دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

150 طرح خود اشتغالی در اردبیل افتتاح می شود
 
اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: 150 طرح خوداشتغالی معلولان همزمان با هفته گرامیداشت معلولان در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.
150 طرح خود اشتغالی در اردبیل افتتاح می شود اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: 150 طرح خوداشتغالی معلولان همزمان با هفته گرامیداشت معلولان در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلولان با بیان اینكه مطالبه گری حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی در اولویت كاری قرار دارد، اظهار كرد: 150 طرح خوداشتغالی معلولان همزمان با هفته گرامیداشت روز معلول در استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در این هفته افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت، پیگیری مطالبات معلولان از تریبون نمازهای جمعه، اجرای برنامه های شاد و مفرح بخش، اجرای نمایش ها و تئاترهای خیابانی و معرفی چهره های شاخص و موفق، برگزاری نشست های تخصصی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های قابل اجرا در هفته معلولان خواهد بود.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینكه تكریم و تسهیل امور مربوط به افراد دارای معلولیت و تحقق برابرسازی فرصت ها و امكانات شهری جز مطالبات اصلی معلولان است، بیان كرد: 27 هزار و 247 نفر معلول تحت پوشش بهزیستی در استان وجود دارد كه از این تعداد بیش از 10 هزار و 400 معلول ساكن جامعه روستایی و شهری استان اردبیل هستند و از خدمات توانبخشی این اداره استفاده می كنند.

رضایی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات 31 مركز توانبخشی مراقبتی در سطح استان خاطر نشان كرد: بیش از یك هزار و 358 نفر از خدمات این مركز بهره مند هستند كه با همكاری 78 تسهیل گر در بیش از 95 درصد روستاها به افراد دارای معلولیت خدمات رسانی می شود.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معلولان استان اشاره كرد و افزود: همكاران بهزیستی استان در تلاش هستند از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی قرض الحسنه، بیمه خویش فرمایی، كارفرمایی و تسهیلات كارفرمایی نسبت به ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش اقدام كنند.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: شمار معلولان از 23 هزار و 649 نفر در آغاز سال جاری به 27 هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است كه اغلب این معلولیت ها مربوط به حوادث است.

رضایی هیأت ورزش های معلولان و جانبازان اردبیل را مدال آورترین هیأت ورزشی در استان و شمال غرب كشور عنوان كرد و تصریح كرد: یك هزار و 197 هزار ورزشكار معلول در استان اردبیل وجود دارد كه 442 نفر آن ها بانوان و 755 نفر آقایان هستند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۷:۵۰ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲