دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

كمبود دارو به تجهیزات پزشكی هم رسید
 
گویا تركش های كمبود دارو به بازار تجهیزات پزشكی برخورد كرده و خبر می رسد كه بیمارستان ها با كمبود شدید اقلام پزشكی مواجه شده اند.
گویا تركش های كمبود دارو به بازار تجهیزات پزشكی برخورد كرده و خبر می رسد كه بیمارستان ها با كمبود شدید اقلام پزشكی مواجه شده اند.

كمبود دارو به تجهیزات پزشكی هم رسید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بعد از بحران ناشی از كمبود برخی اقلام دارویی در كشور كه البته هنوز هم ادامه دارد، حالا نوبت به كمبود تجهیزات پزشكی مصرفی رسیده است كه نیاز اولیه بیمارستان ها به شمار می رسد.

آن طور كه عنوان می شود، كمبودهای حوزه تجهیزات پزشكی، بیشتر مربوط به اقلام مصرفی است كه بیمارستان ها نیاز دارند.

شاید بتوان گفت كه بیمارستان ها بدون دارو و تجهیزات پزشكی، هیچ كارآیی برای خدمت به مردم و بیماران ندارند و هر گونه اختلال در تأمین كالاهای سلامت محور، فعالیت مراكز درمانی را دچار مشكل می سازد.

گفته می شود بیمارستان ها در زمینه تجهیزات پزشكی قلبی، چشمی، ارتوپدی، مغز و…، دچار كمبود هستند و نیازهای خود را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گفته اند.

موضوع مدیریت بازار كالاهای سلامت محور كه ارتباط مستقیم با جان مردم دارد، از وظایف بدیهی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

همانطور كه در گزارش های مربوط به كمبودهای دارویی، مشخص شد كه سازمان غذا و دارو نیز بی تقصیر نبوده است، حالا در بازار تجهیزات پزشكی نیز چنین اتفاقی تكرار شده است. زیرا، اداره كل تجهیزات و ملزومات پزشكی سازمان غذا و دارو، وظیفه دارد كه همواره بازار تجهیزات پزشكی را رصد كند تا شرایط به مرحله بحرانی نرسد.

یكی از تبعات ناگوار كمبود تجهیزات پزشكی در بیمارستان ها، به تأخیر افتاد اعمال جراحی بیماران است كه می تواند بعضاً با مشكلاتی برای بیمار همراه شود. از همین رو، بیمارستان ها نیز گزارش های خود را به سازمان غذا و دارو ارائه می دهند.

اما، سوال اینجاست كه علت بروز مشكل در تأمین كالاهای سلامت محور كه ارتباط مستقیم با جان مردم و بیماران دارد، چه كسی و چه مجموعه ای است. اگر سازمان غذا و دارو مسئول تأمین تجهیزات و ملزومات پزشكی مراكز درمانی است، باید پاسخگو باشد و اگر مسئول نیست، باید مشخص شود متولی چه كسی است.

به نظر می رسد علت اصلی بروز كمبودها در حوزه كالاهای سلامت محور، مدیریت بازار باشد كه بر عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وقتی ما تولید كننده داخلی داریم كه می تواند نیاز كشور را تأمین كند و حتی صادر كننده باشد، چرا باید با كمبود در بیمارستان ها مواجه شویم. این سوالی است كه متولیان تأمین سلامت مردم، باید پاسخگو باشند.

كمبود بیش از 200 قلم تجهیزات و ملزومات پزشكی در كشور، موضوعی نیست كه بتوان آن را نادیده گرفت. زیرا، تشدید این وضعیت می تواند به بحران تبدیل شود.

برچسب ها
- تجهیزات پزشكی

اخبار مرتبط سنگ اندازی در مسیر تولید پروتز زانو/ارز واردات 6 برابر تولید داخل
با انواع گان پزشكی آشنا شوید
60 درصد تجهیزات پزشكی ما وارداتی است
توضیح وزارت بهداشت درباره ""كمبود كیت های آزمایشگاهی""
انواع و كاربرد دستگاه آب مقطر گیری در آزمایشگاه ها

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار چرا خاك در سلامت انسانها اهمیت دارد؟
بادرنجبویه، گیاهی كمتر شناخته شده با خواص فوق العاده
راهكارهای تشخیص و درمان اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی
علامتهای هشدار دهنده در آلت تناسلی كه باید مراقب آنها بود
فواید بی شمار این مغز خوشمزه
بهترین خوراكی ها برای داشتن قلب سالم
6 راه برای ترغیب كودكان به ورزش
از خانواده جانباختگان دلجویی كنیم
دارچین دشمن كم كاری تیروئید
یافته هایی غیرمنتظره درباره استامینوفن
نكات طلایی در تغذیه بیماران دیابتی
چرا تاب آوری در بحران های اجتماعی اهمیت دارد؟
علائم سرطان پستان و راههای تشخیص و درمان آن را بشناسید
پاكسازی ریه با 11 روش ساده و كاربردی
این 6 عادت غذایی چربی شكم را مثل كوره می سوزانند
كهیر چیست و چرا كهیر میزنیم؟
محیط بان همدانی بر اثر سقوط از صخره جان باخت
حق خوری از تالاب ها!
اولین داروی تاخیری ابتلا به دیابت نوع یك تایید شد
چگونه می توان از خواص سیر برای فشار خون و سرماخوردگی بهره مند شد؟

پیشنهاد سردبیر چرا با سرگیجه از خواب بیدار می شوید؟ چرا با سرگیجه از خواب بیدار می شوید؟ آیا بعد از این كه از خواب بیدار می شوید سرگیجه همراه همیشگی شما شده است؟ در اینجا دلایل آن را با یكدیگر بررسی می كنیم.

بادرنجبویه، گیاهی كمتر شناخته شده با خواص فوق العاده بادرنجبویه، گیاهی كمتر شناخته شده با خواص فوق العاده بادرنجبویه كه با نام گیاه ملیسا نیز معروف است خواصی دارد كه برای بدن انسان مفید تشخیص داده شده است. سال هاست كه در طب سنتی از این گیاه برای درمان بی خوابی، تسكین اعصاب و بهبود گوارش و موارد دیگر استفاده می شود.

راهكارهای تشخیص و درمان اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی راهكارهای تشخیص و درمان اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی اختلال دوقطبی یا بایپولار نوعی از اختلالات عصبی است كه فرد در آن حالات شیدایی شدید را تجربه می كند و ممكن است دست به كارهایی با ریسك بالا بزند.

دارچین دشمن كم كاری تیروئید دارچین دشمن كم كاری تیروئید اخیرا متخصصان گیاهان دارویی عنوان كرده اند، دارچین به عنوان یكی از ادویه های بسیار خوشبو و خوش طعم، جدا از خاصیت شگفت انگیزش در كاهش وزن و لاغری، كنترل دیابت، درمان تنگی نفس و كاهش فشار خون، خاصیت بسیار زیادی در كنترل كم كاری تیروئید دارد.

كهیر چیست و چرا كهیر میزنیم؟ كهیر چیست و چرا كهیر میزنیم؟ كهیر حدود 20 درصد از افراد را در دوره ای از زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند توسط مواد یا موقعیت های زیادی ایجاد شود و معمولاً به عنوان یك لكه خارش پوست شروع می شود كه به جوش های قرمز متورم تبدیل می شود.

فواید بی شمار این مغز خوشمزه فواید بی شمار این مغز خوشمزه گردو یكی از مواد غذایی است كه دارای خواص زیادی است و تقریبا هر فردی از خواص گردو آگاهی دارد. اما اغلب افراد اطلاع كاملی از خاصیت گردو ندارند و از جمله در مورد مضرات گردو نیز اطلاعات دقیقی ندارند.

6 راه برای ترغیب كودكان به ورزش 6 راه برای ترغیب كودكان به ورزش ورزش و داشتن فعالیت كافی، نقش مهمی در سلامت كودكانمان دارد؛ با رعایت نكته های كوچك آنها را به ورزش تشویق كنید.

علائم سرطان پستان و راههای تشخیص و درمان آن را بشناسید علائم سرطان پستان و راههای تشخیص و درمان آن را بشناسید سرطان سینه سرطانی است كه در سلول های سینه ایجاد می شود. به طور معمول، سرطان در لوبول ها یا مجاری پستان تشكیل می شود.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار چه راهی برای اخذ مدرك دندانسازی هست؟
تزریق رنگدانه روش جدید درمانی ویتیلیگو
نشانه های پركاری یا كم كاری تیروئید
آغاز ثبت نام وام 7 میلیون تومانی برای بازنشستگان
علل خارش مقعد،نحوه ی معاینه و درمانهای خانگی و دارویی
لبخند مافیا به طرح جمع آوری درختان شكسته و افتاده
چگونه سلامت روان جامعه را بهبود دهیم؟
ویتامینی كه ایمنی بدنتان را بالا می برد

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۰:۴۶ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۶