دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

58 جراحی كاشت حلزون در گیلان با موفقیت انجام شد
 
رشت - ایرنا - مدیركل بهزیستی گیلان از 58 مورد جراحی موفقیت آمیز كاشت حلزون شنوایی در مركز تخصصی كاشت حلزون در این استان خبر داد.
58 جراحی كاشت حلزون در گیلان با موفقیت انجام شد رشت - ایرنا - مدیركل بهزیستی گیلان از 58 مورد جراحی موفقیت آمیز كاشت حلزون شنوایی در مركز تخصصی كاشت حلزون در این استان خبر داد.

سید مهدی خدمت بین دانا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مركز تخصص كاشت حلزون در سال 99 در استان راه اندازی شده است كه روزهای یكشنبه و سه شنبه عمل كاشت را انجام می دهد.

وی با بیان اینكه طبق تصمیم جدید كاشت حلزون كودكان از استان های زنجان، اردبیل، مازندران و قزوین در گیلان انجام خواهد شد، افزود: البته پیش از این نیز به صورت موردی جراحی هایی از مازندران و خلخال اردبیل در مركز تخصصی كاشت حلزون این استان انجام شده است.

مدیركل بهزیستی گیلان اظهار داشت: كاشت حلزون به منظور پیشگیری از ناشنوایی برای نوزادان تحت پوشش غربالگری شنوایی نیازمند به مداخله انجام می شود، این جراحی برای كودكان زیر 2 سال صورت می گیرد البته برای سنین بالاتر نیز جراحی كاشت حلزون انجام می شود.

وی با بیان اینكه خانواده ها هیچ هزینه ای برای كاشت حلزون نمی دهند، افزود: این جراحی در پیشگیری از معلولیت ناشنوایی اهمیت بسزایی دارد، پیشگیری و اقدام به موقع والدین در مقوله شنوایی كودكان می تواند بسیاری از مشكلات را در این زمینه كاهش دهد.

مدیركل بهزیستی گیلان با تاكید بر ضروت توجه خانواده ها برای غربالگری شنوایی نوزادان عنوان كرد: اقدام دیرهنگام و سهل انگاری خانواده ها یكی از مشكلات شنوایی در كودكان است كه این مهم باید جدی گرفته شود.

بهترین سن كاشت حلزون برای كودكان ناشنوا زیر سه سال و حداكثر شش سال عنوان می شود، سن تشخیص ناشنوایی در كشور به صفر رسیده به طوری كه طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد از نوزاد انجام می شود.

پروتز كاشت حلزون یك دستگاه الكترونیكی است كه انرژی صوتی را به علایم الكترونیكی تبدیل می كند.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۲۶ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹