دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بخش از مشكلات معلولان با تعامل دستگاه ها قابل حل است
 
بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رفع  بخش مهمی از مشكلات معلولان نیاز است تعاملات بین دستگاهها بیشتر شود كه محور این ارتباطات هم باید اداره كل بهزیستی باشد.
بخش از مشكلات معلولان با تعامل دستگاه ها قابل حل است بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رفع بخش مهمی از مشكلات معلولان نیاز است تعاملات بین دستگاهها بیشتر شود كه محور این ارتباطات هم باید اداره كل بهزیستی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار نمایندگان جامعه معلولان استان خراسان جنوبی با تاكید بر ذكر پیشرفت ها در كنار محدودیت ها افزود: معاونت های مختلف استانداری می توانند نقطه اتصال بین جامعه معلولان و دستگاه های اجرایی باشند.

وی با اشاره به اینكه روند كمك رسانی دستگاه ها در حوزه معلولان رصد می شود ادامه داد: ظرفیت هایی در همه دستگاه های اجرایی وجود دارد كه می توان در حوزه معلولان از آنها استفاده كرد لذا افزایش تعامل در كاهش مشكلات اثرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های ورزشی استان نیز می تواند در اختیار معلولان قرار گیرد و نیاز است ساز و كار آن به دستگاه مربوطه و بهزیستی مشخص شود.

وی با تاكید بر استفاده حداكثری از ظرفیت های موجود استان عنوان كرد: برخی موارد همچون افزایش یارانه نیازمند پیگیری از مركز است كه در دستور كار قرار می گیرد.

قناعت ادامه داد: لحاظ كردن سهمیه سه درصدی اشتغال نیز از مواردی است كه رصد می شود و دستگاه های اجرایی هم در این خصوص همواره باید پاسخگو باشند.

وی گفت: در این راستا برخی موارد كه مربوط به قانون است هم باید در سطح كلان كشور پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از درخواست ها مربوط به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی است كه باید مساعدت لازم انجام شود.

وی افزود: در خصوص حق نگهداری معلولان هم تصمیماتی گرفته شده كه امید است به نفع جامعه هدف باشد.

قناعت تاكید كرد: هر چه تعاملات در استان بیشتر شود مشكلات كمتری خواهیم داشت لذا باید نگاه ها با تمركز حل مشكلات تغییر كند.

وی افزود: ظهور و بروز در سازمان های مركزی كشور هم منجر به افزایش سهم بری استان شده لذا در گذر از مشكلات تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان كرد: تلاش می شود امكانات و مجوزها به نفع معلولان از مركز پیگیری شود.

وی با تاكید بر لزوم مناسب سازی ادارات و دستگاه های اجرایی افزود: به طور ویژه این مسئله رصد می شود و یكی از ملاك های ارزیابی دستگاه ها است.

قناعت ادامه داد: تخصیص اعتبارات عمرانی سازمان بهزیستی باید به طور كامل انجام شود تا بتوان بخشی از مشكلات را حل كرد.

وی گفت: از ظرفیت نهادهای حكومتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان در استان هم باید استفاده حداكثری كرد تا با منابع در اختیار برای كمك به مشكلات حوزه معلولان ورود پیدا كنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی به دور از فضاهای رسمی نیاز است به مراكز توانبخشی سر بزنند تا به لطافت روح برسند.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران و سازمان های مردم نهاد در حل مشكلات معلولان هم تاكید كرد و افزود: برای اختصاص تسهیلات كم بهره خاص معلولان نیاز است كمیته ای با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشكیل شود.

قناعت ادامه داد: جلسات خاص با محوریت معاونت های استانداری برای رفع و پیگیری مشكلات معلولان در حوزه های مختلف باید دنبال شود.

وی با ابراز امیدواری از رفع مشكلات معلولان در زمینه اشتغال، مناسب سازی و مسكن گفت: كمیته های خاص این موضوعات با محوریت بهزیستی و حضور معاونین استاندار برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم راه اندازی مركز آموزشی نابینایان و كم بینایان افزود: افزایش حمایت بیمه ای لازم از كارگاه های كارفرمایی هم با استفاده از ظرفیت های موجود مورد انتظار است.

وی تاكید كرد: از هرگونه پیشنهاد برای استفاده ظرفیت های ملی در راستای كاهش آلام جامعه معلولان استقبال می كنیم و حتما پیگیری خواهد شد تا سهم استان افزایش یابد.

قناعت ادامه داد: راه اندازی مركز جراحی و اتاق عمل ویژه اطفال در استان هم اقدام خوبی است كه امیدواریم با تكمیل آن پوشش مناسبی در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به ورود موسسه محكم برای حمایت اطفال معلول در استان گفت: اگر معلولیت در همان دوران نوزادی درمان شود آمار معلولیت كاهش می یابد.

استاندار خراسان جنوبی با تاكید بر لزوم جلوگیری از رشد آمار معلولیت در استان تصریح كرد: همه دستگاه های متولی باید در این زمینه پای كار باشند و كوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه ازدواج فامیلی افزود: پیشگیری از مهمترین مسایل در حوزه معلولیت است.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۵۴ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۰