دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

برای تجهیز كتابخانه های مراكز تابعه دانشگاه، حمایت های لازم را خواهیم داشت
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در كافه كتاب:

برای تجهیز كتابخانه های مراكز تابعه دانشگاه، حمایت های لازم را خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) در كافه كتاب این دانشگاه كه به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی برگزار شد، گفت: موضوع كتاب باید در دانشگاه در اولویت باشد و برای تجهیز كتابخانه های مراكز تابعه حمایت های لازم را داریم.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر سید علی حسینی در این برنامه با موضوع " اتیسم از منظر توانبخشی و سلامت اجتماعی "، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع كتابداران، همكاران كتابخانه مركزی، متخصصان و والدین كودكان اتیسم افزود: موضوع كتاب در دانشگاه باید در اولویت باشد، كتاب با ابعاد مختلف و جامعیتی كه دارد، رقیبی ندارد و هیچ چیزی جایگزین كتاب نمی شود، دنیای مجازی نیز حس كاغذ و حس نگارش روی كاغذ را ندارد و این تجربه ارزشمندی است كه باید این حس قشنگ را تقویت و حمایت كنیم و در راستای تجهیز كتابخانه مركزی و مراكز تابعه حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: حس آگاهی و كتابخوانی به فراخور حال در معاونت تحقیقات و فناوری باید تقویت و حمایت شود و بنده بهترین حس خود در خارج از كشور را در كتابخانه های دانشگاهی با مشاهده حضور حداكثری افراد در ساعات غیر تحصیل و كار در كتابخانه و پویایی این فضا تجربه كردم.

دكتر حسینی گفت: سرانه كتابخوانی كشور تقلیل پیدا كرده است، این پیام خوبی نیست، اما همه وظیفه داریم در افزایش سرانه، سهم خود را ایفا كنیم، هر چند كاهش سرانه كتابخوانی فقط مربوط به كتاب های تخصصی نیست .

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: با توجه به فرهنگ غنی كشور، ویژگی های اقوام گوناگون ایران، آداب و رسوم ها، گنجینه غنی ادبیات ایران و .. . نسبت به هم بیگانه ایم و آگاهی دانش و بینش باید در تصاویر، گفتنی ها، شنیدنی ها مطرح شود و شاهد انتقال دانش به هم باشیم و این مهم حائز اهمیت است.

دكتر حسینی در جمع اعضای كتابخانه مركزی دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، متولیان عرصه اطلاع رسانی پزشكی و انتشارات، متخصصان حوزه اتیسم و خانواده های كودكان اتیسم گفت: بعضا دیده می شود كه افراد جوان با سنین كم و با كسب آگاهی از معلم، اطرافیان و مهمتر از همه خواندن كتاب، آگاهی وسیع و جامعی دارند و دنیای بزرگی دارند كه همه اینها برگرفته از تجربه كتابخوانی و انتقال آگاهی از كتاب است كه بنده به نوبه خود به این دانشجویان و افراد كتابخوان می بالم .

وی با اشاره به بیتی از اشعار سعدی شیرازی كه بر سر در سازمان ملل حك شده ( بنی آدم اعضای یك پیكرند/كه در آفرینش ز یك گوهرند )، افزود: باید با تمام وجود، مفاهیم را حس كنیم و انتقال دهیم و به دلیل این ادبیات غنی كه به همه جا رسیده است، به خود ببالیم و در انتقال آگاهی از این مفاهیم گام برداریم .

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح كرد: به دلیل اهمیت كتاب و كتابخوانی خواستار تلاش برای جذب و حضور حداكثری دانشجویان و خانواده دانشگاه در كتابخانه هستم و امیدوارم در زمینه جذب دانشجویان و دانشگاهیان شاهد كار فرهنگی با ایده هایی نظیر، تغییر طراحی داخلی، طرح های تشویقی و عوامل مختلفی كه زمینه ساز حضور حداكثری در كتابخانه است، باشیم.

وی افزود: بنده حمایت خود را در تاسیس كتابخانه مراكز تابعه نیز خواهم داشت، زیرا مهم و تاثیرگذار است، از اهتمام معاونت تحقیقات و فناوری برای اینكه حوزه پر رونق تر و قوی تر شود، تشكر می كنم و امیدواریم در حوزه ebook و هارد كپی بروز رسانی ها انجام شود و شاهد ارتقای هرچه بیشتر این بخش باشیم.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۱:۵۳ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲