دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تأكید بر اهمیت و ضرورت حضور و همچنین پایش عملكرد گروه های آموزشی دانشكده توانبخشی در بیمارستانها و مراكز درمانی تابعه دانشگاه
 
در نشست هیئت رئیسه دانشكده توانبخشی ضمن ارائه گزارشی از فرایند انتخاب مدیران گروه های آموزشی این دانشكده، چگونگی و راهكارهای حضور هدفمند و موثر گروه های مختلف آموزشی این دانشكده در بیمارستان ها و مراكز درمانی تابعه دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
برگزاری نشست هیئت رئیسه دانشكده توانبخشی تأكید بر اهمیت و ضرورت حضور و همچنین پایش عملكرد گروه های آموزشی دانشكده توانبخشی در بیمارستانها و مراكز درمانی تابعه دانشگاه
در نشست هیئت رئیسه دانشكده توانبخشی ضمن ارائه گزارشی از فرایند انتخاب مدیران گروه های آموزشی این دانشكده، چگونگی و راهكارهای حضور هدفمند و موثر گروه های مختلف آموزشی این دانشكده در بیمارستان ها و مراكز درمانی تابعه دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

170875.mp3 تأكید بر اهمیت و ضرورت حضور و همچنین پایش عملكرد گروه های آموزشی دانشكده توانبخشی در بیمارستانها و مراكز درمانی تابعه دانشگاه



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشكده توانبخشی، در این نشست كه دوشنبه 4 اسفند 99 و با حضور مدیران گروه های آموزشی این دانشكده باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه ها و مصوبات برگزار شد؛ در ابتدای نشست دكتر محمدرضا هادیان، رئیس دانشكده با اشاره به آیاتی از سوره انشراح گفت: نگاه من به قرآن این نیست كه این آیات برای شخص حضرت رسول است و معتقدم مفاهیم قرانی زنده و در زمان جاری است و هر كس به مقدار ظرفیت وجودی و سطح ادراكی خود از آن بهره می برد.

وی در ادامه با ذكر حدیث «اَلْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ إِلَى تَوْفِیقٍ مِنَ اَللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.» مومن به سه خصلت محتاج است: توفیق از جانب خدا، واعظی از درون خود و پذیرش نصیحت از هر كس كه او را نصیحت كند، خطاب به معاونان و مدیران گروه های آموزشی گفت: در مسیری كه قدم در آن گذاشته ایم، با تمسك به قرآن و اهل بیت علیه السلام استوار گام هایمان را پیش می بریم و آن را ادامه می دهیم.

وی در ادامه با اشاره به بازنشستگی برخی از اعضای هیئت علمی دانشكده بر ضرورت اجرای آن با توجه چشم انداز نقشه علمی دانشكده و همچنین خواست دانشكده و دانشگاه در خصوص تحول و جوان گرایی در دانشكده از طریق جذب نیروهای علاقه مند، جوان و توانمند تأكید كرد. رئیس دانشكده بابیان اینكه بازنشستگی شاید در نگاه اول تلخ به نظر برسد اما چاره كنار آمدن با «انشراح» است و بایستی بپذیریم كه در زندگی فراز و فرود وجود دارد، افزود: بایستی كه نگاهمان به بازنشستگی به عنوان فراز دیگر در زندگی مان باشد. فرازی كه در آن در كشتزاری زحمت كشیده و در كنار دوستان میوه داده است را بایستی به افراد جوان تر سپرد.

دكتر هادیان بابیان اهمیت حفظ وفاق و دوستی میان اهالی دانشكده تصریح كرد: برای پیاده سازی و اجرای برنامه های دانشكده و انطباق با شرایط جدید و گاها سخت چه به لحاظ وظایف آموزشی ازجمله پذیرفتن تعداد واحدهای آموزشی، چه به لحاظ حضور فیزیكی در دانشكده در شرایط كرونا، سعی ام بر این بوده است ابتدا از خودم شروع كنم و بیش از دیگر اهالی دانشكده، به خود سخت گرفته ام.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اعضای هیئت علمی كه با روی باز پذیرای بازنشستگی هستند گفت: ان شاءالله سینه هامون انشراح پیدا كند و فرازها و نشیب های مراحل زندگی مان را بپذیریم.

وی در بخشی از سخنانش ضمن قدردانی از همكاری مسئولان بیمارستان سینا در فراهم كردن و تجهیز فضای فیزیكی ارائه خدمات فیزیوتراپی دانشكده در این بیمارستان، از بازخورد مثبت آنان از عملكرد مؤثر دكتر مصطفی رحیمی، عضو هیئت علمی جدید گروه فیزیوتراپی مقیم در بیمارستان خبر داد و در ادامه اظهار كرد: دكتر رحیمی گزارش های را به صورت هفتگی برای مدیر گروه و معاونت آموزشی و ریاست دانشكده از كمیت و كیفیت خدمات ارائه شده و همچنین نتایج نشست های برگزارشده با رئیس و مدیر بیمارستان ارسال می كنند و انتظار می رود این روند در گروه ها و توسط دیگر اعضای هیئت علمی مستقر در بیمارستان ها نیز اجرا شود.

دكتر هادیان در ادامه بابیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی تهران، دانشگاه بزرگان و نخبگان كشور هست و اعضای هیئت علمی جدید همان طور كه با توجه به توانمندی های علمی و كسب رتبه های برتر و همچنین تعهد اخلاقی و علاقه مندی آنان به دانشگاه استخدام شده اند، خاطر نشان كرد: اعضای هئیت علمی جدید در زمان تعهد نیز تلاش كنند در شان و جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران به انجام وظایف محوله بپردازند. وی یكی از شرایط اثبات تعهد علمی و اخلاقی اعضای جدید هیئت علمی را انجام وظایف محوله در شرایط سخت اقتصادی و مشكلات رفاهی دانست و خطاب به آنان گفت: بایستی خودتان فرصت های بالفعل شدن ظرفیت های های علمی را ایجاد كنید.

وی در همین راستا از مدیران گروه ها خواست تا با هماهنگی با معاونان آموزشی، برنامه ریزی و توسعه و اداری مالی دانشكده برنامه ریزی های لازم انجام شود.

دكتر هادیان با این توصیف كه برای ارائه خدمات رشته های مختلف دانشكده در بیمارستان ها و مراكز تابعه درمانی دانشگاه، فرش قرمز پهن نمی شود و ما بایستی خودمان برای خودمان فرش قرمز ببافیم تصریح كرد: تلاش كنیم با حضور مؤثر، توانایی بالقوه و بالفعل ارائه خدمات را به این مراكز معرفی كنیم.

وی در ادامه تحقق این امر را موجب حصول نفع مادی و معنوی و ارائه خدمات به بیماران دانست و افزود: تعامل و همكاری با دیگر گروه های پزشكی، در بستر زمان، زمینه ایجاد طرح های تحقیقاتی چند رشته ای در راستای حل مشكلات سلامت جامعه و درنهایت ارتقا دانشكده و دانشگاه در كشور و منطقه را فراهم خواهد كرد.

وی در پایان سخنانش خطاب به معاونان و مدیران گروه ها اظهار كرد: از شما می خواهم كه كماكان در مسیری پیشرفتی كه دانشكده طی می كند و بر اساس دستاوردها و همچنین بازخورد رئیس و معاونان دانشگاه در مسیر درستی است، ادامه دهید و سختی های و ناملایمات مسیر را تحمل كنید كه وعده خداوند است «با هر سختی آسانی است».

در ادامه نشست دكتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشكده ضمن تبریك ایام ولادت امام محمدتقی (ع) و تولد حضرت علی ابن طالب و روز پدر، در خصوص بازنشستگی اعضای هیئت علمی بابیان اینكه «هر آمدنی را رفتنی است» گفت: باید همه پذیرا این مسئله باشند تا زمانی كه در خدمت دانشكده و دانشگاه هستند تا روز آخر منشأ خیر باشند و خدمت رسانی را انجام بدهند.

وی در ادامه با تأكید بر اهمیت جذب نیروهای هیئت علمی بر اساس چارچوب و چشم انداز نقشه علمی دانشكده و با توصیه مدیران گروه ها به دقت نظر در انتخاب و پذیرش اعضای هیئت علمی جدید تصریح كرد: با درایت و در نظر گرفتن علاقه مندی متقاضیان به دانشكده و دانشگاه و با لحاظ توانمندی علمی و اخلاقی آنان را جذب كنیم تا بتوان برای بهره گیری از خدمات آموزشی، پژوهشی و بالینی آنان طی سی سال خدمت برنامه ریزی كرد.

وی در ادامه ضمن تشریح شرایط حال حاضر مدیران گروه های آموزشی و امكان كاندید شدن و انتخاب مجدد آنان در هر سه گروه آموزشی به ارائه گزارشی از فرایند انتخاب مدیران گروه های آموزشی دانشكده پرداخت. معاون آموزشی دانشكده با اشاره تغییرات آئین نامه انتخاب مدیران گروه ها طی چند سال اخیر و تغییر چگونگی مراحل طی شده در فرایند انتخاب آنان گفت: پس از رای گیری مخفی در گروه ها و تائید دو عضو هیئت علمی كه بالاترین میزان رای را در گروه كسب كرده اند و تائید كمیته مشورتی دانشكده و پس از موافقت دانشگاه، مدیران گروهها انتصاب شدند. معاون آموزشی دانشكده همچنین از مدیران گروه ها خواست تا یك نفر از اعضای هیئت علمی به عنوان قائم مقام مدیر گروه، پس از نظرسنجی و به شرط كسب اكثریت آرا در گروه، به این معاونت معرفی شود.

دكتر علیائی با اشاره به اهمیت توانمندی مدیران گروه ها در سه بُعد علمی، اخلاقی و مدیریتی و راهبردی تصریح كرد: در دوره جدید مدیریت انتظار می رود پیگیری و برنامه ریزی حضور در بیمارستان ها و اجرای وظایف بالینی اعضای هیئت علمی و كارآموزی بالینی با تاكید و اهمیت بیشتری انجام شود.

وی ضمن تأكید مجدد بر لزوم رعایت عدالت میان اعضای هیئت علمی در محول كردن وظایف آموزشی، پژوهشی و بالینی برای جلوگیری از احساس تبعیض و ایجاد تعارض میان آنان گفت: شرایط و میزان حضور اعضای هیئت علمی در هر گروه آموزشی با گروه های دیگر با توجه تعداد اعضای هئیت علمی و نیاز مراكز درمانی و بیمارستان ها و همچنین با توجه به شرایط و برنامه های هر گروه متفاوت است و از اعضای هیئت علمی خواست تا شرایط و میزان حضور در بیمارستان ها در مقایسه با گروه مربوطه در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به اینكه تمامی اعضای هیئت علمی كه به تازگی در دانشكده استخدام شده اند به صورت تمام وقت در بیمارستان ها مستقر هستند گفت انتظار داریم كه این شرایط در تمامی شرایط كرونا یا غیر كرونایی اجرا شود.

دكتر علیائی در ادامه از مدیران گروه ها خواست كمیت و كیفیت حضور و عملكرد اعضای هیئت علمی در ارائه خدمات توانبخشی در بیمارستان ها به صورت دوره ای و در صورت لزوم با بازدیدهای سرزده پایش شود تا مشكلات شناسایی و كاستی و نواقص احتمالی موجود از طریق بیمارستان یا دانشكده مرتفع شود.

دكتر علیائی در بخشی از سخنانش ضمن ابراز رضایت از نحوه ارائه آموزش های مجازی در گروه های آموزشی با توجه به پایش های دفتر توسعه آموزش دانشكده و همچنین نظرسنجی انجام شده از دانشجویان از مدیران گروه ها خواست تا در گروه ها باهدف تعامل حضوری و انجام پرسش و پاسخ، چند جلسه آموزشی دانشجویان به صورت آنلاین و تصویری برگزار شود.

در ادامه نشست دكتر آزاده شادمهر معاون بین الملل دانشكده از تخصیص گرنت فارغ التحصیلی دهمین دانشجوی بین الملل دانشكده و دو گرنت اختصاص داده شده به جذب اولین دانشجویان شنوایی شناسی در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی در جلسه اخیر معاونت بین الملل دانشگاه خبر داد. وی در همین راستا از معاون اداری مالی دانشكده درخواست كرد تا با پیگیری دریافت گرنت، بخشی از هزینه های جاری شامل حق التدریس اعضای هیئت علمی در بخش بین الملل تأمین و پرداخت شود.

دكتر شادمهر در ادامه با اشاره به مذاكرات انجام شده معاون وزیر بهداشت افغانستان در خصوص بررسی شرایط پذیرش و دانشجویان دانشگاه غضنفر افغانستان برای تكمیل واحدهای درسی و كارآموزی آنان در رشته فیزیوتراپی و همچنین مذاكرات انجام شده با معاون آموزشی دانشگاه از طرح آن در كمیته شهاب دانشگاه طی هفته های اخیر خبر داد. وی با اشاره به اینكه طبق اعلام مسئولان دانشگاه غضنفر افغانستان این دانشگاه در برنامه های آینده خود قصد راه اندازی رشته فیزیوتراپی را دارد، شروع همكاری های دانشگاه و دانشكده با این دانشگاه را ضمن فراهم كردن تبادل استاد و دانشجو، فرصتی مغتنم برای ارتقا همكاری های بین المللی و تحقق اهداف بین الملی سازی و تعریف joint degree با این دانشگاه در آینده نزدیك دانست.

معاون بین الملل دانشكده در بخش پایان سخنانش بابیان اینكه پیش ازاین سخنرانی های انگلیسی این معاونت هر دو هفته برگزار می شد گفت: به دلیل استقبال بسیار خوب اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی در دو بخش بین الملل و داخلی و همچنین سایر اعضای هیئت علمی خارج از دانشكده این سخنرانی به صورت هفتگی برگزار می شود.

در بخشی از نشست دكتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشكده با اشاره به الزام بیمارستان ها برای شناسایی، برنامه ریزی و تأمین نیازهای توانبخشی بیماران در زمان بستری، ترخیص و همچنین بیماران سرپایی به عنوان یكی از سنجه های اعتباربخشی؛ از مدیران گروه ها خواست ضمن تعامل با مسئولان بیمارستان های تابعه دانشگاه، فرصت همكاری و نیازهای خدمات توانبخشی در بیمارستان ها شناسایی شود.

معاون اداری مالی دانشكده همچنین در پاسخ به درخواست انتقال تجهیزات تخصصی توانبخشی موجود در دانشكده به بیمارستان ها گفت: با توجه قوانین جدید فرایندهای انتقال و استقرار اموال و تجهیزات مالی و غیر مصرفی در واحدهای دیگر دانشگاه و همچنین مشكل بودن نظارت مستقیم بر نحوه نگهداری این تجهیزات در آن، امكان انتقال تجهیزات به واحدهای دیگر تقریباً غیرممكن است.

در پایان نشست دكتر هوشنگ دادگر عضو هیئت علمی و مدیر روابط عمومی دانشكده از معاونان و مدیران گروه ها خواست دستاوردهای مهم را باهدف انعكاس در سایت دانشگاه و دیگر رسانه های ارتباط جمعی به اطلاع این واحد رسانده شود.

گروه خبری : دانشكده توانبخشی,گروه خبری RSS كد خبر : 170875

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۱۷:۱۱ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶