دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تربیت بدنی و ورزش موجب بهره وری و افزایش كارایی سیستم می شود
 
سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تربیت بدنی و ورزش موجب بهره وری و افزایش كارایی سیستم می شود

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (یكشنبه) در نشستی كه به مناسبت اعزام كاركنان ورزشكار دانشگاه به سومین المپیاد بزرگ ورزشی كاركنان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: تربیت بدنی و ورزش موجب بهره وری و افزایش كارایی سیستم می شود و برای ورزش همگانی و تربیت بدنی كاركنان و خانواده هایشان، حمایت لازم را خواهیم داشت .

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر سید علی حسینی سرپرست دانشگاه از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، مسئول تربیت بدنی دانشگاه و ورزشكاران جهت ایجاد این بستر و توجه به ورزش همگانی، تشكر و قدردانی كرد.

وی افزود: همه باید به فكر تندرستی و سالم زیستن باشیم و مفهوم عقل سالم در بدن سالم، موضوعی سر زبانهاست، سلامت جنبه های متعددی دارد و از نگاه سازمان بهداشت جهانی منظور از سلامت، صرفاً سلامت جسمانی نیست، بلكه سلامت روانی، اجتماعی و معنوی نیز از ابعاد سلامتی هستند و واقعیت این است، افرادی كه فعالیت ورزشی دارند و كار تربیت بدنی انجام می دهند، نقش های گوناگون دارند.

دكتر حسینی همچنین گفت: در تربیت بدنی، مفاهیم اجتماعی نهفته است، ظاهراً تربیت بدنی فعلی فیزیكی است، اما باطن تربیت بدنی حاكی از تلاش، همكاری و همراهی، رقابت، احترام به رقیب، احترام به برترین ها و ... است.

وی تصریح كرد: ورزش ذاتاً در كنار فعالیت روزمره و كار، بسیار مهم است و اگر بخشی از زندگی كاری ما صرف فعالیت های بدنی شود، بسیار ارزشمند خواهد بود.

دكتر حسینی گفت: تحرك جسمانی در كنار كار روزانه حائز اهمیت است، هرچند بسیاری از افراد به خاطر شرایط اقتصادی چند شغله هستند و فرصتی برای ورزش ندارند، اما اختصاص دادن زمانی را به ورزش، مهم است .

وی افزود: سلامت كاركنان برای ما مهم است، تربیت بدنی و ورزش موجب بهره وری و افزایش كارایی سیستم می شود، افراد با فعالیت جسمانی و تحرك بیشتر، سالم تر با روان بهتر و كاركرد بهتری خواهند بود.

دكتر حسینی اظهار داشت: ورزش همگانی همكاران و خانواده همكاران، موضوع مهمی است، چرا كه سلامت همگان برای ما مهم است و صاحب نظران پزشكی ورزشی بر این باورند كه برای سلامتی باید حداقل زمانی را در هفته، به ورزش اختصاص داد.

وی ابراز امیدواری كرد: با توكل بر خدا همه تیم های اعزامی دانشگاه موفق و سربلند باشند، برای تیم های اعزامی آرزوی موفقیت می كنیم و همانطور كه دكتر خانكه رئیس پیشین دانشگاه نیز همیشه از تربیت بدنی و ورزش حمایت می كردند ما نیز همان مسیر را دنبال می كنیم و برای خود و مدیران، حمایت از ورزش و تربیت بدنی را تكلیف و وظیفه می دانیم .

معاون توسعه مدیریت: باید در صدد ارتقای فرهنگ ورزش همگانی برای دانشگاهیان باشیم

دكتر فرخی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه نیز در ادامه این نشست ضمن آرزوی موفقیت برای تیم های اعزامی، از فعالیت و عملكرد مطلوب تیم های ورزشی طی تمرینات سخن گفت و افزود: در عرصه تهدیدات اجتماعی، ورزش مفید است و باید از ورزش حمایت كنیم، در هیات رئیسه دانشگاه نیز شاهد حمایت هیات رئیسه از تربیت بدنی هستیم و اعتباراتی را برای این بخش قائل شده ایم و برای تیم هایی كه حائز رتبه های برتر شوند نیز تقدیر خواهیم داشت.

وی تاكید كرد: در حوزه تربیت بدنی زمانی می توانیم بگوییم موفق هستیم كه كاركنان دانشگاه با این حوزه مأنوس باشند، هرچند قهرمانی مهم و شادی آفرین است، اما باید در صدد ارتقای فرهنگ ورزش همگانی برای دانشگاهیان باشیم.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه: المپیاد فرهنگی ورزشی، بستری برای نشاط سازمانی كاركنان خواهد بود

یاسر طهماسبی مسئول تربیت بدنی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع نفرات اعزامی به سومین المپیاد بزرگ ورزشی كاركنان وزارت بهداشت گفت: المپیاد فرهنگی - ورزشی، بستری برای نشاط سازمانی كاركنان خواهد بود و در همین راستا و با هدف ترویج فرهنگ ورزش و تأكید بر روحیه قهرمانی، همگرایی و مشاركت فعال در این بخش، كاركنان آقا دانشگاه در كنار مربیان برتر در رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، دارت و تنیس روی میز به صورت تیمی در مسابقات كشوری در ساری حضور پیدا می كنند و دوشنبه 7 آذرماه جاری شاهد اعزام تیم فوتسال به عنوان اولین تیم از ورزشكاران دانشگاه خواهیم بود.

وی ضمن تشكر از كاركنان دانشگاه كه در تمرینات منظم و جلسات تمرینی حضور داشتند، افزود: شرایط تیم ها با توجه به تمرینات انتخابی منظم، جلسات تمرینی كه از اول تابستان آغاز شده، مطلوب است و تمرینات فشرده را تا مرز آمادگی و اعزام اجرا كردیم .

طهماسبی خاطرنشان كرد كه تیم های اعزامی از هفتم تا بیست و پنجم آذر ماه در ساری به مسابقات می پردازند و امیدواریم شاهد درخشش نام دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این مسابقات كشوری باشیم.

وی ضمن تبریك و خیر مقدم به سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: دكتر خانكه رئیس قبلی دانشگاه، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور مالی دانشگاه همیشه از تربیت بدنی حمایت داشتند و بودجه معقولی برای لباس تخصصی تیم ها و سایر موارد مورد نیاز تیم ها لحاظ كردند كه امیدواریم شاهد استمرار این حمایت ها از سوی سرپرست جدید دانشگاه نیز باشیم.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تلاش این بخش در توسعه امكانات ورزشی برای كاركنان دانشگاه و خانواده های آنان، ادامه داد: رایزنی هایی برای استفاده كاركنان دانشگاه و خانواده های آنان از امكانات ورزشی دیگر مراكز صورت گرفته و همكاران می توانند با تخفیف و حداقل هزینه از امكانات استخر شهید احدی استفاده كنند، ضمن آنكه درخواست تمرینات والیبال صبحگاهی ویژه كاركنان خانم در جریان است و همكاران در بیمارستان رفیده نیز جهت برگزاری برنامه های كوهنوردی تقاضاهایی دارند كه همه اینها در دستور كار اداره تربیت بدنی قرار دارد.

گفتنی است؛ در این نشست مسئولان مالی دانشگاه نیز بر توجه به ورزش همگانی و اختصاص اعتبار برای توسعه ورزش كاركنان تاكید كردند و سرپرستان ورزشی نیز ضمن تشكر از حمایت متولیان دانشگاه در عرصه تربیت بدنی، خواستار بازسازی سالن ورزشی بیمارستان روانپزشكی رازی و توسعه حمایت ها در این بخش شدند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۰۳ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۰