دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در پاندمی كرونا از مهمترین رسالت های مددكاران اجتماعی است
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در پیامی به مناسبت روز مددكاری اجتماعی گفت: مددكاران اجتماعی بعنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در كاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از پاندمی كووید 19 داشته اند.
ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در پاندمی كرونا از مهمترین رسالت های مددكاران اجتماعی است به گزارش ایسنا ، سعید نمكی در این پیام ضمن تبریك به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز ملی مددكاری اجتماعی، یكی از مهمترین رسالت های مددكاران اجتماعی را ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در دوران شیوع كرونا دانست و گفت: این مهم مستلزم بهره گیری از راهكارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی است.

براساس گزارش وبدا، متن پیام به شرح زیر است:

«از گذشته بشر درگیر مشكلات متعددی بوده و همیشه تلاش كرده تا از طریق همبستگی و مشاركت اجتماعی بر این مشكلات فائق آید. از سال گذشته، جهان و به تبع آن كشور ما با گونه خاصی از این مشكلات مواجه گردید. پاندمی كرونا ، برنامه ریزان حوزه اجتماعی را با چالش های جدی درخصوص مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، تنظیم ارتباطات اجتماعی و ارائه خدمات روانی اجتماعی، در تمامی حیطه ها مواجه ساخت. در این دوران فشار فزاینده بیماری و تبعات ناشی از آن بر كادر بهداشتی درمانی كشور انكار ناپذیر بوده است. مشكلاتی از جمله افزایش چشمگیر بیماران بستری، نگرانی های مراجعین، كمبود مقطعی نیروی انسانی و تخت بیمارستانی به ویژه در شهرهای با شیوع بالا، مبتلا شدن ارائه دهندگان خدمت در سیستم بهداشت و درمان، فشارهای روانی اجتماعی فزاینده ناشی از طولانی شدن زمان پاندمی و بروز چندین موج، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط خانوادگی و اجتماعی به ویژه برای افرادی كه در معرض مستقیم بیماری بوده اند، مدیریت گروه های آسیب پذیر اجتماعی از جمله افراد بی خانمان و ... همه و همه سیستم را به طور غیرقابل پیش بینی با چالش مواجه كرد.
در این میان مددكاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در كاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از این پاندمی داشته اند. حمایت روانی اجتماعی از بیماران و خانواده های ایشان از طریق برقراری ارتباط و پیگیری مشكلات پس از بهبود و رفع انگهای اجتماعی، كاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از فشار كاری بر پرسنل، جلب مشاركت داوطلبین و مدیریت كمك های خیرین، ارائه خدمت در حیطه نقاهتگاه ها و بهره گیری از ظرفیت همراه سراها در استفاده كادر درمان از جمله خدمات مددكاران اجتماعی در مقابله با كووید 19 بوده است.
یكی از الزامات دوران پاندمی كرونا رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بوده است. این فاصله اجتماعی به خودی خود بسیاری عوارض و پیامدها را به ویژه در حیطه روانی اجتماعی برای مردم در سطوح مختلف ایجاد كرده است كه به اعتقاد اینجانب یكی از مهمترین رسالت های مددكاران اجتماعی ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت است كه این مهم مستلزم بهره گیری از راهكارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی خواهد بود.
در خاتمه با تبریك به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و همچنین گرامیداشت روز ملی مددكاری اجتماعی، سلامتی و توفیق روزافزون شما یاوران نظام سلامت را در یاری رسانی و توانمندسازی گروه های هدف، از درگاه ایزد پاك خواستارم.»

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۵۳ - ۰۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷