دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

شیوع بالای بیماری اوتیسم/برنامه افزایش مراكز حمایتی بهزیستی
 
رئیس سازمان بهزیستی كشوربا اشاره به شیوع زیاد بیماری اوتیسم گفت: بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراكز روزانه و كمك به خانواده های دارای كودك اوتیسم دارد.
 شیوع بالای بیماری اوتیسم/برنامه افزایش مراكز حمایتی بهزیستی رئیس سازمان بهزیستی كشوربا اشاره به شیوع زیاد بیماری اوتیسم گفت: بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراكز روزانه و كمك به خانواده های دارای كودك اوتیسم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد قادری در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت طلوع به میزبانی زنجان، گفت: بهزیستی تلاش می كند تا ظرفیتی از حداكثر استعداد افراد دارای معلولیت ایجاد و شرایطی مهیا كند تا پرسشگری و مطالبه گری نسبت به اجرای قوانین با موضوع افراد دارای معلولیت صورت گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی كشور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت طلوع، اظهار كرد: هر ساله به واسطه یك رویداد جهانی و بین المللی در كشور ضمن اینكه در همه اوقات برای حضور افراد دارای معلولیت در اجتماع تلاش می كنیم اما هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت مصادف با 12 آذر بهانه ای است كه بیشتر به حقوق افراد دارای معلولیت فكر كنیم و این فرصت خوبی است برای مسئولانی كه تلاش می كنند روابط بین آحاد جامعه و افراد دارای معلولیت را به رسمیت بشناسند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور، تصریح كرد: برگزیدگان ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در اقلیم های مختلف كشور باید بتوانند از ظرفیت افرادی كه در منزل هستند و شاید باور به استعداد خود ندارند در قالب یك كانون استعدادیابی داشته باشند؛ لذا باید تلاش كنید تا با هم افزایی و هم سویی شرایطی را فراهم كنید تا از ظرفیت موجود در استان های خود نیز استفاده كنند.

وی، اضافه كرد: این همت و دانایی افراد دارای معلولیت قطعاً باعث انتشار بیشتر رتبه های علمی، فرهنگی و ورزشی خواهد شد و هزاران استعداد را شكوفا خواهد كرد.

قادری با اشاره به عنوان جشنواره تئاتر معلولین طلوع استان زنجان، بیان كرد: طلوع، حركت جدید برای افراد دارای معلولیت را به ارمغان می آورد و بر اساس حكمت خداوند محدودیت هایی در زندگی آن ها به وجود آمده كه خداوند با عدالت خود رفتار خواهد كرد.

رئیس سازمان بهزیستی كشور، اضافه كرد: آنچه كه امروز می توانیم بگوییم این است كه بهزیستی تلاش می كند تا ظرفیتی از حداكثر استعداد افراد دارای معلولیت ایجاد و شرایطی مهیا كند تا پرسشگری و مطالبه گری نسبت به اجرای قوانین با موضوع افراد دارای معلولیت صورت گیرد.

وی در خصوص افزایش تعداد مراكز نگهداری از كودكان دارای اختلال اوتیسم، اظهار كرد: بخش توانبخشی بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراكز روزانه و كمك به خانواده هایی كه كودكان اوتیسم دارند، دارد و باید به جهت شرایط نگهداری در منزل، آموزش، آگاه سازی و تسهیلات ورود این افراد به جامعه فراهم شود.

قادری، تصریح كرد: بهزیستی پروتكل های مشخصی برای اینكه بتواند از ضریب نفود در توانبخشی استفاده كند، در اختیار دارد كه برنامه جامعی است و در حال به روزرسانی هستیم تا بتوانیم پوشش حداكثری خدمات را داشته باشیم، اگر چه همیشه منابع محدود است ولی همكاران ما در تلاش هستند مراكزی تحت عنوان مراكز بینابینی ایجاد كنند كه افراد بتوانند در مواقع ضروری عزیزان خود را در این مراكز در مدتی محدود مستقر كنند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور، ادامه داد: همچنین با توجه به شیوع زیاد بیماری اوتیسم باید ظرفیت پژوهشی خاصی را ایجاد كنیم تا ضمن مراقبت از نرخ شیوع بالای این بیماری، باید بتوانیم ظرفیت اساسی برای مدیریت افرادی كه شامل بیماری هستند، داشته باشیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۰۹ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹