دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

59 خدمت توانبخشی، تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفت
 
59 خدمت توانبخشی، تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفت

59 خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت استان خراسان شمالی قرار گرفت.
مدیركل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهاركرد: در راستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از معلولان مصوب 1396.12.21 در مجلس شورای اسلامی، با انعقاد تفاهم نامه كشوری سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی كشور، 59 خدمت توانبخشی در تعهد بیمه سلامت ایران، به عنوان اصلی ترین بیمه پایه كشور قرار گرفت و بالطبع در استان خراسان شمالی، با تفاهم بین اداره كل بیمه سلامت استان و سازمان بهزیستی استان، اجرایی شدن این تفاهم نامه آغاز شده است.
دكتر« محسن رعنایی» در حاشیه جلسه هم اندیشی و هم فكری با اداره كل بهزیستی استان در این خصوص اظهاركرد: تعهد بیمه سلامت برای پرداخت خدمات درمانی توانبخشی پیش از سال 1400 وجود نداشت و صرفاً شامل خدمت ویزیت و سایر خدمات بستری و سرپایی همچون سایر صندوق های بیمه ای بود.
به گزارش روابط عمومی اداره كل بیمه سلامت خراسان شمالی، وی ادامه داد: از سال گذشته، 9 خدمت درمان و توانبخشی در قالب 3 نوع خدمت كاردرمانی، 2 نوع خدمت گفتار درمانی و 3 خدمت شنوایی سنجی در تعهد بیمه پایه درمان قرار گرفت.
وی خاطرنشان كرد: در انقلاب عظیم خدمات سلامت محور سازمان بیمه سلامت كه در سال 1401 روی داده، 9 خدمت به 59 خدمت ارتقا یافته است. دكتر «رعنایی» افزود: هم اكنون 59 خدمت در قالب 6 گروه ارائه دهنده خدمت شامل كار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ارتوپدی فنی و مراكز جامع در تعهد بیمه قرار گرفته است. مدیركل بیمه سلامت استان خراسان شمالی با اشاره به پرداخت به روز و به موقع تمامی مطالبات بیمه سلامت از سال 1400 تاكنون، از مراكز توانبخشی استان دعوت كرد برای بهره مندی توانبخشان استان از خدمات بیمه ای برای انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به اداره نظارت این اداره كل مراجعه كنند.
منبع خبر:
روزنامه خراسان
   تاریخ: ۲۳:۵۰ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۲