اما افرادی كه در كهگیلویه و بویراحمد پرونده دارند، یك هزار و 804 شهید است كه خانواده آن ها در استان سكونت دارند.

تعداد جانبازان استان 10 هزار و 623 بوده كه از این تعداد هفت هزار و 83 نفرشان جانباز كمتر از 25 درصد و سه هزار و 555 نفرشان جانباز بالاتر از 25 درصد هستند.

10 درصد جمعیت استان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد به این معنا كه 80 هزار و 716 نفر جامعه هدف هستند.

بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم

افزایش سه برابری اعتبارات ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدا

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال اعتبارات ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدا بیش از سه برابر افزایش یافته است.

رضا پارسیان نژاد افزود: امسال 15 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافت.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: در حال حاضر ساماندهی 9 گلزار مطهر شهدا در دست اجراست و در مجموع 49 گلزار اصلا ساماندهی نشده اند چنانچه 30 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یابد كار ساماندهی گلزار مطهر شهدا پایان می یابد.

وی اظهار داشت: 530 گلزار شهدا در استان وجود دارد كه از این تعداد 481 گلزار شهید ساماندهی شده اند و 49 گلزار هنوز ساماندهی نشده اند.

پارسیان نژاد ابراز داشت: بزرگترین مشكل و بزرگترین توقع جامعه ایثارگران ساماندهی گلزار شهدای مركز استان است كه 128 شهید بزرگوار در این گلزار مدفون اند.

بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم

افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات خوداشتغالی

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: در سال 1400، تعداد 150 نفر از ایثارگران مشغول به كار شدند و 584 نفر نیز از وام و تسهیلات خوداشتغالی با رقم 30 میلیارد و 700 میلیون تومان استفاده كردند.

وی تاكید كرد: در سال جاری ، 362 نفر مشغول به كار شدند و قرار است 800 نفر وام اشتغالزایی از محل تبصره 16 مبلغ 120 میلیارد تومان دریافت كنند.

پارسیان نژاد تصریح كرد: بنابراین امسال نسبت به سال گذشته، امكان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی سه برابر افزایش یافته است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد افزود: بزرگترین مسأله ای كه جامعه ایثارگری استان را رنج می دهد همین اشتغال است كه 283 نفر از فرزندان شهید بیكار و متقاضی شغل هستند و در جامعه ایثارگری پنج هزار و 400 نفر بیكار وجود دارد.

وی بیان كرد: طبق بند ج ماده 87 تا پایان برنامه ششم توسعه باید تمامی تمامی فرزندان شهدا و جانباز بالای 70 درصد زمینه اشتغال شان فراهم و دیگر بیكار نباشند اما هنوز 283 نفر از آن ها بیكارند و جامعه ایثارگری برای بحث اشتغال با مشكل رو بروست.

بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم

پایش سلامت جامعه ایثارگری در دولت سیزدهم

پارسیان نژاد گفت: یكی از موضوعات جامعه ایثارگری، سلامت جامعه ایثارگری است و یكی از مهم ترین ماموریت های بنیاد شهید است كه با افزایش سن عوارض حضور در جنگ در ایثارگران تشدید می یابد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد اضافه كرد: بیمه دی طرف قرارداد جامعه ایثارگری است و هزینه های درمانی شان را از طریق بیمه دی وصول می كنند كه در این رابطه كارهای خوبی صورت گرفته است و با استان فارس به عنوان استان معین استان برای سلامت قرارداد داریم.

وی ادامه داد: بیمارستان 37 تخت خوابی اعصاب و روان سلمان یك مجموعه فعال خوب در جنوب كشور است كه به غیر از جانبازان و خانواده های شهدا كهگیلویه و بویراحمد به ایثارگران استان بوشهر و چهارمحال و بختیاری نیز خدمات می دهد.

پارسیان نژاد تأكید كرد: مهمترین نیازمندی این بیمارستان آمبولانس است برخی از بیماران در این بیمارستان گاهی اوقات نیاز به اعزام دارند اما تنها یك آمبولانس در این بیمارستان وجود دارد كه مستعمل است و ایمن نیست.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد یكی دیگر از مشكلات بیمارستان سلمان را توسعه خود بیمارستان عنوان كرد و گفت: نیاز به بهسازی و افزایش تخت و توسعه دارد.

مشاركت و حمایت برای تولید آثار سینمایی از زندگی شهدا در استان

پارسیان نژاد افزود: یكی دیگر از حوزه های كاری بنیاد شهید حوزه فرهنگی است كه مشاركت و حمایت برای تولید آثار سینمایی، تله فیلم، مستند و سریال از زندگی شهدا و مفاخر استان است كه با همكاری صدا و سیما قرار است یك تله فیلم سینمایی تا پایان سال تولید شود كه تفاهم نامه آن نیز منعقد شده است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد تاكید كرد: همچنین از برنامه های این حوزه، خاطره نگاری از همسران و والدین شهدا و خود جانبازان است كه خاطرات آنها ثبت و ضبط می شود و در قالب فیلم های كوتاه در صدا و سیمای استان پخش می شوند.

وی عنوان كرد: امسال هشت یادواره شهدای شهرستان تا پایان سال برگزار خواهیم كرد، سه فیلم مستند از زندگی نامه شهدا هم انجام می گیرد و سه كتاب نیز از زندگی شهدا و جانبازان استان تولید می شود.

پارسیان نژاد، دیوارنویسی در ارتباط با تصاویر شهدا و فعالیت های قرآنی را از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی بنیاد شهید برشمرد.

تجلیل و سركشی از خانواده های شهدا

پارسان نژاد افزود: یكی از حوزه های كاریِ بنیاد شهید، حوزه تعاون است كه یكی از فعالیت های آن تجلیل و سركشی از خانواده های شهداست.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: در این زمینه برنامه ای تحت عنوان طرح سپاس وجود دارد كه طی آن، مسئولان به صورت میدانی از خانواده شهدا سركشی می كنند و از نزدیك با روحیه ایثار و اخلاص آشنا می شوند.

پارسیان نژاد گفت: در سال 1400، بنیاد شهید كهگیلویه و بویراحمد از پنج هزار و 760 ایثارگر سركشی و از آن ها تجلیل شد.

وی ابراز داشت: این اقدام در سال 1401 تا پایان مهرماه، هفت هزار و 636 مورد بوده است كه پیش بینی می شود تا پایان سال به 10 هزار مورد برسد.

بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگران اولویت دولت سیزدهم

انتظارات بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد از هیات دولت

پارسیان نژاد با اشاره به سفر نخست رییس جمهور به استان، گفت : در آن سفر مبلغ 60 میلیارد تومان برای توسعه كارخانه آرد و گلوكز این بنیاد در نظر گرفته شد كه به دلایل مختلف امكان پذیر نشد.

وی ادامه داد: اما در سفر دوم رییس جمهور دنبال دو مصوبه هستیم كه یكی از آنها ساماندهی گلزارهای شهدا است كه امید است بحث ساماندهی و مرمت همه گلزارهای شهدای استان تأمین اعتبار شود و دوم بحث راه اندازی مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثار است كه متأسفانه در حال تبدیل شدن به یك معضل امنیتی است.

پارسان نژاد تصریح كرد: ابتدا قرار بود در 46 هزار هكتار طرح اجرا شود اما هم اكنون به سه هزار و 500 هكتار رسیده است و این پروژه بعد از 12 سال هنوز 36 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است كه تقاضای همكاری در فاز یك و 2 این پروژه را داریم.

وی بیان كرد: پیش بینی ما این است اگر 50 میلیارد تومان در اعتبارت سفر به این مجتمع اختصاص داده شود و بنیاد هم 50 میلیون تومان سرمایه فراهم كند، فاز نخست آن به بهره برداری می رسد.

نیازمندی های جامعه ایثارگری كهگیلویه و بویراحمد

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد گفت: 404 شهید استان مجرد بوده اند و والدین شهدا حقوقی معادل پنج میلیون و 600 هزار تومان دریافت می كنند كه به این خانواده ها بازنشستگی تعلق نمی گیرد و از مزایا بهره مند نیستند.

وی ادامه داد: خانواده ایثارگران جامعه ای بالنده اما از لحاظ شرایط مالی تحت فشارند و نیاز به توجه ویژه دارند.

پارسیان نژاد تاكید كرد: بسیاری از جامعه ایثارگری در بحث معیشت و مسكن دچار مشكل هستند و نیازمند اختصاص زمین از سوی اداره كل راه و شهرسازی و همكاری بانك ها در پرداخت تسهیلات مسكن هستیم.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: درخواست اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران یكی از مشكلات پیش روی این اداره كل است كه تعداد افراد بیكار زیاد است.

پارسیان نژاد تصریح كرد: با توجه به تعدد متولیان فرهنگی و موازی كاری ها در خصوص مسائل فرهنگی نیاز است اتاق فرماندهی در این خصوص برای هم افزایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: روحیه مشاركت در استان اندك است و می طلبد همانند دیگر استان ها اجماعی وجود داشته باشد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد تاكید كرد: عملیات های مهمی همچون عملیات رزمندگان استان در پد خندق به عنوان نقطه عطفی در دفاع مقدس و حادثه مدرسه شهیدان گچساران خوب معرفی نشده اند و بسیاری از مردم استان از آن ها بی اطلاع اند كه باید با تولید آثار فاخر به همگان معرفی شوند.

برچسب ها
- كهگیلویه و بویراحمد
- شهدا
- یاسوج
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۸ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۶