دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

14هزار معلول پشت نوبت مستمری زیرپوشش بهزیستی خوزستان
 
اهواز- ایرنا - مدیر كل بهزیستی خوزستان گفت: حدود 14هزار معلول پشت نوبت خدمات مستمری در طول یك سال اخیر زیرپوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفتند و مستمری آنها در حال پرداخت است.
14هزار معلول پشت نوبت مستمری زیرپوشش بهزیستی خوزستان اهواز- ایرنا - مدیر كل بهزیستی خوزستان گفت: حدود 14هزار معلول پشت نوبت خدمات مستمری در طول یك سال اخیر زیرپوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفتند و مستمری آنها در حال پرداخت است.

به گزارش ایرنا مهران كریمیان روز شنبه در آیین جشن روز جهانی افراد دارای معلولیت در تالار امیران نو اهواز كه با حضور 600 نفر از معلولان و خانواده های آنها برگزار شد افزود: از جمله كارهای ارزشمند و خوبی كه در دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی انجام شده است افزایش 50 درصدی مستمری معلولان بوده است كه 20 درصد آن درابتدای سال و 30 درصد آن اكنون اتفاق افتاده است كه امید است در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش یارانه مراكز شبانه روزی بهزیستی ادامه داد: افزایش اعتبارات اشتغال و مسكن نیز از برنامه های خوبی بوده كه كه در كشور و امسال نیز در بهزیستی خوزستان پیگیری، برنامه ریزی و اجرا شده است.

كریمیان با بیان اینكه برنامه های خوبی بهزیستی خوزستان پیش رو دارد گفت: مردمی سازی و راه اندازی تشكل ها و موسسات جدید به ویژه راه اندازی تشكل ها و موسسات معلولان از جمله این برنامه ها است لذا بهزیستی از همه كسانی كه قصد راه اندازی این موسسات را دارند برای همكاری دعوت به عمل می آورد.

وی با اشاره به پیگیری اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان از ابتدای امسال گفت: معتقدیم اگر این قانون اجرا شود بسیاری از مشكلات جامعه معلولان برطرف خواهد شد.

مدیركل بهزیستی خوزستان با اشاره به موضوع مسوولیت اجتماعی شركت ها درسطح استان بیان كرد: تلاش می شود از ظرفیت شركت ها و سازمان ها در جهت بهبود وضعیت معلولان استفاده شود كه این موضوع نیز در حال پیگیری است .

وی با اشاره به بحث مناسب سازی محیط شهری و اماكن اداری برای معلولان گفت: این مطالبه به حق معلولان است كه به دلیل مناسب سازی نشدن در شهرها برای معلولان این موضوع نیز درحال پیگیری است و در این زمینه نشست هایی در استانداری و فرمانداری برگزار شده است.

كریمیان افزود: موضوع راه اندازی مراكز جدید توانبخشی از سوی بهزیستی خوزستان نیز در دستور كار قرار گرفته و درحال انجام است.

رییس انجمن جامعه معلولان خوزستان نیز در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشكلات عدیده جامعه معلولان بیان كرد: تامین مسكن، بیكاری، ازدواج و مناسب سازی نشدن محیط شهری از جمله مشكلات این قشر از جامعه است.

كاظم راد با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 96 ادامه داد: این قانون مشكلات و معضلات معلولان را پیش بینی كرده است ولی متاسفانه تاكنون به خوبی اجرا نشده است لذا از مسوولان مربوطه در خواست می كنیم با نگاه مثبت و درست به معلولان این قانون را اجرا كنند.

وی افزود: در این قانون همه مشكلات معلولان از جمله مناسب سازی معابر شهری و ساختمان های اداری، چالش های اشتغال مسكن ، ازدواج، بیمه وبازنشستگی و استخدام معلولان پیش بینی شده ولی هنوز برخی مسوولان به این نگاه نرسیده اند كه قانون را اجرا كنند.

راد با اشاره به اینكه اعضای جامعه معلولان خوزستان بالغ بر 2 هزار نفر هستند ادامه داد: بیش از 80 هزار معلول در خوزستان شناسایی شده كه تقریبا 30 هزار نفر از آنها در اهواز سكونت دارند.

وی گفت: خوزستان در رده بندی تعداد معلولان كشور در رده چهارم قرار دارد و دلیل آن بیشتر به دلیل ازدواج فامیلی ، حوادث جاده ای و بیماری است.

گفتنی است در پایان جشن روزجهانی افراد دارای معلولیت در اهوازضمن برگزاری برنامه های شاد و موسیقی از تعدادی معلول هنرمند، نخبه، دانشجوی برتر تحصیلی و ورزشكار با حضور مسوولان بهزیستی خوزستان تقدیر شد.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۵۴ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۵