دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

محرومیت زدائی و كاهش آسیب های اجتماعی، مسائل مشترك كمیته امداد و نیروی انتظامی
 
مدیركل كمیته امداد استان كرمان گفت: مهم ترین مسائلی كه بین كمیته امداد و نیروی انتظامی مشترك است توجه به محرومین، محرومیت زدایی و كم كردن آسیب های اجتماعی و هم چنین جلوگیری از بروز آسیب هایی است كه به نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می دهد.
محرومیت زدائی و كاهش آسیب های اجتماعی، مسائل مشترك كمیته امداد و نیروی انتظامی ناصر عسكری نژاد 9 آذرماه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همكاری با نیروی انتظامی كرمان با تبریك ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) به تعامل خوب بین این دو نهاد در استان اشاره كرد و گفت: مهم ترین مسائلی كه بین كمیته امداد و نیروی انتظامی مشترك است توجه به محرومین، محرومیت زدایی و كم كردن آسیب های اجتماعی و هم چنین جلوگیری از بروز آسیب هایی است كه به نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می دهد كه در این زمینه همكاری و همفكری خوبی بین این دو مجموعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت كمیته امداد از 40 هزار دانش آموز و 4000 دانشجو در سطح استان كرمان گفت: این قشر از جامعه هدف از سرمایه های این نهاد هستند كه تمام تلاش ما این است دچار آسیب های اجتماعی نشوند.

عسكری نژاد بر خدمات رسانی به سربازان به ویژه سربازان متأهل كه از سوی نیروی انتظامی معرفی می شوند و دارای مشكل هستند تأكید كرد و گفت: باید به صورت ویژه به این قشر و خانواده آن ها خدمت رسانی كرد.

وی بر استفاده از ظرفیت كاركنان خدوم نیروی انتظامی در بحث هر پلیس یك حامی اشاره و بیان كرد: حدود 680 نفر از كاركنان نیروی انتظامی استان حمایت حدود 911 نفر از ایتام تحت حمایت كمیته امداد را بر عهده دارند.

مدیركل كمیته امداد استان كرمان به اجرای طرح سرباز ماهر نیز اشاره كرد و افزود: خیلی از سربازان در طول خدمت آموزش ها و مهارت هایی را فرامی گیرند كه پس از اتمام خدمت در صورت مراجعه به این نهاد می توانند از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

وی بر همكاری مشترك نیروی انتظامی و كمیته امداد در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جرائم رایانه ای و سرقت صندوق های صدقات اشاره و تصریح كرد: دستگیری این افراد ابتدای كار است و باید ریشه یابی شود كه چرا فرد دست به سرقت زده است و با مشاوره و راهنمایی پیگیر مشكلات آن ها شویم تا دیگر شاهد تكرار این آسیب از سوی فرد نباشیم.

عسكری نژاد به دیگر همكاری های نیروی انتظامی با كمیته امداد اشاره و بیان كرد: نیروی انتظامی در زمینه رفع آسیب ها، جمع آوری زكات، توزیع كمك های مؤمنانه و ... همكاری خوبی با كمیته امداد دارد كه قابل تقدیر است.

بنابراین گزارش، در راستای هم افزایی منابع و امكانات در ارائه خدمات به جامعه هدف تحت حمایت، كمیته امداد استان كرمان و نیروی انتظامی استان تفاهمنامه همكاری امضاء كردند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۱ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲