دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تحصیل 1115 دانش آموز قزوینی در مدارس استثنایی
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: بالغ بر 1115 دانش آموز قزوینی در مدارس استثنایی استان تحصیل می كنند كه 39 درصد آنان دختر و 61 درصد پسر هستند.
تحصیل 1115 دانش آموز قزوینی در مدارس استثنایی معرفت الله احمدی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین كه عصر روز شنبه 28 آبان 1401 در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار كرد: بالغ بر 1115 دانش آموز قزوینی در مدارس استثنایی استان تحصیل می كنند كه از این تعداد، 279 دانش آموز در پایه پیش دبستانی، 566 دانش آموز در پایه ابتدایی، 17 دانش آموز در پایه متوسطه اول، 159 دانش آموز در پایه پیش حرفه ای و 134 دانش آموز در پایه متوسطه حرفه ای تحصیل می كنند كه 39 درصد آنان دختر و 61 درصد پسر هستند.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان قزوین تأكید كرد: در راستای تأمین و رعایت عدالت در برخورداری از امكانات برابر و با كیفیت آموزشی، پرورشی و توانبخشی متناسب با تفاوت ها و ویژگی های افراد، شناسایی و مداخله به هنگام نوآموزان و دانش آموزان با نیازهای ویژه از بدو تولد تا پایان دوره متوسطه از راهبردهای اصلی و مهم آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: به دلیل پراكندگی جغرافیایی دانش آموزان استثنایی و متمركز بودن 9 مدرسه استثنایی شهر قزوین، دوره تحصیلی، هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در مقایسه با مدارس عادی حدود 2برابر است.

این مسئول گفت: با توجه به اینكه اكثریت خانواده های دانش آموزان استثنایی از بضاعت مالی اندكی برخوردارند و علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های پزشكی و توانبخشی زیادی را متحمل می شوند، نیاز است هزینه های رفت وآمد فرزندانشان به منظور حضور مستمر و بی بهانه آنان در مدرسه تأمین شود. همچنین پرداخت هزینه ایاب وذهاب این دانش آموزان موجب پیشگیری از ترك تحصیل، عدم بروز معلولیت های ثانویه و آسیب های فردی و اجتماعی می شود.

وی تأكید كرد: در حال حاضر حدود 35 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی قزوین توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور و اداره كل آموزش وپرورش استان و 65 درصد توسط والدین تأمین می شود.

احمدی در پایان عنوان كرد: شورای اسلامی و شهرداری محمدیه قزوین در سال های 97 و 98 هزینه ایاب ذهاب 48 دانش آموزان استثنایی مدرسه بیاضیان محمدیه را به حساب این مدرسه واریز كرد و هم اكنون نیز انتظار می رود پرداخت یارانه حمل ونقل مدارس استثنایی از سوی شهرداری قزوین به منظور حمایت مادی و معنوی از خانواده های دارای فرزند استثنایی لحاظ شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۰:۲۵ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵