دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تشكیل كارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
 
وزیر كشور از تشكیل كارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: اقدامات خوبی برای شكل گیری الگوی مناسبی برای تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار باید محقق شود كه امروز گزارشی از اقدامات در این حوزه ارائه شد.
تشكیل كارگروهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه شورای اجتماعی كشور در جمع خبرنگاران در تشریح مباحثی كه در جلسه مورد گفت وگو قرار گرفته است، افزود: در جلسه امروز شورای اجتماعی كشور درباره سه موضوع بحث و گفت وگو شد كه اولین مورد كارگروه مبارزه با اعتیاد بود كه چند مبحث در دستور كار آن قرار داشت.

وی افزود: نخستین موضوع معتادین متجاهر بود كه بنا بوده و هست كه معتادین متجاهر از سطح شهر جمع شوند. در تهران و برخی شهرهای دیگر اقدامات خوبی صورت گرفته و این موضوع باید با سرعت دنبال شود. آن دسته از معتادین كه به صورت داوطلبانه با عنوان ماده 15 خود را معرفی می كنند باید رسیدگی هایی برای آنها صورت بگیرد كه این كار توسط وزارت بهداشت انجام می شود. همچنین در جلسه امروز درباره ماده 42 در خصوص زندانیانی كه در زندان حضور دارند نیز گفت وگو شد كه اردوگاه های خاصی برای نگهداری آنها تشكیل شود كه این كار بر عهده قوه قضائیه است؛ اما باید كمك هایی در راستای تحقق این امر انجام شود.

وزیر كشور با اشاره به تصویب آئین نامه ای در مورد معتادین و تقسیم نقش هر یك از دستگاه ها در این حوزه گفت: این آئین نامه باید از سال های قبل تدوین و تكمیل می شد؛ اما مورد اختلاف قرار گرفته بود و خوشبختانه امروز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: موضوع دیگری كه مورد بحث و بررسی قرار گرفت زنان سرپرست خانوار بود كه با توجه به تعداد قابل توجه آنها در قوانین نسبت به توانمندسازی آنها تاكید شده است. اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و كارگروهی تشكیل شده كه امروز گزارشی از اقدامات خود ارائه كرد و باید الگوی مناسبی برای تحت پوشش قرار گرفتن آنها و توانمندسازی آنها شكل بگیرد. البته همه آنها یكدفعه نمی توانند تحت پوشش قرار بگیرند و بر اساس تامین بودجه به صورت مرحله ای این كار انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نیروی انتظامی و شهرداری تهران در موضوع جمع آوری معتادان متجاهر گفت: قانون مشخص نكرده كه این امر به عهده چه دستگاهی است. بر همین اساس در جایی شهرداری و در مواردی نیروی انتظامی به این امر كمك می كند. لذا بر اساس قراردادها و بنا به شرایط یكی از ارگان ها مسئولیت را قبول می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۳۷ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹