دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

كاهش شنوایی با استفاده از هدفون
 
كاهش شنوایی با استفاده از هدفون
نتیجه مطالعه ای تازه نشان می دهد 24 درصد از افراد 12 تا 34ساله در جهان در «سطح ناامن» به دستگاه ها از جمله گوشی های تلفن همراه هوشمندشان گوش می دهند و از مكان های پر سر و صدا بازدید می كنند.این مطالعه نشان می دهد كه بیش از یك میلیارد نوجوان و جوان ممكن است به دلیل استفاده از هدفون و حضور در سالن ها و مكان های با صدای بلند موسیقی در معرض خطر كاهش شنوایی قرار بگیرند.
ارتباط بین كم شنوایی و رواج هدفون ها و هندزفری
جوانان به دلیل استفاده از دستگاه های شنود شخصی (PLD) مانند گوشی های تلفن همراه هوشمند، هدفون ها، هندزفری و بازدید از مكان های با صدای بلند موسیقی به دلیل اجرای ضعیف مقررات آسیب پذیری در معرض خطر قرار دارند.
وزوز گوش و تغییر در شنوایی
پژوهشگران می گویند گوش دادن مكرر و حتی با فاصله زمانی و گسسته ناایمن ممكن است باعث آسیب فیزیولوژیكی به سیستم شنوایی شود كه به وزوز گذرا یا دایمی یا تغییر در شنوایی می انجامد.آسیب ناشی از گوش دادن ناایمن می تواند در طول زندگی تشدید شود و قرار گرفتن در معرض صدای بلند در اوایل زندگی ممكن است افراد را در برابر كم شنوایی مرتبط با افزایش سن آسیب پذیرتر كند.
تغییر سیاست ها برای پیشگیری از كاهش شنوایی
پژوهشگران نتیجه گرفتند: «شیوه های گوش دادن ناایمن در سراسر جهان بسیار رایج و ممكن است بیش از یك میلیارد جوان را در معرض خطر كم شنوایی قرار دهد». این یافته ها نیاز مبرم به اجرای سیاست های متمركز بر عادات گوش دادن ایمن را در سراسر جهان به منظور ترویج پیشگیری از كاهش شنوایی نشان می دهد.
منبع خبر:
روزنامه خراسان
   تاریخ: ۰۰:۵۴ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹