دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارائه 52 خدمت توانبخشی به دانش آموزان استثنایی/ پرداخت 30 درصد حق الزحمه توسط دانش آموزان
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تفاهم با سازمان بیمه سلامت برای در اولویت قرار گرفتن دانش آموزان استثنایی جهت دریافت 52 خدمت توانبخشی خبر داد و گفت: 100 میلیارد تومان برای ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولین كشور، درنظر گرفته شده است كه از طریق سازمان بهزیستی در اختیار سازمان بیمه سلامت ...
ارائه 52 خدمت توانبخشی به دانش آموزان استثنایی/ پرداخت 30 درصد حق الزحمه توسط دانش آموزان حمید طریفی حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فراهم شدن امكان ارائه خدمات توانبخشی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار كرد: اخیرا تفاهم هایی با سازمان بیمه سلامت در همین زمینه داشتیم.

وی افزود: قرار شده بیمه های پایه، حدود 52 خدمت توانبخشی را پوشش بدهند كه شامل حال دانش آموزان استثنایی هم می شود.

وی با اشاره به اینكه چنین برنامه ای در سال های گذشته اجرا نمی شده و از اقدامات اخیر بیمه های پایه محسوب می شود گفت: سازمان آموزش و پرورش مجری و دخیل در اجرای طرح نیست، اما هماهنگی هایی انجام دادیم كه دانش آموزان استثنایی بتوانند در اولویت قرار گرفته و از این منابع استفاده كنند.

حسینی ادامه داد: 100 میلیارد تومان برای ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولین كشور، درنظر گرفته شده است كه از طریق سازمان بهزیستی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می گیرد.

وی با بیان اینكه همچنین قرار شده بخش زیادی از هزینه توانبخشی كلینیك های خصوصی را هم بیمه پرداخت كند اظهار كرد: كلینیك های خصوصی با بیمه قرارداد می بندند و دانش آموزان ما حدود 30 درصد حق الزحمه كار توانبخشی را پرداخت می كنند كه اگر همان را هم به ما فاكتور بدهند در قالب طرح حمایت تحصیلی به آنها پرداخت می كنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه كرد: یكی از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، توجه به مدارس شبانه روزی است. دستورالعملی را برای مدارس شبانه روزی تهیه كردیم تا بتوانیم به خصوص در مناطق محروم و دور افتاده، پوشش حداكثری دانش آموزان را داشته باشیم و این بخش تقویت شود. این دستورالعمل در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی اجرای چنین برنامه هایی به توسعه عدالت آموزشی كمك كرده و سطح دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و توانبخشی سازمان را بالا می برد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳